Als die Abyss 2 dan ook es uitkomt.
Da wordt toch constant herbevestigd dat ze die aan het maken zijn.
De meeste Dreadbox synths zijn toch best organisch, muzikaal en het is leuk als da makkelijker te tweaken is.
Tijdens het recorden ook.
Ik zou een poly met grote knoppen en genoeg weerstand toch sneller kopen dan, en de vorige Abyss vooral al die effects met 4 voices was het geen polyfoon powerhouse.
Twee Oscillators per voice zorgt direct voor een hoop meer wonky sound opties, ma het maakt poly's ook snel veel duurder.
Maar Dave Smith heeft toch net een veel goedkopere Prophet gemaakt.
Erebus V2 is heerlijk om te tweaken, grote knoppen met genoeg weerstand, veel toch.
Nyx V1 is minder geschikt om de magic te maken door crazy gaan with faders van de filters en de modulators
Het gaat makkelijker fout en de modulators kunnen toffe motions in de filter steken of het zwiept en trekt op niets
De faders zijn nie slecht de blokjes zijn nie super prettig, al die hendeltjes op Eurorack modules Intelligel, Roland
heb het gevoel dat die preciezer te bedienen zijn. De Chromatics is de minste kwaliteit, geen feedback, beetje wonky
en de FX kunnen niet te ver. Nyx lijkt mij gewoon de bak om sounds mee te designen, gebruik die veel meer,
de twee filters, PWM, sync, niet voortdurend hertunen, de reverb is Sci-Fi en dark.
In ieder geval, hoe die interface voelt en reageert en de verschillende faders tegenover elkaar reageren
zal voor een groot deel bepalen hoe het aanvoelt, wat alles precies doet en wat je der het meest wil doen.
Als dat in de faders/met de faders kan. Ik heb graag de A en R van adsr als ikzuinig moet zijn.
Liefst zowel cuttoff als resonance.
( Ik had de pic waar je ziet waar de sliders voor dienen )
Deze lijkt me ook heel cool,
Zou het niet echt met iets vergelijken.
De vorige Dreadbox Poly is prolly de enige synth.
Ga je hunten voor een Abyss, of is het speelgoedje.
Leuk genoeg.
Of je echt twijfelt tussen 2 specifieke synths
al zal het vaak appels en peren zijn.
Nieuw is er niet veel meer dan een Korg met 4 voices
dat redelijk wa synth voor redelijk weinig geld
de sound is wel 2020 nie 1970 vintage nieuw in de winkel
Had die geen oscillator update gekregen voor DX7 sounds.
Deepmind 6 is ook een goedkope als ze die nog maken
niks voor mij, maybe een betere allround
soort juno die meer kan met een minder goeie klank.
Een Juno is min of meer de omkeerde synth
Dreadbox doet geen pop en feel good.
2e hands nieuwe synths kunnen af en toe opvallend cheap zijn.
Prophet 8 module heeft al voor 500 gestaan.
Denk dat vintage mss meer in de buurt komt.
Alpha lijkt erop 6 voices, klank is herkenbaar, een Juno en een Roland
mid 80s wel, klink nie zo dik of wollig als een Juno 6
het werkproces heeft nog weinig te maken met de oudere Juno's
een editor geeft de knoppen wel terug, spacing en size van knoppen of faders en vaak toch een heel andere ervaring
heeft coole waveforms en doet vrij verschillende sounds die wel mooi zijn, ook een hele hoop die nie horen bij juno bass, juno pad, juno string en juno brass + paar mooie klanken en wat fx
Voor 500 euro vind je misschien nog een Alpha Juno.
Niet superlang geleden ook een JX8P, ma nu hebben ze een prijs alsof het cool en nie dun klinkt, trage envelopes
voor pads net als een 80s highschool teenager droom hetzelfde als in de 1000 highschool films per maand die gemaakt werden
niet enkel de classic boy meets girl en er is een geek, elke variatie boys bouwen telegeleide vrouw met de looks van een top model, andere meisjes zijn klein, te gewoon en te next door ook
feel good Roland met trage envelopes, de alpha kan basslines punchy basslines
Poly 61 400 of 500 zal wel voorbij zijn 800 of 1200, Poly 800 is waarschijnlijk de goedkoopste analoge Korg
Ik heb de Poly 61 alleen omdat het een jaar geleden de goedkoopste analoge poly was die bass kon,
Dreadbox heeft toch eerder een 70's achtige sound, of allesinds sound heel eigen aan Dreadbox.
Ik heb Nyx v1, Erebus V2
Ook van die kleurtjes in de Modular
Lethargy en Komorebi die vind ik enorm vet. Komorebi is de zaligste pedaal, Heavy Metal HM2 van Boss ( Scratching, Rolling Daft Punk )
Erebus klinkt wel enorm dik, met mijn blaasorgel/harmonium viel da nie op, Een Blaasorgel is alsof 4 CS80's met de dikste Brass wind oscillators ingaan going on.
Spacier dan Moog, minder quirky dan Arp.
ZOwel de Arp als de Moog kunnen echte de funky
En een klein beetje angry, Moogs zijn neutraler.
Rolands is meet in your face.
Dreadbox heeft echt een vrij eigen geluid, en de sfeer zal flinkt verschillen
beslist een Juno 6 te gebruiken dat is je dreadbox flash weg.
En gaat zeker super samen met vintage synths.
Yamaha al de CS'en, Jupiter 4, Juno 6/60, JX-3P, Oberheim Matrix, Korg 770, Korg MS20, System 500
Is wat ik meest gebruik met Dreadbox.
De Yamaha's de silky qmooth filter
Ma heel veel werkt wel goed, zie youtube
Ik gebruik vooral vintage en had Dreadbox ook gekocht omdat organischer en vintager klinkt
de gemiddelde nieuwe analoog klinkt amper analoog
en vintage vibesi
Nord Rack 2 is de enige die gewoon heel emotielos klonk met Dreadbox synths.
Maar die had ik ook op mijn 17. En toen kon ik nog een hoop echte VA patchen maken
die niet een Moog nadoet.
Poly 61 heb ik er nog nieveel geprobeerd, ben geen fan van die synth denk ik.
Is echt goed in van die glasheldere Italo sounds, Dreadbox zou mijn laatste keuze voor zoiets zijn.
Het zijn nightmare sounds,
Poly 61 doet prima Glamour, Roze spots, Champagne, juppies, stuff kopen kopen kopen, dure prostituees sneeuwt ook coke, elke 80's vrouw die 1m75 of groter is die minst flaterende make-up uit de geschiedenis van visagie, blond en zeker een perm, lelijke glanzende krullen haar vriendin is een brunette en ongeveer hetzelfde. in een lelijke jurk, gewoon iets geel dat blinkt of paietten
ook drama en druillerige melancholische scenes.
I will sell It but will wait.
In Two years maybe.
But prefer not to sell.
Will sell something else
Italo heeft al de vergeetbare tracks.
Zit moderntalking in zo een playlist cherry lady is memorabel.
En wat naar Italo gaat is de upper Middle class.
Social climers.
Je komt daar zeker niemand tegen in La Croix
80's Guicci. Swimming in Ocean of Cartier