Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

5:17 in de video.
De 'Grain' FX is uitgebreid.
(ok, geen volledig uitgeruste granular synth, maar ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt met de uitbreiding, vooral reverse en of het een beetje te automaten is)

Wat stom, was me niet opgevallen, thx!

Wat nog erger is: het is me niet eens opgevallen dat de Granulator al in 2.10 zit en de 2.11-versie alleen een verbetering is.

Ik ga de verkoop sterk overwegen om in te trekken.

Ik denk alleen nog de arranger? Die trouwens prima op een MPC zou werken.
Discstream en de Force heeft (als ik het goed begrijp) een handige mix pagina die bij de MPC ontbreekt.
Andersom zijn er natuurlijk ook dingen die MPC heeft maar Force niet (ik meende iets van tappen bij het choppen van een sample)

force heeft ook macro's (verschillende parameter in 1 keer wijzigen)
Ja absoluut. Qua 'performance' opties is de Force echt veel uitgebreider.
En dat verwacht ik dat Akai ook zo zal laten.
(omdat de Force toch meer het performance beest is ipv het 'production station'. )

De software kan ik op windows7 maar tot versie 2.9 draaien. Daarna wordt die niet meer ondersteund en geeft een error. Maar ik kan de MPC One niet verbinden met de 2.9 versie. Hij zegt steeds: looking for computer. Alle drivers zijn geïnstalleerd en mijn pc herkent ook meteen de SD kaart dus dat is niet het probleem. Ik kan zelfs op de MPC spelen en zie die bewegen in de software maar mijn MPC scherm springt dus niet op controller modus. Denken jullie dat de firmware versie op mijn MPC daarvoor ook 2.9 moet zijn? Want die is namelijk al uptodate (bij 2.10.1 denk ik).

Op mijn windows10 laptop werkt alles zoals het moet, maar daar draait dus de 2.10 software...

Nieuwe firmware en nieuwe plugins. Bv deze voor 149,99 euro:

Laatst gewijzigd:
Die Qlink bug duikt weer op in 2.11...die testen toch echt hun eigen software niet...als je bv. Mellowtron laadt en dan het Qlink menu triggert verdwijnt het niet meer. Wanneer je dan terugkeert naar je mainscreen reageert dat niet meer...well done AKAI. Weet iemand of je kan downgraden? Ik vind er niks over op Google.

Dikke merci, naar die info was ik op zoek :) Ik heb het gelukkig anders kunnen oplossen met een preferences reset. Na de eerste reset was het probleem nog steeds daar. Uiteindelijk nog eens doorgevoerd en toen was het Qlink probleem gefixed...

Die Qlink bug duikt weer op in 2.11...die testen toch echt hun eigen software niet...als je bv. Mellowtron laadt en dan het Qlink menu triggert verdwijnt het niet meer. Wanneer je dan terugkeert naar je mainscreen reageert dat niet meer...well done AKAI. Weet iemand of je kan downgraden? Ik vind er niks over op Google.
Ik heb het ook al een aantal keer gehad bij mijn mpc one met os 2.10. Best irritant.

Ah jo, twee keer niezen en ze zitten bij de volgende update.
Ik heb liever een volwaardige midi-implementatie bij de volgende update. Alles wat die plugins kunnen, kan ik al met ander spul. Sysex en Non Registered Parameters kan de MPC niet verwerken. Tempowisselingen binnen een sequence opnemen is ook niet mogelijk. Akai neemt zijn sequencergebruikers tegenwoordig minder serieus dan zijn beatmakers en samplers. Toch vind ik het een mooie update en werk ik graag met de nieuwe generatie MPC (X).

Back