Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

De MPC-2500 heeft ten opzichte van de One (en andere die dezelfde firmware gebruiken) nog steeds waarde. Dat bewijst Kebu, die hem op het podium gebruikt. Ook is de 2500 veel beter in ontvangst van Midi Time Code (MTC) en kan je binnen een sequens tempowisselingen opnemen en afspelen. Verder kan hij system exclusive opnemen en afspelen, maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die dat nog belangrijk vinden. De spdif-aansluitingen zijn ook een pluspunt. Bewerking van events gaat veel beter op de 2500. Mijn advies: niet wegdoen, maar houden naast de One.
Idd die gaat ook geen kant op hoor, ook voor live-sets is t t hart van mijn opstelling, en ik ben hem gewend qua bediening. T is een fijne en degelijke bak, ik wou wel gaan experimenteren met de mpc-one en hoe deze zich in een live opstelling laat bedienen, eerst check ik of ik eruit kom met de akai-software anders gooi ik hem om , om eens de “hakai” software te proberen voor live sets, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zie zelf om eerlijk te zijn niet heel veel extra voordelen ofzo van die software tov een laptop met ableton en triggeren van scenes, maar beetje pielen en testen kan altijd.

Enige wat ik soort van mis is het aantal midiaansluitingen, maar dat is het dan ook wel.
Ik heb een Emagic Unitor 8 aan mijn MPC One hangen, 8 midi in en outs er bij naast de devices die via USB midi werken. Het is wel een kast erbij natuurlijk.

Ik heb een Emagic Unitor 8 aan mijn MPC One hangen, 8 midi in en outs er bij naast de devices die via USB midi werken. Het is wel een kast erbij natuurlijk.

Ja voor mij persoonlijk is 't geen groot issue, omdat ik vrij weinig midiapparatuur meer gebruik met die ingebouwde instrumenten.

Maar mocht je dat wel hebben is zoiets ideaal ja.

Maakt het nog uit waar je je plugins koopt?
Ik zie bij sommigen een niet onaardig prijsverschil tussen de MPC store en Air store.

Voor die 10 euro zeg ik " doen"!!
Voor de grap een nummer van Beyonce uit elkaar getrokken, en de vocals zijn echt helemaal separaat, net als de bas en drums.

Ook voor de force binnenkort?

Is dat voorbereiden op computer en exporten naar de mpc? of trek je de muziek op de mpc zelf uit elkaar?

Ge-update en stems erop.
Nog niets mee gedaan, maar wel leuk om te vergelijken met Logic.
Meteen Studio Strings aangeschaft voor 1/3 van de prijs.
Activatie en installatie ging meteen prima dit keer.

Ge-update en stems erop.
Nog niets mee gedaan, maar wel leuk om te vergelijken met Logic.
Meteen Studio Strings aangeschaft voor 1/3 van de prijs.
Activatie en installatie ging meteen prima dit keer.

Zag inderdaad dat er €100 van de prijs af gaat bij strings.. is het wat?
Bij Thomann hebben ze ook een leuke aanbieding, 3 uitbreidingen voor een tientje.
1000020374.jpg

is het wat?

Ik heb geen spijt van de aanschaf.
Het zijn 'akoestische' strings en ze klinken naar mijn mening echt goed, maar de vraag is of je daarop zit te wachten natuurlijk.
Ik soms wel, dus vandaar de aanschaf.

Er valt veel in te stellen, veel meer dan bijvoorbeeld in de Super Natural Acoustic Strings van Roland (die ik overigens ook heel goed vind).
AL

Bij Thomann hebben ze ook een leuke aanbieding, 3 uitbreidingen voor een tientje.

Dat zijn sample uitbreidingen begrijp ik?
Daar ben ik nog niet aan toe en ik weet ook niet of ik voor die uitbreidingen helemaal de doelgroep ben.

De komende week heb ik eindelijk eens de tijd om wat dieper in de MPC te duiken.
Ik wil verder met de MPC bible en ik wil kijken of en hoe ik mijn oude projecten uit de FA-06 in de MPC kan krijgen.

Wat is prijstechnisch een goed moment om tot koop over te gaan?

Ik kocht hem anderhalve week geleden voor € 779,-, maar voor die prijs zie ik hem nergens op het moment.
Ik weet niet hoe de prijs zich voor mijn aanschaf ontwikkelde en of dit een tijdelijke aanbieding was.
Ik zie bij veel zaken de prijzen over de langere termijn wel stijgen.

Welke shop, als ik vragen mag

Bij Bax en Tone Control verkochten ze hem voor die prijs en ik heb hem bij Tone Control gekocht.
Een aantal dagen na aanschaf zag ik dat de prijs was gestegen bij beiden.

Back