Waardeloze Music Store 'service'

Die ene tand die er nog in zit poetst ie niet zo vaak meer hoor

Als je door een rietje wilt eten moet je vooral zo doorgaan.
Ah, jij bent dus ook een keer te ver doorgegaan bij de verkeerde? (Vrouw met toevallig deegroller in hand?)

Hopelijk heb je snel je geld terug, wat een ellende.
Heb je daar contact met de Nederlandse klantenservice? Normaal gesproken krijg ik ze gelijk aan de lijn en worden issues (ik heb iets vergelijkbaars gehad maar godzijdank niet voor een dergelijk bedrag) eigenlijk gewoon opgelost.

Ik moet wel zeggen.. het is een groot bedrijf, maar als je er bent voelt het een beetje als een klein bedrijf qua structuur, organisatie.. Mediamarkt-esque.

Heb je daar contact met de Nederlandse klantenservice? Normaal gesproken krijg ik ze gelijk aan de lijn en worden issues (ik heb iets vergelijkbaars gehad maar godzijdank niet voor een dergelijk bedrag) eigenlijk gewoon opgelost.

Ik moet wel zeggen.. het is een groot bedrijf, maar als je er bent voelt het een beetje als een klein bedrijf qua structuur, organisatie.. Mediamarkt-esque.
Mafiamarkt een klein bedrijf..?

De Nederlandse klantenservice is een mythe, ik had al moeite iemand aan de lijn te krijgen die Engels sprak terwijl ik op meerdere dagen en tijdstippen heb gebeld. Niet ze me overigens wilden helpen, veel verder dan 'computer says no' en afschuiven niveau kwamen ze niet. Terugbellen kunnen ze ook niet trouwens, ondanks plechtige beloften.

Ik heb inmiddels mijn geld teruggevorderd via de creditcard maatschappij. Van MS nog altijd niet eens bevestiging van ontvangst van de retour (volgens DHL inmiddels 7 weken geleden afgegeven), en ongeveer 30 onbeantwoorde emails.

Laatst gewijzigd:
Mafiamarkt een klein bedrijf..?
Moet zeggen dat ik met de 'Mafiamarkt' nog nooit gezeik heb gehad met retouren of ruilen of garantie of andere servicezaken. Ik koop er veel en eigenlijk altijd wel goede ervaring mee. In tegenstelling tot onze 'zelfstandige professionele' muziekboeren uit Keulen.

Vergeleken met Thomann is Musicstore klein. Omzet van Thomann ligt zo’n 10x hoger.

Nou, de soap is nu definitief klaar. Kreeg net deze mail van ICS:

"Beste meneer [NAP],
Op uw verzoek hebben we de transactie van € 3.441,56 bij MUSIC STORE professional onderzocht.

Hierbij informeren we u dat het onderzoek met referentienummer [NUMMER] is afgerond en dat het bedrag succesvol is teruggevorderd bij de tegenpartij.

Dit betekent dat onze creditcorrectie definitief is.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV"

Al met al bijna 3 maanden dus om mijn geld (definitief) terug te krijgen, en dat dankzij mijn credit card. Als ik met iDeal had betaald zat ik nu waarschijnlijk nog steeds te wachten of had ik met advocaten moeten gaan lopen zwaaien. Laat het een les zijn, gebruik altijd creditcard en/of Paypal als je online bestelt!

Al met al bijna 3 maanden dus om mijn geld (definitief) terug te krijgen, en dat dankzij mijn credit card. Als ik met iDeal had betaald zat ik nu waarschijnlijk nog steeds te wachten of had ik met advocaten moeten gaan lopen zwaaien. Laat het een les zijn, gebruik altijd creditcard en/of Paypal als je online bestelt!
Ik heb pas nog een bestelling gedaan bij MS; met jouw verhaal in het achterhoofd idd met cc gedaan. Gelukkig verliep mijn bestelling wel vlekkeloos.

In Nederland wordt, vooral door oudere mensen, vaak behoorlijk wantrouwend aangekeken tegen creditcards en Paypal, maar het zijn voor online aankopen bijna altijd de meest veilige opties.

Kanttekening: die gratis bescherming bij creditcards is, in ieder geval bij mijn bank, sinds enkele maanden stopgezet. Lees: vervangen door een kneiterduur maandabonnement. Dus best even checken hoe dat bij jouw bank zit, zodat je niet op iets hoopt dat er niet (meer) is.

Kanttekening: die gratis bescherming bij creditcards is, in ieder geval bij mijn bank, sinds enkele maanden stopgezet. Lees: vervangen door een kneiterduur maandabonnement. Dus best even checken hoe dat bij jouw bank zit, zodat je niet op iets hoopt dat er niet (meer) is.
Goede raad inderdaad, niet alle banken hoeven dezelfde voorwaarden te hebben.

Leuke annekdote mbt MusicStore, een maat van mij wilde iets kopen voor zijn bedrijf daar, wat hij normaal bij Thomann doet, zonder BTW. Bij thomann krijg je naderhand een factuur gestuurd die je zelf overmaakt. Bij MusicStore MOET je van tevoren de bestelling "betalen" incl BTW om hem erdoor te krijgen. Als je dus met iDeal betaald kan je daarna gaan zeuren om je btw terug te krijgen, als ze meewerken. Echter de tip van de telefonische MusicStore medewerker zelf was om CC of paypal te gebruiken, dan is het alleen een reservering van het bedrag incl BTW, maar komt de uiteindelijk afrekening pas als ze daadwerkelijk de order gaan verwerken. En je dus niet BTW voor hoeft te schieten en terug te zeuren. Dus dat komt wel enigzins overeen.

Back