Reverb.com - ervaringen als verkoper?

Zolang je geen 10 minimoogs per jaar schuift zal dit waarschijnlijk een hypothetische discussie blijven.

Een probleem dat de overheid nu gecreëerd heeft. Want tot voor de introductie van deze wet had je als particulier geen verplichting om pakweg 20 jaar na datum nog aan te moeten kunnen tonen hoeveel je voor een apparaat betaald had. Die drempelwaarde van 2000 euro betekent ook niet veel als het over een dure hobby gaat. 2000 euro aan kinderkleding is een handel, 2000 euro aan synths of auto-onderdelen haal je zo. En wie gaat dan bepalen of ik die Minimoog voor 500 of 5000 gekocht had ooit in een verleden?
Ja dat maakt het complex inderdaad. Het aantal verkopen leidend maken lost ook niet alles op, want dan krijg je van die autohandelaren die 3x per jaar zonder gevolgen 10K winst kunnen pakken op een auto.

Maar het is pas een probleem als het een probleem is inderdaad. Ik geloof wel echt dat de AI-revolutie voor verandering in focus zal gaan leiden bij de Belastingdienst, omdat het probleem van mankracht kleiner wordt.

Laatst gewijzigd:
Sorry hoor, maar jullie maken je wel erg druk om dit (zonder enige concrete voorbeelden).
Ben jij nog nooit door je bank gebeld om een grote storting op je rekening te motiveren dan? De bank moet dit van de overheid doen vanaf een bepaald drempelbedrag. 1 ding is zeker: de overheid kijkt heel graag mee naar je centjes. Ik was blij dat ik papierwerk kon voorleggen toen de bank mij naar tekst en uitleg vroeg, want dat was ook gewoon hobbyverkoop.

Banken zijn dat inderdaad verplicht. Niet om hobbyverkopertjes het leven zuur te maken, maar om dit soort dingen te voorkomen: Boete voor bunq B.V. wegens onvoldoende cliëntenonderzoek
De checks van banken zijn vooral gericht op het bestrijden van witwassen. De Marktplaats/Reverb checks komen vanuit Europese wetgeving (DAC7), omdat ze wettelijk verplicht zijn om boven de drempelwaardes bepaalde gegevens van hun gebruikers (zoals het BSN) te verzamelen en aan de Belastingdienst door te geven. Dat is niet zozeer gericht om witwassen te voorkomen, maar om belastingfraude en -ontduiking te bestrijden.

Ben jij nog nooit door je bank gebeld om een grote storting op je rekening te motiveren dan? De bank moet dit van de overheid doen vanaf een bepaald drempelbedrag. 1 ding is zeker: de overheid kijkt heel graag mee naar je centjes. Ik was blij dat ik papierwerk kon voorleggen toen de bank mij naar tekst en uitleg vroeg, want dat was ook gewoon hobbyverkoop.
Nee, nooit. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het bij mij niet ongebruikelijk is.

IK heb het over privé transacties he. Je bank is daartoe verplicht. Ik heb het dan over >10k, niet over 2k in mijn ervaring. Tenminste, daarvoor hebben ze mij nog niet lastig gevallen.

Laatst gewijzigd:
Dus... als ik iets via Reverb wil verkopen, maak ik een account aan, spring ik door wat administratieve hoepels heen, tel ik 10% van de gewenste verkoopprijs erbij op en plaats ik mijn advertentie? Is dat alles?

Je kunt beter op de site kijken als je het zeker wilt weten.

Maar volgens mij heb je wel Paypal nodig ja.

Back