Jupiter 4 voor 500,- en Space Echo 201 voor 100,-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bensynthloos

Ingeburgerd
ja, dit is een 100% echte advertentie op marktplaats en ik viste 5 minuten te laat achter het net. meneer had geen idee wat die dingen waard waren en schrok van mijn reactie, maar de beste man is heel principieel en de koper is al onderweg.

sommige marktplaats ratten hebben mij al meermaals in de kou laten zitten voor een 25,- hoger bod van iemand anders nadat wij al een verkoopovereenkomst hadden, dus wat dat betreft heel chique dat deze man zich aan zn afspraken houdt, ook al voelt hij zich nu vrij dom haha.

ik moet er nog steeds van bijkomen en moest dit gewoon even kwijt.

• Duimpje
Duimpjes: Sto
Er staat N.O.T.K bij de advertentie. Geen prijs en niet gereserveerd. Of was het een andere?

Bericht door een moderator:
Link verwijderd omdat deze inmiddels dood is en aanbieder alsnog benaderd wordt (mogelijk vanwege deze discussie).

Tsja, soms heb je pech en heel soms zit het mee. Maar ja, om iemand nou een dikke 1000 euro door de neus te boren is ook weer zo wat he. Daar hebben we Karma voor.

Ik vraag me af hoe handelaars dat doen. Ik heb zelf wel een paar zoekalerts op MP en 2dehands, maar die geven 1 keer per 24 uur een update. Voor mij is dat meer dan genoeg want ik ben geen handelaar op jacht maar gewoon op zoek naar een paar weinig courante stukken gereedschap. Maar ik heb de indruk dat er mensen zijn die één of andere zoekrobot hebben die onmiddellijk een bericht geeft bij een nieuwe advertentie?

Maar ik heb de indruk dat er mensen zijn die één of andere zoekrobot hebben die onmiddellijk een bericht geeft bij een nieuwe advertentie?
Dat idee heb ik ook. Soms krijg ik een mail m.b.t. 1 van mijn zoekopdrachten en dan zie ik toch regelmatig dat de advertentie al door heel wat mensen als favoriet gekenmerkt is. Zelfs als ik direct bij het ontvangen van de mail ga kijken. Of heeft MP misschien een betaald account voor handelaren zodat ze dat soort info eerder krijgen?

Het is toch niet zeker dat dit dezelfde is?
het is niet zeker dat het dezelfde is nee, maar het gebeurt heel vaak precies op deze manier, dus dan gun ik het veel liever een particuliere liefhebber die een enorme meevaller treft, dan een handelaar die er meteen 8x winst op gooit. de handelaar moet ook vreten i know, maar ddie verzieken wel de markt voor de rest. jajaja, vraag en aanbod ik weet het, maar dan nog heb ik zo mijn persoonlijke voorkeuren ;)

Ik vraag me af hoe handelaars dat doen. Ik heb zelf wel een paar zoekalerts op MP en 2dehands, maar die geven 1 keer per 24 uur een update. Voor mij is dat meer dan genoeg want ik ben geen handelaar op jacht maar gewoon op zoek naar een paar weinig courante stukken gereedschap. Maar ik heb de indruk dat er mensen zijn die één of andere zoekrobot hebben die onmiddellijk een bericht geeft bij een nieuwe advertentie?

Geen idee of dit klopt, maar heb de indruk dat tijdstip van die 1-in-de-24 uur MPL-mail met zoekresultaten bepaald is door het tijdstip vh invoeren vd zoekopdracht.

Gewetensvraag:
Wat is het morele verschil tussen de woekerprijzen van Ocsidance en een onoplettende particulier ±1000 euro laten mislopen?

Allebei tegelijk is inderdaad wel heel laag en daarom gun ook ik een particuliere liefhebber veel liever die enorme meevaller.
Maar willens en wetens iemand veel te weinig betalen als particulier is ook alles behalve netjes.
En waar ligt daar dan de grens?
Of is het met het hedendaagse internet je stomme eigen fout dat je onoplettend bent?

Nou ja, het is inderdaad niet heel netjes. Maar als je in staat bent om een advertentie op MP te zetten, heb je dan niet de vaardigheid om even online op te zoeken wat die dingen ongeveer kosten?

Geen idee of dit klopt, maar heb de indruk dat tijdstip van die 1-in-de-24 uur MPL-mail met zoekresultaten bepaald is door het tijdstip vh invoeren vd zoekopdracht.
Dat zou kunnen. Dan wil ik niet weten hoeveel zoekopdrachten die hebben staan. :D

Net even getest, en je kan inderdaad 2 keer dezelfde zoekopdracht aanmaken. Als die dan inderdaad 24 uur na tijdstip van aanmaken een update geven, kan je zo het spel kapot maken voor de rest. :p

Ja er zijn inderdaad programma's die marktplaats, Ebay en noem het maar op realtime in de gaten houden. Of last minute bids maken die op bijna de seconde af jou op het laatste moment overbieden.
Net zoals die kaartjes scalpers programma's hebben die snel bijna geautomatiseerd populaire concertkaartjes kunnen kopen. Kan je gewoon niet van winnen.

Kan daar nog wel een leuk verhaal over vertellen mbt stocktraders maar dat wordt wel erg off-topic.

Ja er zijn inderdaad programma's die marktplaats, Ebay en noem het maar op realtime in de gaten houden. Of last minute bids maken die op bijna de seconde af jou op het laatste moment overbieden.
Net zoals die kaartjes scalpers programma's hebben die snel bijna geautomatiseerd populaire concertkaartjes kunnen kopen. Kan je gewoon niet van winnen.

Kan daar nog wel een leuk verhaal over vertellen mbt stocktraders maar dat wordt wel erg off-topic.
kom maar door joh, mot toch wat om de werk (en inspiratie)loze uren door te komen;)

Roland Jupiter 4 te ruil ? Ik gun het ook iedereen hier en op MP maar doe er dan wat mee of kijk er alleen afentoe naar.. als je geen jupiter 4 kunt gebruiken maar em toch koopt voor een lage prijs is het alsnog handelswaar toch?

Let op de E toets bovenin en de inbrandplek. En er zijn nog een paar details waardoor ik er 99% zeker van ben dat dit em is. ;)

IMG-20210420-WA0003.jpg

Laatst gewijzigd:
Roland Jupiter 4 te ruil ? Ik gun het ook iedereen hier en op MP maar doe er dan wat mee of kijk er alleen afentoe naar.. als je geen jupiter 4 kunt gebruiken maar em toch koopt voor een lage prijs is het alsnog handelswaar toch?

Let op de E toets bovenin en de inbrandplek. En er zijn nog een paar details waardoor ik er 99% zeker van ben dat dit em is. ;)

Bekijk bijlage 3809723
dit is 'm 100.000%.. ach ja ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back