5:17 in de video.
De 'Grain' FX is uitgebreid.
(ok, geen volledig uitgeruste granular synth, maar ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt met de uitbreiding, vooral reverse en of het een beetje te automaten is)
Wat stom, was me niet opgevallen, thx!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
5:17 in de video.
De 'Grain' FX is uitgebreid.
(ok, geen volledig uitgeruste granular synth, maar ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt met de uitbreiding, vooral reverse en of het een beetje te automaten is)
Het is ook maar een heel kort stukje, maar ik had hem aanstaan in de auto, dus integraal beluisterd en toen hoorde ik het hem zeggen.Wat stom, was me niet opgevallen, thx!
Snap ik!Wat nog erger is: het is me niet eens opgevallen dat de Granulator al in 2.10 zit en de 2.11-versie alleen een verbetering is.
Ik ga de verkoop sterk overwegen om in te trekken.
Ja, en omgekeerd.
De Force heeft (volgens mij) een aantal functionaliteiten die de MPC niet heeft (maar die wel verrekte handig zijn)
Discstream en de Force heeft (als ik het goed begrijp) een handige mix pagina die bij de MPC ontbreekt.Ik denk alleen nog de arranger? Die trouwens prima op een MPC zou werken.
Ja absoluut. Qua 'performance' opties is de Force echt veel uitgebreider.force heeft ook macro's (verschillende parameter in 1 keer wijzigen)
Ik heb het gelukkig anders kunnen oplossen met een preferences reset. Na de eerste reset was het probleem nog steeds daar. Uiteindelijk nog eens doorgevoerd en toen was het Qlink probleem gefixed...Ik heb het ook al een aantal keer gehad bij mijn mpc one met os 2.10. Best irritant.Die Qlink bug duikt weer op in 2.11...die testen toch echt hun eigen software niet...als je bv. Mellowtron laadt en dan het Qlink menu triggert verdwijnt het niet meer. Wanneer je dan terugkeert naar je mainscreen reageert dat niet meer...well done AKAI. Weet iemand of je kan downgraden? Ik vind er niks over op Google.
Ik heb liever een volwaardige midi-implementatie bij de volgende update. Alles wat die plugins kunnen, kan ik al met ander spul. Sysex en Non Registered Parameters kan de MPC niet verwerken. Tempowisselingen binnen een sequence opnemen is ook niet mogelijk. Akai neemt zijn sequencergebruikers tegenwoordig minder serieus dan zijn beatmakers en samplers. Toch vind ik het een mooie update en werk ik graag met de nieuwe generatie MPC (X).Ah jo, twee keer niezen en ze zitten bij de volgende update.