Documentaire over String Synths van Syntaur op Youtube

Erg strak gemaakt zeg, voor een youtuber. Zit goed in elkaar. Erg leuk om te zien en horen.
Ik wist niet eens dat de Solina door Eminent werd gemaakt en dat Eminent een Nederlands bedrijf is.
Bedankt voor het delen.

Erg strak gemaakt zeg, voor een youtuber. Zit goed in elkaar. Erg leuk om te zien en horen.
Ik wist niet eens dat de Solina door Eminent werd gemaakt en dat Eminent een Nederlands bedrijf is.
Bedankt voor het delen.
Voor zover ik weet gebruikte J. M. Jarre op Oxygen een Eminent. Hij was gek van dat string geluid toen de Solina nog niet bestond en is er niet toe gekomen om de kleine Solina te kopen als vervanger van het Eminent bakbeest. Iemand hier op het forum heeft 'm nog voor Jarre gerepareerd recent. Ik dacht zalfs dat Jarre een stuk van die Eminent af had laten zagen om 'm makkelijker te kunnen vervoeren. Nu ik dat laatste zo opschrijf lijkt me dat sterk, maar ik dacht het gezien te hebben op een YT filmpje.

De Eminent orgels die hij gebruikt hebben ook net iets andere functies/klank dan het losse String Ensemble. En het 2000GT orgel heeft weer een variant op het thema. Nu, als je ze dik door de smallstone haalt, maakt het iets minder uit.

Op Youtube staat er trouwens ook een leuke docu over vage, vergeten Italiaanse synths (waaronder véél stringers, want vaak op orgeltechniek gebaseerd):

Bedankt voor het delen.
Oiut Borreft. Wel wat anders dan kaas en Andrelon.

Heb er vele geprobeerd
Deze is gebleven hier : moog opus3 ( met midi in modificatie )

Van alle string-machines springt deze er echt uit: de Crumar Performer :okdan:
Wat klinkt deze mooi! :{:halleluja En we hebben een plugin ! :okdan:
Die heb ik gehad, klonk inderdaad prachtig. Had ik misschien niet weg moeten doen, zeker als je ziet wat de prijzen inmiddels gedaan hebben...

Eén van de redenen dat hij zo mooi klinkt is dat hij polyfone attack heeft. En zijn klankkleur is ook iets minder scherp dan vele andere. Ik heb er volgens mij nog ergens een mini demootje van op Synthforum staan.

Enkele oude Korg parafoonbakjes kunnen trouwens ook erg mooi klinken.

Hier mijn demootjes van 10 jaar geleden:

Pfffff ik had hem niet weg moeten doen. Maar er zitten onderdeeltjes in die lastig te vinden zijn bij defect, en daar houd ik niet van.
Deze zoektocht deed me er ook aan herinneren: vroeger was ik eens helemaal blut, ik zag op een rommelmarkt een Crumar Performer of een heel gelijkaardige bak (Multiman, Orchestrator?) voor 40€. Kon ik niet betalen. En dan een keer een Solina String Ensemble voor 150, 1 minuut te laat... Het is me niet gegund met stringbakken. :) Ik heb trouwens ook een Roland rs505 gehad, maar de Performer vond ik leuker.

Back