Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Hebben ze nou eindelijk eens die bekende "punch note with pad at playhead" feature geimplementeerd?

Ik begrijp niet dat er niet meer protest is over het vermoorden van de MPC workflow: sinds je niet meer kunt schakelen tussen programs is mijn MPC Live II gefixt op 2.15. Dat is voor mij 100% de reden waarom MPC's cool waren. Nu is het gewoon een DAW in een doosje geworden. Ik heb al een laptop.

Ik begrijp niet dat er niet meer protest is over het vermoorden van de MPC workflow

Ik kocht de MPC niet lang voor de update naar versie 3 en kon in eerste instantie moeizaam mijn weg vinden.
Ik heb mij de typische MPC workflow dus nooit eigen gemaakt en zou niet eens nauwkeurig kunnen omschrijven wat deze inhielde.
Sinds versie 3 zijn zaken voor mij een stuk logischer en werkbaarder geworden en dat is wat ik toch ook bij veel andere gebruikers lees.

Good one !

Zeker!
Voor mij het voornaamste nieuws bij de aankondiging van de nieuwe MPC's.
Ik heb gisteravond wat met de oscillators zitten stoeien en daarmee zijn interessante dingen mogelijk.

Ik begrijp niet dat er niet meer protest is over het vermoorden van de MPC workflow: sinds je niet meer kunt schakelen tussen programs is mijn MPC Live II gefixt op 2.15. Dat is voor mij 100% de reden waarom MPC's cool waren. Nu is het gewoon een DAW in een doosje geworden. Ik heb al een laptop.
Ja ik begrijp je helemaal...als je al jarenlang de MPC workflow gewoon bent is die verandering naar versie 3 echt heel raar. Ik ben er zelf heel laat mee in aanraking gekomen en had in het begin zelfs moeite met het begrip "programs" maar toen ik het éénmaal doorhad vond ik het geweldig. Een paar weken later was er de update naar 3 en dat was heel hard aanpassen voor mij dus voor jou nog zoveel meer dan...maar dan heb je de juiste keuze gemaakt om bij 2.15 te blijven. Ik wou bepaalde updates echt niet missen en heb die programs er dan maar voor opgeofferd maar het is inderdaad echt een DAW in een doosje geworden nu ;)

Ik heb wat lopen spelen met 3.9 en de single cycle / wavetable oscillators zijn awesome!

Voor de monomachine heb ik een app gebouwd die single cycle waveforms genereert en met een kleine aanpassing ondersteunt mn app nu ook de MPC X :-)
Zelfs zonder effect of de unison mode klinkt het al heel dik en met de nieuwe modulatie matrix komt je patch echt tot leven.

Goeie effect plugin dr over en het klinkt echt dik.

'k Zal eens proberen om een filmpje op te nemen en te plaatsen van het hele proces :-)

-C-

Back