... cd-r hoesjes van "ruw" karton

koediman

--<{(OoO)}>--
hee daar,

ik zoek dus niet te dure hoesjes voor cd-r's... het liefst van ruw karton en dan in openklapbaar formaat.

weet iemand een adres waar je andere aparte verpakkingen kan vinden dan hoor ik het ook graag!

alvast bedankt :)

Re: Re: ... cd-r hoesjes van "ruw" karton

Re: Re: ... cd-r hoesjes van "ruw" karton

Origineel geplaatst door 6 trak
digipack?

je hebt ook hoesjes die uitklappen en waar je de cd aan de rechterzijde kan inschuiven... digipack heeft nog een plastic gedeelte nodig waar je de cd opklikt... is op zich nks mis mee maar vaak wel ewen stukje prijziger.

die kunnen idd... wat ook leuk is zijn hoesjes waar je de cd vanaf de binnenkant in een gesloten geheel aan de rechterkant schuift en waar dan vanaf de linkerkant nog een flap overheen gevouwen wordt (vroeger had je ook weleens zulke hoezen voor lp's). voordeel van deze is dat ze een brede zijkant hebben en daardoor ook opgeborgen kunnen worden naast "gewone" cd's in de doorsnee cdkast.

zoidsity; bedankt voor de links ... alleen ben ik er nog geen 1 kartonnen hoesje tegengekomen. ;)

en 6trak; ik wil juist drukken vermijden aangezien het vrij prijzig is en je altijd een bepaald aantal moet bestellen. ik wil zelf verschillende uitgaves op cd-r gaan doen en de kosten zijn een stuk makkelijker in de hand te houden als je met 1 soort hoes/doosje werkt waar je dan dmv stickers ofzo een uniek exemplaar van maakt.

maar goed... ik heb dus nog steeds niks gevonden!

Dit zijn dingen die wij verkopen.
Waarschijnlijk bedoel je digisleeves.

Deze zijn vanaf 1000 stuks zover ik weet.
Kost je gauw al meer dan een euro per stuk.

Als je echt geinteresseerd bent dan kun je dit eventueel bij ons bestellen.
email naar info@cut-n-clear.com

jongens ... erg bedankt voor de moeite... maarreee... nog steeds niet gevonden wat ik zoek.

er is een link van zoidsity waarbij je je eigen kartonnen hoesjes kan vouwen, dat is het enige wat er ook maar enigszins op lijkt. (maar vrij prijzig en dan zie je nog nergens hoe die hoesjes eruit gaan zien)
enne... ik wil het juist een beetje low-key houden allemaal en dus niet in een keer 1000 euro aan hoesjes uitgeven... dan kun je idd meteen net zo goed naar de drukker stappen... maar goed... misschien moet ik toch zoiets gaan overwegen als ik nergens anders iets uit voorraad kan krijgen. :frons:

Wat ik vaak doe is een stapel (50x) doorzichtige plastic cd-envelopjes kopen (bij V&D hebben ze ze soms, nie duur, paar cent per stuk) en dan erbij in een dubbelgevouwen kartonnetje/papiertje. Kan makkelijk uit een A4, moet je alleen nog even recht snijden/knippen. En het papiertje/kartonnetje kan zo mooi of lelijk zijn als jij wilt :D

Heb trouwens ook wel eens in oplagen van 30x en 50x zelf kartonnen/papieren hoesjes gemaakt. Is even geknutsel, maar dan heb je ook wat! En kost bijna nix, alleen wat tijd.

Heb je de hoesjes die je zoekt ergens in een CD-zaak gezien? Anders kan je daar es vragen..

Origineel geplaatst door Burp

Heb trouwens ook wel eens in oplagen van 30x en 50x zelf kartonnen/papieren hoesjes gemaakt. Is even geknutsel, maar dan heb je ook wat! En kost bijna nix, alleen wat tijd.

das nogeeneens zo'n gek idee... heb je nog "schema's" van die hoesjes? :D

Origineel geplaatst door koediman
das nogeeneens zo'n gek idee... heb je nog "schema's" van die hoesjes? :D

Ja als het goed is wel, ik denk als Word bestand of Publisher bestand, ik zal es kijken (zit nu op mijn werk) als ik thuis ben (als het te lang duurt, herriner me er dan ff aan). NB Kan wel zijn dat het net per printer iets groter of kleiner kan uitvallen, dus altijd ff een paar testjes maken.

ik wil zelf verschillende uitgaves op cd-r gaan doen en de kosten zijn een stuk makkelijker in de hand te houden als je met 1 soort hoes/doosje werkt waar je dan dmv stickers ofzo een uniek exemplaar van maakt.
en hoe ga je dan voor die stickers zorgen...? wil je die allemaal uit je kleuren printer laten rollen?

Origineel geplaatst door 6 trak
en hoe ga je dan voor die stickers zorgen...? wil je die allemaal uit je kleuren printer laten rollen?

begrijp me goed... ik verwacht echt niet dat het storm gaat lopen op m'n cd's... heb al eens een eigen label gehad en weet precies wat me te wachten staat als je geen geld hebt voor publiciteit/marketing.
dit is meer een leuk projekt voor mezelf om te doen (natuurlijk zal dat drietal fans van mijn muziek er ook erg blij mee zijn :))... dus ja, die stickers ga ik zelf printen... de cd's trouwens ook (cd-printer rocks!)
geloof het of niet, maar het ziet er beter uit als de gemiddelde commerciele druksels.... m'n muziek klinkt ook beter als de gemiddelde commerciele plaat dus dat past mooi bij elkaar. :D

ziet er beter uit als de gemiddelde commerciele druksels.... m'n muziek klinkt ook beter als de gemiddelde commerciele plaat dus dat past mooi bij elkaar. :D

Ha, dat is de juiste mentaliteit!! Gewoon lekker je ding doen!
Ok, hier een simpel Word docje dat de omtrek print van een inlay van een CD-envelopje.
Eerder dus als eens een hoesje van karton in elkaar gevouwen, heb ik in Publisher dus daar hebben niet veel mensen wat aan vermoed ik. Komt eigenlijk op hetzelfde neer, iets groter en bij één helft boven en onder lijmvlakken erbij.

Attachments

• cd-envelop-stnd.zip
    5,9 KB · Bekeken: 118
Back