Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

“Done” ,, en ff een half uurtje kunnen spelen/ontdekken. Ik denk dat ik ook wel zo’n beetje alle pre-video’s op yt gezien heb, maar ik rol er snel en gemakkelijk door heen en kan alles (qua mijn workflow) vrij eenvoudig vinden. Het was wel zoeken naar de send reverb en delay 😅 maar blijkbaar kon je de track-mix-view swipen. Ergens had ik ook een ander scherm resolutie verwacht, het oogde groter ofzo. (Ik heb de one nog niet zolang, dus absoluut geen expert in 2,15 in mijn geval is t qua leren van software een kleine overstap)

Ik ben wel benieuwd.
Ik ben op het moment nog lerende in 2.15 en aangezien ik de Key 37 mijn eerste MPC is ben ik ook niet bekend met de MPC manier van werken.
In dat opzicht zou versie 3 geen grote problemen moeten opleveren voor mij en heeft het meer gelijkenissen met de workflow van de Fantom en Logic.

Op termijn zal de overstap ook onontkoombaar zijn vermoed ik, dus ik moet me er zo langzamerhand maar eens meer in gaan verdiepen.

Kan iemand dit voor mij eens testen :
Demo Track fusionite opzetten
Mute tracks 1 en 3
En schakel eens een aantal malen tussen de modes: main en arrange.

Ik hoor dan soms een hapering in het geluid van de output...echt maar een kleine tik....maar toch wel een Dumpertje op dit nieuwe os

Attachments

• IMG_20240929_164500.jpg
    IMG_20240929_164500.jpg
    124 KB · Bekeken: 75
  • IMG_20240929_164855.jpg
    IMG_20240929_164855.jpg
    131,3 KB · Bekeken: 80
  • IMG_20240929_164905.jpg
    IMG_20240929_164905.jpg
    127 KB · Bekeken: 77
  • IMG_20240929_164908.jpg
    IMG_20240929_164908.jpg
    135,7 KB · Bekeken: 69
Hola.
Wat ik wel vind dat zij de midi wel iets makkelijker hadden kunen maken wel een omweg via vst.
Terwijl de meeste van mijn keys direkt zichtbaar zijn.

Groeten van andreos.

Ik zou het fijn vinden als ze de firmware van de Force updaten. Op pagina 124 van de manual, staat dat je hem als audio device kan gebruiken, maar dat werkt helemaal niet. Schijnt in oudere versies dan 3.3 wel te hebben gewerkt.

Ik heb een ticket gelogd bij Akai, kreeg al vrij snel een mail dat ik andere usb kabels moest proberen en mijn pc herstarten :D Dat had ik allemaal al uitgebreid geprobeerd voordat ik contact zocht. Na opnieuw te hebben gemeld dat ik mijn pc al had herstart en andere kabels heb geprobeerd, weer een week niets gehoord en uiteindelijk een mail gekregen van een 'level2' support medewerker, met exact dezelfde tips en adviezen, alleen op een andere manier verwoord. Opnieuw gereageerd dat ik dat al geprobeerd heb en dat ik van hen wel eens wil horen of bij hun de Force wel wordt herkend als audio device, met firmware 3.3.

Ik heb tot nu toe geen enkele reactie terug, heb nog een paar gevraagd naar de status, maar helemaal niks.

Lekker dan, apparaat van 1200,- zonder serieuze support.

Nou tis wat.

Net een mail van Akai, dat ze het probleem hebben kunnen repliceren en dat het inderdaad een bug is. Ze hebben het doorgestuurd naar het product development team en adviseren om te downgraden naar 3.1.3

Misschien dat ik dat wel doe, kijken of dat werkt, ik wil graag de extra outputs gebruiken om mijn Midronome te syncen met Renoise, scheelt me weer een audio interface met extra outputs kopen.

Ja die heb ik er al op
Ik heb de mpc pas kort en begin me zorgen te maken of mijn apparaat wel okee is.... gisteren bleef hij bij het opstarten ook al hangen...🙁
Hier idem,, het opstarten duurt wat langer dan bij 2.15, en sporadisch ook dat deze niet voorbij het startup scherm komt. Verholpen door de aan/uit knop ingedrukt houden, of wat bruter door de voeding te ontkoppelen , en dan prutteld ie der wel doorheen (op de mpc one)

Klopt ,maar de update is van 3.4.096 naar 3.4.115 gegaan. Normaal kan je lezen wat er verbeterd is. Nu kan ik niet vinden.

Back