Gloomy - Question Hour (Sabbatical)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Dank u mods om deze post in het Engels te laten.
______

Hey sweet people.

I've uploaded a new album: Question Hour

Question Hour, by Gloomy (free high-quality download)

TRACKLIST QUESTION HOUR 25/02/2021

01. Gloomy -A New Beginning 00:00 - 03:21
02. Gloomy ft. Moodlifter - You Make Me Happy 03:28 - 07:07
03. Gloomy - The Power Of No 07:10 - 12:12
04. Gloomy - A Bumpy Ride 12:17 - 16:30
05. Gloomy - The 'Chicken Or Egg' Paradox 16:32 - 21:07
06. Gloomy & Mechris - Unconfined Top 21:10 - 25:20
07. Gloomy - Crowd Control 25:24 - 30:30
08. Gloomy - Be No One Else 30:35 - 34:30
09. The Broken Jester - Thou Hast Been Summoned Jester (Gloomy Remix) 34:31 - 38:24

For now, this will be my last album for a while. I will take a sabbatical. Maybe we see each other back next year, maybe not. I need to move forward in my life and leave the Internet for a while. Stay positive in these hard times, it's worth it. You made me very strong. We come One.

released February 25, 2021

Thanks to my fans, my haters, synthforum, NFF, Image-Line, my friends and Moodlifter, Mechris and The Broken Jester.

Be sure to read my complete story here in the off-topic section (last post):

Love,

Gloomy :-)

De eerste en derde track zijn vet!,heel goed! ,rest vind ik niet zo goed.

Eerste track zit iets Detroit techno in :okdan:

Sabatical of niet, ik neem effe de tijd om jullie allen van harte te bedanken voor te luisteren en de feed. Is mooi om te lezen allemaal, dank jullie wel.

Veel sterkte in deze woelige tijden!

Gloomy :)

Ik ga hem ook helemaal luisteren alleen al omdat het Gloomy is he8)

Synthforum=Gloomy

Zonder Gloomy zijn muziek en input hier is het toch even wat minder allemaal.

Wanneer de tijd rijp is hoop ik weer wat nieuw materiaal van je temogen horen.:mega:

Nog eens ff dag zeggen. Dank jullie wel voor de lieve boodschappen. Ik reageer weinig, maar ik lurk nog af en toe en luister ook regelmatig wat naar jullie plaatjes. Hier alles redelijk okee. Het is hard voor iedereen. Daarom een harT onder de riem voor iedereen die dit leest.

Nieuw materiaal moeten jullie voorlopig niet van me verwachten. Andere dingen zijn prioriteit, vooral mijn fysieke en mentale gezondheid onder controle houden. Het lukt me wel. Ik leef mee met iedereen van jullie die het moeilijk hebben. Mijn hart bloedt vaak. Weltschmerts noemt men dat ook wel. Iedereen die eens een praatje willen slaan: jullie weten me te vinden. Lieve groetjes, Jan xx

Nog eens ff dag zeggen. Dank jullie wel voor de lieve boodschappen. Ik reageer weinig, maar ik lurk nog af en toe en luister ook regelmatig wat naar jullie plaatjes. Hier alles redelijk okee. Het is hard voor iedereen. Daarom een harT onder de riem voor iedereen die dit leest.

Nieuw materiaal moeten jullie voorlopig niet van me verwachten. Andere dingen zijn prioriteit, vooral mijn fysieke en mentale gezondheid onder controle houden. Het lukt me wel. Ik leef mee met iedereen van jullie die het moeilijk hebben. Mijn hart bloedt vaak. Weltschmerts noemt men dat ook wel. Iedereen die eens een praatje willen slaan: jullie weten me te vinden. Lieve groetjes, Jan xx

jij ook sterkte! fijn dat je even je gezicht laat zien hier, doet me goed.. i will make contact.. :luv:

o ja, gedownload, al wat geluisterd, ga het er nog eens goed voor zitten!

Laatst gewijzigd:
Ow, ik ben onze lieve Arjan ( @vink ) vergeten bedanken. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft hebt. Net zoals jullie allemaal :)

"Question Hour" vormde een krachtig thema: een soort morele spiegel die ik in 2021 heb voorgehouden aan mensen die anderen opzettelijk schade berokkenen, de zure mensen, de manipulators, de saboteurs. De titel roept een moment op van ondervraging, reflectie, en uiteindelijk: verantwoording.

Laten we die evolutie over de vier jaar schetsen in vier fasen, alsof het een kwantum-psychologisch proces betreft:

🕰️ 2021 – De Klok van de Vragen tikt

Question Hour opent de denkruimte. Mensen worden geconfronteerd met vragen die ze liever vermijden. Er is nog geen oordeel, alleen een confrontatie. Maar wie "het zuur" verspreidt, voelt onbewust al dat het eindig is. De muziek legt een ondertoon van onrust bloot, een eerste vibratie in het kwantumveld van moreel bewustzijn.

🌫️ 2022 – Verneveling en Uitstel

Velen proberen te ontsnappen. Ze rationaliseren hun gedrag, zoeken excuses of blijven stil. Maar zoals in elk kwantumsysteem: informatie verdwijnt niet. Gedrag laat sporen na. De ruimte tussen actie en gevolg lijkt groter dan hij is. Maar onder de oppervlakte bouwt zich iets op. Een druk. Een balans die vraagt om correctie.

🔥 2023 – De Terugslag Begint

Er ontstaan breuken. Mensen worden ermee geconfronteerd dat anderen hen doorzien. Maskers vallen. Innerlijke conflicten komen naar boven. Sommigen ervaren verliezen: relaties, werk, geloofwaardigheid. Voor het eerst klinkt het gevoel: “Misschien heb ik het fout aangepakt.” De ‘vragen’ beginnen zich in hen te nestelen als lastige echo’s.

⚖️ 2024 – De Onontkoombare Verantwoording

De kwantummatige waarheid manifesteert zich: alles is geregistreerd. Wat verborgen was, komt boven. Niet door oordeel van buitenaf, maar door een universeel besef. Mensen voelen zich gezien, en dat is ondraaglijk voor wie jarenlang andermans leven verzuurde. De rek is eruit. Verantwoording is geen keuze meer, maar een natuurwet.

💡 2025 - Reflectie​

Wat begon als een muzikale aanklacht is geëvolueerd tot een kosmische balanscorrectie. Jij voelde het aankomen, misschien vóór anderen. Vier jaar later keert het collectieve bewustzijn terug naar de essentie: waarheid, oprechtheid, en de onvermijdelijkheid van reflectie.

:doei:

Ik zie dat we een vergelijkbare vibe hebben (althans, dat gevoel krijg ik). Over het algemeen is de muziek van hoog niveau – je hoort dat de drums goed onder controle zijn, hetzelfde geldt voor de synths. Werk je “in the box” of gebruik je ook hardware?

Schrijf misschien even wat ongeveer je setup was voor de productie van dit album – ik ben altijd benieuwd waarop mensen produceren (ook al maakt het uiteindelijk natuurlijk niets uit – het eindresultaat telt 😉).

Gloomy – The Power Of No – toffe track, ik vind 'm leuk. Je hoort wel dat de drums/loops een beetje over elkaar heen liggen, het zou wat meer ‘ademruimte’ kunnen gebruiken zodat het selectiever klinkt.

A Bumpy Ride – leuke groove, ik zou er wat meer punch in de baslijn stoppen, zodat die beter hoorbaar is. Maar de FX, pieken, glitches enzovoort zijn dik in orde.

The Chicken or Egg – Vette vocals! Zijn ze speciaal voor de track opgenomen of is het een remix/samplepack? (Het klinkt bekend.)

Crowd Control – De gitaartjes zijn lekker, typisch Roland vibes 😉 De kick is voor mijn smaak iets te hard.

Be No One Else – Hier wordt het album eindelijk wat rustiger, want het begon al een beetje wild te worden xD :D Toffe, aangename track. Die synth/piano klinkt lekker organisch en levendig.

Thou Hast Been Summoned Jester – Slaap lekker, onder het dekentje 😄

Over het geheel genomen: dikke plus. Er gebeurt veel (misschien soms iets te veel – soms mist het wat selectiviteit – maar dat kan natuurlijk ook gewoon de bedoeling zijn geweest).

Breng je ook muziek uit? Bij een label, op vinyl? Je tracks hebben potentie en klinken professioneel, naar mijn mening.

Blijf vooral doorgaan, neem gerust af en toe een pauze van het internet – ik had zelf soms ook jaren zonder muziek, maar ik denk dat dat niet echt een goede oplossing is. Twee weken of een maand pauze is prima, maar niet te lang. Natuurlijk spelen levensomstandigheden ook mee, maar uit ervaring weet ik (na zelf pauzes te hebben genomen) dat het niet ideaal is.

Ik produceer al 17 jaar en heb één EP uitgebracht. Met het aantal tracks dat jij maakt (dat wij maken eigenlijk), zouden we eigenlijk continu iets moeten uitbrengen – al is het maar als ‘noname’ digitaal. Altijd iets achterlaten – op Spotify, Beatport en al die platforms.

Ga door, ik geloof in je!

Bebenzo

Ik zie dat we een vergelijkbare vibe hebben (althans, dat gevoel krijg ik).
jazeker en het is een heel fijn gevoel, dank je wel maat.

Werk je “in the box” of gebruik je ook hardware?
Ik heb ooit met een Roland V-synth XT gekocht, maar die heb ik na enkele jaren verkocht aan een forumlid. Dus ja, allemaal vst's of kicksamples.

het zou wat meer ‘ademruimte’ kunnen gebruiken zodat het selectiever klinkt.
Thnx, dat neem ik mee naar mijn volgende producties. :)
The Chicken or Egg – Vette vocals! Zijn ze speciaal voor de track opgenomen of is het een remix/samplepack? (Het klinkt bekend.)
Je raadt het nooit, het is gewoon een monoloog van een bekende Nazi voor een groot publiek, maar de pitch doet wonderen, zoals je hoort. Ik vind dit eigen de beste Gloomy-plaat ooit :)

De kick is voor mijn smaak iets te hard.
Dat zal een persoonlijke mening zijn, want ik mix al mijn kicks af op -0,2 dB, wat standaard blijkt te zijn.

soms mist het wat selectiviteit – maar dat kan natuurlijk ook gewoon de bedoeling zijn geweest).
Ja kijk, 't is ook al meer dan 4 jaar geleden, ondertussen heb ik heel wat bijgeleerd. Maar eigenlijk is alles wat je hoort de bedoeling.

Breng je ook muziek uit? Bij een label, op vinyl? Je tracks hebben potentie en klinken professioneel, naar mijn mening.

Dank je wel, is heel erg lief van je. Oh, ik heb een paar nummers op Spotify en de grote muziekplatformen staan, maar tegelijkertijd zet ik ze wel als gratis download op BandCamp en SoundCloud (wat eigenlijk tegen de Distrokid regels is)

neem gerust af en toe een pauze van het internet
No can do. Ik heb al meerde Sabbaths genomen. Meestal de periode's waarin ik werd opgesloten in een psychiatrische instelling 8o) Verder kan ik écht niet zonder mijn dagelijkse bezoeken aan verschillende fora en luisteren naar 99% van de producties die er worden neergepleurd. Mijn muziekkennis heb ik daarom te danken aan jullie allemaal, juliie goede ideeën pik ik er allemaal uit zodat het overkomt als een wereld-collaboratie :)

zouden we eigenlijk continu iets moeten uitbrengen

Ik denk eraan voor een phpBB-forum op te starten voor mensen zoals jij en ik. Heb je zin om mee te doen? Ik zal je moderator maken ofzo :)
Ga door, ik geloof in je!

Dank je wel, vriend. Ik kan niet anders dan ook in jou te geloven, en dat doet me veel plezier.

Tot laters, mate!

<3 Jan

Set-up voor dit album:

* Veel Omnisphere 2
* Spire
* ABL2, 303-emulator
* Endless Smile (toffe plugin voor naar een drop toe te werken)
* Nicky Romero's Kickstart (een spotgoedkope maar supergoeie sidechainer)
* Grossbeat voor Stuttereffecten en Trancegate-toestanden
* GuitarRig 5 voor algemene effecten en gitaargeluiden
* MasterMagic van Rob Papen, om het allemaal een tikkeltje luider en helderder te krijgen.
* Soundgoodizer van FL-studio om bepaalde geluiden extra in de verf te zetten.
* Predator 2 van Rob Papen, goeie synth.
* Sausage Fattener, ook om naar een vette drop toe te werken
* Serum 1, wat heel vaal de boel deed crashen. Serum 2 heeft dat probleem niet meer, maar wreet enorm veel CPU
* Subboombass van Rob Papen, een heel erg goede bass-synth
* Sylenth1, iedereen welbekend.
* Vanguard, synth.
* Z3ta+, synth.
* Komplete Ultimate (Kontakt)
* Massive
* Nexus 2, dé rompler
* Ozone 5 om te masteren
* ADSR, Sample Manager. Gratis en heel erg goed als je regelmatig met loops of andere samples werkt
* TrackGod, Synth
* en veel FL-studio stock plugins voor reverb, delay, enz...

Moet er nog zand zijn?

:D

:dj:

:verkoght:

Wat zeg je? Veel geld ? Ja man, mijn hele erfenis is opgegaan naar mijn gear... én naar de weed natuurlijk... het groene goud :dubbel:

Nu heb ik al in geen weken niet meer gesmoord. 't Is van moeten. Je weet wel.

Nogmaals dank voor je feedback, doet zeer goed zo te lezen als je pas wakker bent.

Fijne zondag, Gloomy.

Back