Waardeloze Music Store 'service'

Mijn laatste contact met Music Store is weer 6 weken geleden. Niks geen update ontvangen. Ondertussen staat mijn UB-Xa al 6 maanden daar. Mijn mailtjes richting Music Store worden steeds minder beleefd maar dat maakt toch niets uit, ze lezen het toch niet.

Begin ze te bellen, en die mailtjes CC'en naar meerdere contacten daar voor de nabije toekomst.

Mijn ervaring met bellen naar Music Store is dat je, nadat de telefoon 20x is overgegaan, een random gast van, zum Beispiel, de trommelstokken afdeling aan de lijn krijgt die 3 woorden Engels spreekt en die je dan doorverbindt met iemand anders die, na 20x overgaan, meldt dat hij een collega nodig heeft om je vraag te beantwoorden maar dat die in bespreking zit, maar we bellen je terug, echt haha. Niet dus.

Succes alvast.

Mijn laatste contact met Music Store is weer 6 weken geleden. Niks geen update ontvangen. Ondertussen staat mijn UB-Xa al 6 maanden daar. Mijn mailtjes richting Music Store worden steeds minder beleefd maar dat maakt toch niets uit, ze lezen het toch niet.

Ik respecteer je geduld. Denk dat aangifte de enige normale oplossing is, behalve zelf ff naar Keulen rijden met een attitude van heb ik jou daar…

Ik ben hun kortingmails beu voor n habbekrats en ze gaan naar spam. Ik shop wel elders ook

Misschien dat ECC je kan helpen. Die geven gratis hulp bij grensoverschrijdende geschillen tussen consumenten en bedrijven binnen EU lidstaten. Gratis juridische hulp - ECC Nederland

Misschien dat ECC je kan helpen. Die geven gratis hulp bij grensoverschrijdende geschillen tussen consumenten en bedrijven binnen EU lidstaten. Gratis juridische hulp - ECC Nederland
Heb vorig jaar bij een conflict over een defect geleverde Moog uiteindelijk de rechtsbijstand ingeschakeld. MS kon daar op zich ook niet zoveel aan doen omdat Moog/Inmusic de boel ophield (in feite was het argument: reparatie doen we niet want de onderdelen zijn eventjes te duur). Maar het is de winkel die de boel moet oplossen; vervangend exemplaar of geld terug.
Uiteindelijk met de advoc de koop ontbonden vanwege wanprestatie, aangetekend naar de MS-directie. Toen had ik mn geld snel terug, maar alles bij elkaar wel 5+ maanden geduurd. Voor mij geen music store (of Moog 2.0) meer.

En we zijn weer een dikke maand verder, mijn synth staat nu ruim 7 maanden in de reparatie bij Music Store. Gisteren telefonisch iemand gesproken daar. Ze wisten meteen waar het over ging.
De beste man gaf aan dat ze een nieuwe printplaat nodig hebben. Die heeft Behringer niet op voorraad en ze worden maar een enkele keer, of hooguit een paar keer, per jaar gemaakt. Dus ik mag wachten op een nieuwe productiebatch, Behringer vertelt niet wanneer die plaats vindt.
De Music Store medewerker gaf aan dat zij voor Behringer een speciale dealer zijn (exacte omschrijving ben ik kwijt) waardoor zij inkoopvoordeel hebben maar als keerzijde moeten zij zelf de service verrichten en kunnen ze niet terugsturen aan Behringer. Die speciale status is dus voor mij als klant nu een groot nadeel.
Ik vind het sowieso niet klantvriendelijk van Behringer om geen onderdelen op voorraad te leggen en de klant te laten wachten op een nieuwe productierun.
Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen, ik had binnen de 30-dagen-geld-terug termijn al melding gemaakt van mijn klacht en aangegeven dat als het niet verholpen kon worden ik mijn geld terug wil.

Dat zou ik zeker doen. Anders had Musicstore maar een grote disclaimer bij hun Behringer producten moeten zetten.

Ik ga er even vanuit dat het om non-conform product gaat en geen aparte reparatie. Maar als het herstel onredelijk lang duurt, waar het hier wel op lijkt, dan heb je recht op vervanging van het product.

Oei, best wel Bax vibes...zou mij niet verbazen als deze toko volgend jaar niet meer bestaat.

Bedrijven als Behringer werken met 'superdealers' die grote hoeveelheden orders plaatsen. Zodra er voldoende besteld is gaat een productielijn massaal dat ene product produceren om aan die vraag te voldoen. Daarna kan het makkelijk weer maanden of misschien zelfs wel jaren duren voordat er weer een run komt, of misschien wel helemaal niet bij onvoldoende vraag. Ze maken er een kunst van dat zo optimaal mogelijk te doen, waardoor er dus ook geen grote hoeveelheden spare parts overblijven. Dat voordeel berekenen ze door aan de klant, een van de redenen waarom Behringer zo lekker goedkoop is. Maar ja, nadeel is dat het niet vanzelfsprekend is dat je zo een reparatie of vervangend product kunt krijgen. Zoals altijd, 'you get what you pay for'.

Wel netjes dat je überhaupt een inhoudelijk antwoord heb gekregen uit Keulen, zo ver ben ik eigenlijk niet echt gekomen daar.

Behringer verkoop je voor de garantie vervalt… zo deed ik t en ik ben er maar mee gestopt. Laatste die ik kocht was stuk, betaalde ik 60 euro, een bodyssey. Mijn tech herstelde m en verkocht die zodat zijn dochter geld had voor een ander instrument. Zo 2 mensen gelukkig gemaakt. De helpdesk van Behri was vriendelijk maar had zero kennis, zei de tech.

Ik koop niks meer bij musicstore sinds Nap zijn verhaal.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
En we zijn weer een dikke maand verder, mijn synth staat nu ruim 7 maanden in de reparatie bij Music Store. Gisteren telefonisch iemand gesproken daar. Ze wisten meteen waar het over ging.
De beste man gaf aan dat ze een nieuwe printplaat nodig hebben. Die heeft Behringer niet op voorraad en ze worden maar een enkele keer, of hooguit een paar keer, per jaar gemaakt. Dus ik mag wachten op een nieuwe productiebatch, Behringer vertelt niet wanneer die plaats vindt.
De Music Store medewerker gaf aan dat zij voor Behringer een speciale dealer zijn (exacte omschrijving ben ik kwijt) waardoor zij inkoopvoordeel hebben maar als keerzijde moeten zij zelf de service verrichten en kunnen ze niet terugsturen aan Behringer. Die speciale status is dus voor mij als klant nu een groot nadeel.
Ik vind het sowieso niet klantvriendelijk van Behringer om geen onderdelen op voorraad te leggen en de klant te laten wachten op een nieuwe productierun.
Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen, ik had binnen de 30-dagen-geld-terug termijn al melding gemaakt van mijn klacht en aangegeven dat als het niet verholpen kon worden ik mijn geld terug wil.

Ging bij mij precies zo. Denk dat we dezelfde mensen aan de telefoon hebben gehad.

Dat verhaal over onderdelen en Behringer is voor jou niet relevant, je hebt geen (directe) relatie met Behringer, maar met Music Store, en die is verantwoordleijk voor de levering van een werkend product zoals vastgelegd in het consumentenrecht.
Dat het spul al vlak na levering niet (meer) werkt toont aan dat je een ondeugdelijk product van MS hebt ontvangen Garantie heeft daar nog niet eens zoveel mee te maken.
Het is aan MS om binnen 'redelijke tijd' een oplossing te leveren. Dat is (niet op volgorde) reparatie, vervanging of geld terug. Ik zou MS vragen om een nieuw exemplaar, dan mogen zij wachten op een printplaat.
Doen ze dat niet op redelijke termijn (als je hem bv net 2 maand had dan lijkt 7 maand extra me duidelijk over de grens) dan heb je een gerechtvaardigde grond om de koopovereenkomst te ontbinden met onmiddelijke teruggave (plus bijkomende kosten).
Kan je anders straks de dreigbrief dm'en die de rechtbijstand destijds voor me heeft opgesteld. Daarmee was het in mijn geval snel bekeken.

Moet wel zeggen dat ik verrast ben hoeveel negatieve verhalen er over Music Store zijn terwijl ze tot nu toe volgens mij nog nooit op het forum door het slijk waren gehaald (in tegenstelling tot Bax bijvoorbeeld). Natuurlijk gaat er overal wel eens wat verkeerd, maar ik zie toch wel een patroon met afspraken die niet nagekomen worden, compleet geghost worden en totaal geen urgentie om problemen op te lossen.

Ik koop nooit meer Behringer. Kan me er na al die jaren nog steeds niet mee verenigen. De diverse acquisities hebben best wel talent en passie binnen gebracht, maar ik blijf het zooi vinden. Een smet op m’n rack 😊

Update:

Ik heb anderhalve week geleden een mail gestuurd met de mededeling dat mijn geduld op is en ik mijn geld terug wil of een nieuwe UB-Xa.
Eindelijk actie, een dag later kreeg ik de melding dat ze een nieuwe opsturen.

Mijn eerste exemplaar had een krasje op een plastic zijpaneel, ik was er mee tegen een muur geschaafd tijdens verplaatsen. Ze hebben dat beschadigde paneeltje van mijn eerste UB-Xa geschroefd en op de nieuw geleverde UB-Xa gemonteerd.
Ik heb nog geschreven dat ik dat kinderachtig vond na 7 maanden te hebben moeten wachten maar de medewerker schreef: ik moest dat doen van mijn leidinggevende.
Een week later werd een nieuwe UB-Xa geleverd, inderdaad een ander serienummer, dat valt nog mee.

Ik verwacht binnenkort een UB-Xa als B-stock op hun website.

Plopt deze nieuwe minder? Dat moet ik nog testen, eerste indruk is dat ik de attack-tijden minder traag hoef te zetten om van het geplop af te zijn, pakweg waarde 30 tegenover waarde 80 van de vorige.
Maar ik moet het nog even goed proberen, ik laat het nog wel weten.

Back