Gloomy - Ignorance and Deny

Ja. Wat moet je hier nu weer van vinden.. haha.

Aan de ene kant vind ik het knap hoe je zo ogenschijnlijk makkelijk allerlei productie technische truukjes uithaalt (die overigens buitengewoon goed werken bij jou altijd) maar ik hoor hier ook een bij elkaar geraapt 'zootje' van elementen die je wel leuk leek om te gebruiken, maar de track is zeker niet af.

Ik hoor losse ideetjes achter elkaar geplakt in een track. Op zich niet erg, want wat je doet overstijgt mijn kunnen, maar ik hoor wel waar het mis gaat.. (ik merk dit ook in je andere tracks die je onlangs gepost hebt) namelijk geduld om te focussen en echt die ene track af te maken die je de moeite vond om hier te posten. Ik ken dit overigens ook van mezelf, ideeën maken gaat makkelijk, maar een coherent verhaal neerzetten, die stap sla ik vaak over. Eigenlijk is deze track een schets voor een eind resultaat wat nog gemaakt moet worden.

Hey Demian, dank je wel voor je uitgebreide feedback. Weet je, ik heb ook dat gevoel met de laatste 4 nummers. Wat kan ik precies veranderen om een meer coherent verhaal neer te zetten? Met dank :)

Mooi nummer hoor. goede breaks :okdan:
Misschien het mono seqje af en toe (tijdens de rustige stukken) even naar L/R pannen.
het blijft een beetje droog in het midden.
Maar voor de rest?
boll ok.png

Klinkt erg goed Jan! vooral het eerste gedeelte, het 2e deel is iets te vol gepropt voor mijn oortjes. Maar als je delen weg haalt zou dat weer niet bij je passen. Mooi dat je weer lekker actief bent in produceren!

Wat kan ik precies veranderen om een meer coherent verhaal neer te zetten?

Door die "een" te benadrukken. Dus 1 verhaal proberen te vertellen, ipv meerdere tegelijk (er zitten veel lead-partijen in je track). Ik herken mezelf hierin hoor, 't is mijn grootste uitdaging.

Trucje dat ik de laatste tijd probeer (ben er nog niet over uit of het goed werkt, maar soit)... laat de track even liggen, en haal 'm daarna in gedachten erbij. Welke muziek hoor je in je hoofd? Da's de kern van je track. De rest is (verwarrende) versiering.

Volgens mij zitten hier enkele tegenstrijdige geluiden in (mss geen sounds op zich, maar dan wel de sequense ervan), waardoor ik het gevoel krijg dat ik niet alles gecapteerd heb. Meestal heb ik dat eigenlijk wel graag,zodat je echt een 2de keer naar het nummer wil luisteren, echter in dit geval stoort het mij. Ik weet niet juist hoe, maar het komt 'vermoeien om naar te luisteren' over. Niet uitnodigend genoeg. But who am I?

Het zit netjes 'in de mix', maar is mij wat te veel door elkaar.
Als voorbeeld die snelle arp die best veel terug komt (bijv. bij 1.14) die zou best even kunnen, maar is heul druk.
Kan een stijl ding zijn wat gewoon niet bij mij past, maar van mij mag die kort, gefilterd, minder etc.

ik heb geen probleem met veel dingen door elkaar, dat kan zeker coherent blijven.
ik hoor te weinig gloomy.... de eigenzinnigheid mis ik juist...

wat bij de andere 2 laatste nummers nog wel aanwezig is, en het sterkst bij Simuraclum.

ik schrijf terwijl ik voor de 2e keer luister, het zit zoals altijd steengoed in elkaar, dat zeker, sterke produktie, maar mis, ik kan alleen de term eigenzinnigheid gebruiken.

jouw eigenzinnigheid.

en het zit zeker in dit nummer verborgen, kun je er -zeker- uit halen.

ik zou het juist voller proppen.... haha... nee... ik mis net die kracht dat het me geheel pakt, zoals bij je andere werk.

aha, misschien bedoelt 'men', dat ideeën bij elkaar, een focus mist, de gloomy focus. dus kan komt het nog op hetzelfde neer, in wezen.

het einde vind ik prachtig overigens.

dit is alleen kritiek, ik zeg het maar, vanwege dat het op zich zéker geen slecht nummer is, maar ik ken je kracht, wat je kracht is.

al wil wellicht andere dingen maken, of een andere aanpak, 'de eigen kracht', een wel hele vage frasering..., die lijkt niet behouden.

Oriental Borders, die ik nu hoor, heeft dat wel meer. en pakt me. ik heb nog het gevoel dat er wellicht wat zaken sterker kunnen uit worden gewerkt, maar het groeit bij het herbeluisteren.

Jullie zijn helden, dank jullie wel. Maar welke richting zou ik nu best uitgaan? Ik zit nu rond de 128bpm dance muziek, maar wordt dat niet oervervelend?

Back