Trackers

is dit een beetje stabiel? ziet er nl wel veelbelovend uit..best of both worlds zeg maar

Oops laat ik er nog meer bij zetten:

Features:
* FT2 Interface!
* Full MIDI support
* 32-bit float point processing, interpolated
* NNA en multinote tracks
* DSP Effecten met automation
* ASIO + multi I/O
* VST Plugin & Instrument Support
* Compatible met .XM, .MOD

Eindelijk een profi tracker. Ik moet hem nog testen en ik wacht ook nog op Mad Tracker 3 om hem te vergelijken.

ff offtopic maar is er eigenlijk al wat bekend van impulse tracker 3??

Origineel geplaatst door bikkel
Hmmm niet echt een verbetering ten opzichte van andere trackers.

http://www.buzzmachines.com

10x zo compleet als dit.......
Op buzzmachines? Waar moet ik wezen voor een lekkere tracker?

Bij download buzz.

Pak de advanced pack maar, ben je in 1x klaar.

Mocht je ergens problemen mee hebben kun je altijd PM'en of een topicje openen, niet iedereen heeft "die andere logica" meteen door.

Origineel geplaatst door Bahamut
heeft buzz ook midi-out e.d.?

Heel erg basaal wel ja.

Is niet echt fijn werken vind ik zelf. Maar het kan.

Ja dat is het verschil tussen Buzz en Renoise. Het interface van Renoise werkt duizend keer fijner (ten minste voor mij als FT2 hoofd). Ik kan weer heel snel nummers uitpoepen alsof 't 8 jaar geleden is toen FT2 net nieuw was.

Ik vind Buzz ook niet completer, 98% van de machines gebruik ik nooit en midi-out is inderdaad erg banaal (erm 'basaal'?). Verder wordt Buzz volgens mij ook niet verder ontwikkeld. Maar ik wil het niet afkraken, t'is een goed programma.

Origineel geplaatst door Breed
Ja dat is het verschil tussen Buzz en Renoise. Het interface van Renoise werkt duizend keer fijner (ten minste voor mij als FT2 hoofd). Ik kan weer heel snel nummers uitpoepen alsof 't 8 jaar geleden is toen FT2 net nieuw was.

Ik vind Buzz ook niet completer, 98% van de machines gebruik ik nooit en midi-out is inderdaad erg banaal (erm 'basaal'?). Verder wordt Buzz volgens mij ook niet verder ontwikkeld. Maar ik wil het niet afkraken, t'is een goed programma.

Ik vond de sequencer van FT2 echt verschrikkelijk, in die van Buzz zie je tenminste namen staan en kun je ieder kanaal apart programmeren zonder dat je daar weer meteen al je andere instrumenten bij moet zetten.

Dat je 98% van alle machines nooit gebruikt is niet erg, je kiest gewoon de machines die jou het beste liggen. Da's beter dan 100% van de machines gebruiken en wensen dat je 500% had.

Maar in principe alles wat je nodig hebt is er, soms wel vaker dan 1 keer en soms ook dingen die je nergens anders tegen komt.

Enneuh basaal is gewoon een Nederlands woord.

ba·´saal (bn.)

1 behorend tot of gelegen aan of bij de basis
2 fundamenteel

ba·´naal (bn.)

1 hinderlijk alledaags, weinig hoogstaand

En ja hoor....

Johnny probeert een software sequencer en de eerste keer werkt alles perfect..... Tweede keer opstarten en na ongeveer 5 seconden sluit het programma zichzelf af. Dat heb ik nu altijd met fucking software..... *zucht*

bij mij crashte ie ook als een malijer toen ik probeerde de vst-instrumenten folder te veranderen...

soms moet je het noodlot gewoon niet tarten. of voodoo gebruiken.

Misschien niet de mooiste tracker, maar toch heel aardig is ZTracker.

http://ztracker.sourceforge.net

Op dit moment staat versie 0.981 online. Intussen zijn ze al met versie 2.x bezig, maar daar is nog geen release van.
Renoise was al een paar maanden geleden op Maz Soundpage te vinden. De interface ziet er wel aardig uit, maar toch vind ik 'm te 'bulky'.

Oh, nog even voor de VST gebruikers: De huidige versie van ZTracker ondersteunt GEEN VST instrumenten (v2.x gaat dat wel doen).

En als je geen achterlijke latency wil hebben met Renoise...dan moet je ff de volledige versie gaan kopen... tot zover het underground karakter van trackers :frons:

Maar kan me ook wel voorstellen dat je na al dat progwerk wel wat geld wil zien.......

Kan wel. ZTracker is eigenlijk op Impulse Tracker gebaseerd. Zelfs de shortcuts zijn hetzelfde als in IT :)

De resolutie is niet al te hoog (ik dacht 48qppn), maar voor de meeste danceproducties is dat wel genoeg. Eventueel kun je je nummer eerst in ZTracker maken, vervolgens exporteren naar .MID en dan weer in een professionele sequencer afmaken.

Ben benieuwd of het nog aanslaat die nieuwe trackers. FT2 was wel razend populair vanwege de lage drempel. (ft2 downloaden + SB kaart en klaar!).

Ik moet wel zeggen dat ik vroeger het maken van tracks leuker vond omdat alles veel sneller ging. Nu verzuip ik wel eens in de mogelijkheden met de "geavanceerdere" software.

Als het kwalitatief tot een hoog niveau kan worden gebracht dan zou ik nog wel eens een overstap kunnen overwegen...

Ohw nee... ik was vroeger tijden bezig samplecollecties op te bouwen... kan me nu (bijna) gestolen worden ;)

Tegenwoordig kan je/men eindelijk alles overal uithalen wat erin zit. Ik zat me vroeger dood te ergeren dat mijn tracks NOOIT maar dan ook NOOIT zo konden klinken als de tracks die je van een CD hoorde... Heb zelfs nog een tijd met m'n CS1x aan FT2 gekoppeld gezeten ;) Opzich leuk maar je wordt er wel gek van om elke keer bij elk nummer alles weer handmatig in te moeten stellen.

Vind trackers vooral geweldig voor het maken van beats en ritmes...maar voor het opbouwen van een complete song werk ik weer liever met een MIDI editor.

ik wou em installeren om te testen op mijn win95 machine .... installatie renoise werkte perfect maar directx8.0 (speciaal voor win95 gedownload) wou niet installeren om de een of andere reden.

Back