Veel Roland boutique scams op Marktplaats.nl

1) De andere waren óók ophalen/verzenden (maar je moest wel even aanbetalen voordat je langs kon komen)
2) Zelfde prijs range.
3) Er kan weer niet op geboden worden.
4)15 jaar en één ervaring.

En on top of that... hier is de originele advertentievan ebay.co.uk (Roland boutique jp-08 | eBay)
Bekijk bijlage 3816725

Ik zou zeggen, waag de gok. Bikkel, Marc en Dr. van Lansberg
Duidelijk!

Wat voor mij ook voor extra argwaan zorgde, zijn de verschillende namen en woonplaatsen van de adverteerder.
Ik kijk namelijk ook alijd naar de overige advertenties van een aanbieder.
Als daar iphones of andere gewilde spullen goedkoop aangeboden worden dan weet je vaak al genoeg.
Maar deze jongen heet zowel didric als Otto en woont in Galder en Weesp?!
Geen idee hoe dat kan binnen Marktplaats, maar kloppen doet het niet.

1637388200305.png

Wat voor mij ook voor extra argwaan zorgde, zijn de verschillende namen en woonplaatsen van de adverteerder.
Ik kijk namelijk ook alijd naar de overige advertenties van een aanbieder.
Als daar iphones of andere gewilde spullen goedkoop aangeboden worden dan weet je vaak al genoeg.
Maar deze jongen heet zowel didric als Otto en woont in Galder en Weesp?!
Geen idee hoe dat kan binnen Marktplaats, maar kloppen doet het niet.

Bekijk bijlage 3816726
Je weet dat ik nu weet waar je huis woont hè? ;)

1) De andere waren óók ophalen/verzenden (maar je moest wel even aanbetalen voordat je langs kon komen)
2) Zelfde prijs range.
3) Er kan weer niet op geboden worden.
4)15 jaar en één ervaring.

En on top of that... hier is de originele advertentievan ebay.co.uk (Roland boutique jp-08 | eBay)
Bekijk bijlage 3816725

1, 3 en 4 zijn voor mij niet perse verdacht. 2 mogelijk wel. Maar dat hij foto's gebruikt van Ebay, is voor mij doorslaggevend. En wat @Sto schrijft is ook wel een duidelijke aanwijzing.

Maar nee, ik ga de gok niet wagen :D.

Het zijn niet alleen de foto's van Ebay.co.uk Oók de tekst is vaak 1 op1 overgenomen en vertaald.

TIP: Als er een (verdachte) synth op MP staat, zoek dan even hetzelfde apparaat op eBay. Als je dan exact dezelfde foto's ziet weet je genoeg.

Het zijn niet alleen de foto's van Ebay.co.uk Oók de tekst is vaak 1 op1 overgenomen en vertaald.

TIP: Als er een (verdachte) synth op MP staat, zoek dan even hetzelfde apparaat op eBay. Als je dan exact dezelfde foto's ziet weet je genoeg.
Google foto search kan ook nog

Google foto search kan ook nog
Klopt, maar als het een "verse" advertentie is, verschijnen de foto's vaak nog niet via reverse image search.

Ik zie dat mijn sarcasme niet duidelijk was :) Ik ga komende vrijdag de gok wagen haha
Maar natuurlijk is dit een scam.. De JP-08 boutiques gaan over het algemeen voor zo'n 350-450 van de hand dus zou dit wel een ongeloofwaardig leuk koopje zijn zoals eerder aangegeven in dit topic.

En daar is 'ie weer. Hij heet deze week "Rosalie" en dit keer is het een TR-09. En ook deze keer incl. foto's van Ebay, geen mogelijk om te bieden (maar wel even aanbetalen voor je langs komt) en geen ervaringen.

Schermafbeelding 2021-11-28 om 21.17.27.png

Jens op MP had een d05 voor 200 euro… 16 jaar lid en een ‘ervaring’
deed alsof hij een beveiligde betaling kon doen. Uiteraard zei ik m dat ik wel kwam ophalen. Beleefd was ie wel, tot ie zag dat deze vis niet ging bijten. Item is verwijderd. Toen ik niet op zijn link wou klikken, stuurde hij een qr code want die was echt wel velig. Sure.
veldhoven.

sweet dreams, hij verraad zich zelf. Ik kan geen schermafbeelding delen maar schrijft me 'die naam had ik gisteren' als ik m Jens aanspreek.

Hij is er ondertussen uit geknikkerd op MP maar komt vast terug...

Blijf 'm lastig vallen en melden.

Back