Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is naar mijn mening een vuilkuil.Hoe technischer je word hoe meer je in een gedachten patroon van hoeveelheid features raakt.
Meer Mogelijkheden != creativiteit
omdat ik helemaal geen native Instruments fan ben.. ik heb die mk1 gehad.. en eigenlijk als je daar een laptop aan hangt en een lange usb.. heb je ook een standalone. ik vertrouw niet op die Maschine +. het is een production station, Maschine is te veel geworden.. ik zag door de bomen het bos niet meer... eindeloos veel layers en pads... die sp16 is on point. juist vanwege de beperkingen een zeer productieve tool. Maschine is een beetje zoals Omnisphere. het begon ooit als een toffe doelgerichte tool maar is een soort alles kunnen geworden waardoor het voor mij de plank mis slaat.. de sp16 is een zen ervaring... een beetje alsof je met een Leica rangefinder op pad gaat maar dan in een modern jasje. aperture, Iso, shutter speed...En waarom heb je niet voor een maschine+ standalone versie gekozen?
ja idd, maar zijn dat alleen standard hevige RGB kleuren, ?? mss is de intensiteit veel minder op de mijnepads kan je allemaal 1 kleur geven
ik heb zelfs folders met single cycle waveforms.. die ram ik op die pads en zet de trig op loop functie... best een interessant experiment om dikke sounds te maken.Ok, helder.
Ik ben ook van maschine afgestapt omdat het teveel van het goede werd ook inderdaad.
Drop nu mijn samples in Kontakt/Battery4 of Sitala, deze laatste is echt perfect om snel kitjes te maken, lage cpu, zeer handige quicktools en met een flick of a switch van 1 stereo naar 16 stereo (elek pad 1) outs. Sitala - Free Drum Sampler Plugin
Ik heb hier 148 kits voor gemaakt van alle oude organrhytmboxes en hele oude drumdozen.
Echt samplemangling doe ik gewoon in Logics Quicksampler, wat eigenlijk een synth is met samples als osc. Krijg hier weer het oude octamedgevoel (erg sampelgebaseerd) bij, sample erin slepen en tweaken die hap.
maar goed dat is ITB en niet standalone.
yeah exact! die rytm is pas leuk als je heel industrieel wilt klinken. alles door de drive heen.. maar waar ik nog steeds het meest met verbazing naar luister zijn die onwijs suffe laffe en soms pijnlijke engines.. die hihats dat is gewoon echt niet best. het is een beta product.De Rythm was maar een wollige spons, met een rare queeze in de midrange, te donker of te resonant, totaal geen forward midrange. Dus wol en tingel tangel.
maschine mk1 en 2 waren voor mij gewoon midi controllers had ik totaal geen gevoel bij.
de Pio is simpel, intuïtief en nodigt uit tot spelen. Past veel beter bij mij.

die pioneer is zo solid als het maar kan. ik had ff bad luck. de elektrons kan je ook haten maar ze zijn wel zo stabiel als de neten... ik heb echt met m'n analog 4 nog nooit een hanger gehad... de digitone ook niet... hun techniek is super goed. maar hun klank is altijd waar het hem aan ontbreekt.. ik denk dan iedere keer, zo'n sophisticated technisch product uitbrengen, en dan de klankkleuring totaal niet de aandacht geven die het hoort te krijgen.. op het eerste gehoor is het altijd cool. die digitone is toch by far wel de tofste bak maar eerlijk, ik kies nu toch weer een oude vertrouwde tx81 boven de tone, puur omdat het qua klank gewoon echt staat als een huis... leuk dat audiofiel worden..Ik heb bij Machine+ echt het idee dat er een ondermaatste processor in zit om de prijs 'laag' te houden. Een controller met een soort Raspberry Pi er in.. En dat gaat ten koste van performance. Ik zie zat videos van mensen met een Machine+ die kraakt omdat hij projecten niet aan kan. En soms al als de cpu meter pas 30% aan geeft....
Tja, en dan? Dan kan je fixes toe gaan passen. Updates. Unit uit doen etc. Gaan speuren welke fx cpu slurpen en die uit doen. Maar heb je daar zin in? Je wilt toch gewoon jammen zonder gezeik? Een stabiele machine die strak speelt en niet steeds tegen z'n max aan zit.
en wat die processor betreft.. ik denk dat je gelijk hebt.. hoe kunnen mensen verwachten dat al die opties, al die performance suckers die in de hybride versie zitten, vst support, etc etc.. dat dat allemaal op zo'n texas instruments cpu'tje kan draaien??? ik denk dat het echt een drama is.. NI is van de software, als ze dan ineens hardware uitbrengen.. wantrouwen.Ik heb bij Machine+ echt het idee dat er een ondermaatste processor in zit om de prijs 'laag' te houden. Een controller met een soort Raspberry Pi er in.. En dat gaat ten koste van performance. Ik zie zat videos van mensen met een Machine+ die kraakt omdat hij projecten niet aan kan. En soms al als de cpu meter pas 30% aan geeft....
Tja, en dan? Dan kan je fixes toe gaan passen. Updates. Unit uit doen etc. Gaan speuren welke fx cpu slurpen en die uit doen. Maar heb je daar zin in? Je wilt toch gewoon jammen zonder gezeik? Een stabiele machine die strak speelt en niet steeds tegen z'n max aan zit.
hahaha grappig heb de digitone overwogen en de opsix maar is een DX11 geworden. das een tx81z met keys en pitch envelope. was 125e ofzo.op het eerste gehoor is het altijd cool. die digitone is toch by far wel de tofste bak maar eerlijk, ik kies nu toch weer een oude vertrouwde tx81 boven de tone, puur omdat het qua klank gewoon echt staat als een huis... leuk dat audiofiel worden..
die pioneer is zo solid als het maar kan. ik had ff bad luck. de elektrons kan je ook haten maar ze zijn wel zo stabiel als de neten... ik heb echt met m'n analog 4 nog nooit een hanger gehad... de digitone ook niet... hun techniek is super goed. maar hun klank is altijd waar het hem aan ontbreekt.. ik denk dan iedere keer, zo'n sophisticated technisch product uitbrengen, en dan de klankkleuring totaal niet de aandacht geven die het hoort te krijgen.. op het eerste gehoor is het altijd cool. die digitone is toch by far wel de tofste bak maar eerlijk, ik kies nu toch weer een oude vertrouwde tx81 boven de tone, puur omdat het qua klank gewoon echt staat als een huis... leuk dat audiofiel worden..
@Exoterrestrial ook en mede door een post van hem jaren terug ben ik geintreseerd geraak.opsix. ik raakte m aan... voelde als een stuk piepschuim zo licht. sound overtuigde niet.. ik zweer bij mn tx81z
wow wat een zieke controller!!! damn.. die stereoping mini controller is naar verhouding duur als je ziet wat je hier voor krijgt!!@Exoterrestrial ook en mede door een post van hem jaren terug ben ik geintreseerd geraak.
Later heb ik de tx81z in een studio op dezelfde avond als Een OB expander, de 3 juno's, CS70, Arp 2600 en mijn mond viel open FM is echt heel tof.
Wellicht is de Electra One controller iets voor je. Gisteren met de TX81Z template lopen pielen zie: Electra One
Die will ik ook met de SP16 en de OP1 samen gebruiken.