Synth vraag

Jdv77

Stamgast
Hi Guys,

Ik ben benieuwd welke synth jullie zouden aanschaffen naast een sampler als de Digitakt mono of poly maakt niet uit budget €350 ruimte studio beperkt alleen synrhesis ervaring met soft synths. Heb nog geen hardware synths ( slechts he )
Hou van lekkere deepe bassen, leadz enz. Textures. Doe nu alles met samples.

Hi Guys,

Ik ben benieuwd welke synth jullie zouden aanschaffen naast een sampler als de Digitakt mono of poly maakt niet uit budget €350 ruimte studio beperkt alleen synrhesis ervaring met soft synths. Heb nog geen hardware synths ( slechts he )
Hou van lekkere deepe bassen, leadz enz. Textures. Doe nu alles met samples.
Ik zou nog even doorsparen en jezelf oriënteren naar wat voor sound en features je écht wilt. Nu krijg je een opsomming van alle synths onder de €350 die iedereen op het forum zelf heeft en word je waarschijnlijk nog niet veel wijzer.

Ik zou even door sparen en dan mijn Roland MC-707 groovebox overnemen. Dan kan je wel even vooruit🤣
Begrijp ik je nu goed je wil de Digitakt kopen en dan een synth erbij ?

ruimte studio beperkt
Een beetje een alleskunner heb je nodig voor weinig geld..
Alles wat al eerder genoemd is zijn goede keuzes, een tweedehandse Deep Mind 6 zou mijn keuze zijn, lekkere allround synth.
Mocht je later nog meer willen zoals bijv een Novation Peak of nog iets duurders dan kan je die Deepmind voor ongeveer hetzelfde weer kwijt maar met deze maak je een goede start.

Hangt geheel af van wat je wilt, maar 350,- is niet heel veel voor een hardware synth.
Het enige wat mij te binnen schiet is de Bass station 2 (mono) of een Microfreak (poly). Beide zouden (iig 2e hands) binnen budget vallen.
Stapje hoger wordt direct ook weer behoorlijk wat duurder natuurlijk, maar dan is een Novation Peak of een Moog Subsequent 37 misschien een optie.
MC-707 heb ik ook, dat is een alles in 1 (met beperkingen) en die is mijn 'hub' van m'n hardware setup.

Back