[Gezocht] KUNG FU SOUNDS

MULDER MAN

BANGDATTSHIDDUP
ik zoek van de kung fu klappen.
van die scherpe.

en meer van die effecten.

WOE HAAA
CLAP CLAP.

ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel.
en anders kijk je naar oude bruce lee films of de afhaalchinees.

in de search vond ik niet zoveel en na eindeloos gegoogle kwam ik ook niet veel tegen.
een hoop onbtrouwbare sites dat wel....

thnx.

Probeer anders zelf wat te maken, als je een beetje fatsoenlijke microfoon hebt (of juist niet, voor de authentieke 70's lo-fi feel)

Heeeeel lang geleden heb ik eens op tv gezien hoe ze die geluidseffecten maakten. In ieder geval sloegen ze met een moker in een bak met grind, en gebruikten ze een nat laken om zweepslag geluiden (clap clap dus) mee te maken.
Met een handdoek gaat dat trouwens ook prima (heb op die manier wel eens een leuke clap gesampled).

Get-get-get-get busy 8)

Yep. Zo zit er een oud dametje bij VRT die alle soundeffects maakt op haar eentje. :) Om bijvoorbeeld een slippende auto na te bootsen, wrijft ze met een gevulde warmwaterblaas over de muur. Enzo van die dingen. Erg interessant allemaal wat je zoal kan doen met alledaagse voorwerpen. :)

Serieus ?
Hoe oud is dat dametje dan wel ?
Als ze oud genoeg is, kan ze misschien wel van die clap clap geluiden maken dmv. door haar knieen te buigen :eureka:
Kompleet met het geluid van brekende botten als bonus :)

Zonder gekheid, het is inderdaad vernuftig hoe ze die dingen deden (of doen, wist niet dat het nog op die manier gedaan werd).
Ik vind het ook veel leuker klinken dan die klinische sample-cd geluiden van tegenwoordig.

:) jaja... waar is de tijd... dat sommige samples van gebroken glas, soms echt effectief gebroken glas waren :D
kan je idd ook allemaal leuke dingen mee doen als je dat sampled.
Moet ik ook eens gaan proberen :)

tsja, gewoon films huren hè.. staan er zat van bij de lokale videotheek...

Maareh, ik ben ook de moeilijkste niet.. zal er morgen 1 posten voor je.

en anders kijk je naar oude bruce lee films of de afhaalchinees
:confused: wie gaat er kijken? jij toch neem ik aan...

Zelf maken is best wel een hoop werk... althans voor die authentieke sound ben je toch langer bezig dan je denkt schat ik zo

Ik zou zeggen installeer een spel als mortal combat (1, 2, 3, 4 ofzo) en zoek de sound directory op.
Soms zit er ook een sound.dat in van vele MB's, die kun je gewoon inlezen in wavelab en dan net zolang met bitrates en samplefrequenties spelen tot je de geluiden er uit kan pikken. Dit werkt! (Heb het namelijk zelf meerdere keren gedaan)

-C-

Die geluidseffecten worden nog meer gedaan dan je zou denken. Ik was laatst bij een reclamebureau in Amsterdam, die reclames en films van geluid voorziet. Voor de meeste films en reclames worden bijna alle geluiden in de studio nagebootst. Dit geeft de sound-engineer veel meer vrijheden met mixen, want anders heb je vaak een brei van geluiden en dat klinkt dan op film/tv voor geen meter meer.
Dus dan heb je het echt over bakken grit en zand en tegels enzo. Ze vertelden me dat van de bioscoop films 90% van de geluiden in de studio worden gegenereerd!

R

Ja!
Er gaat niets boven het echte ding.
Ga met je recordertje naar een sportschool!
Of vraag een gespierde vriend zich uit te leven op een kaak ,je eigen kaak.
Dat is pas het echte ding!
Suck6!
:okdan:

Origineel geplaatst door tragmadat
Ja!
Suck6!

bij oude kung fu waren die sounds juist niet echt.
maar versterkten ze wel de klappen die er vielen.

maar bedankt voor alle tips iedereen.
erg bruikbaar allemaal.

thnx.

Origineel geplaatst door tragmadat
Ja!
Suck6!
Ik weet uit ervaring dat in het echte leven een klap op je gezicht niet zo spectaculair klinkt als in de film! :D
Dus een actiefilm samplen of samples uit een spel halen lijkt me ook de beste optie.

Check this...

Je download kung fu films op divx via welk p2p programma dan ook. Vervolgens rip je het geluid met een programma zoals BeSweet. En je haalt de samples daar uit.
Of je speelt de film af en je opent je sound editor en je drukt op record om op te nemen wat je wilt hebben.

Nu laat mij toevallig ruzie krijgen met m'n buurman omdat m'n monitors weer eens te hard stonden....staat ook nog eens toevallig m'n microfoon aan! :D

Attachments

• hit1.wav
    49,2 KB · Bekeken: 150
Playstation's Tekken

Playstation's Tekken

't Is al een hele tijd geleden dat ik het gespeeld heb maar volgens mij kan je je
daar aardig uitleven (met je sampler cq. hdrecorder :D )

Attachments

• tekken 01.jpg
    tekken 01.jpg
    6,8 KB · Bekeken: 142
Back