Moog one crash reboot issue

Vic

Soldeerprofeet
Mijn Moog One is defect.

ik kan geen preset meer selecteren of de synth crashed en start opnieuw op.
de encoder reageert ook heel traag als hij het dan even wel doet.

vrees dat deze terug moet onder garantie :-(

iemand bekend met dit probleem ?

Thnx Marc,

Deze morgen werkte hij weer na een nachtje uit te staan.
Heb dan snel een backup van mn patchen gemaakt.
Firmware 1.4.0 van de moog website er op gezet.
Niet echt een upgrade, deze 1.4.0 versie stond al op de moog1

Ga hem nu laten aanstaan voor een paar dagen, kijken of ik het probleem kan herhalen, uitlokken. dan kan ik een filmpje maken.

Heb maar een berichtje naar moog gestuurd met omschrijving van het probleem en de vraag wat dit kan zijn?

Dit is al probleem nr3 in anderhalve maand.
Dat is meer dan de Memorymoog in 20 jaar.

oooefp das wel pittig. Maar goed ze gaan je toch wel helpen. heb je effe wat meer tijd voor je Prologue :)

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Nu lijkt het probleem weg te zijn. Staat nu 2uur aan.
Heb de fan speed nu op low gezet. kijken of het probleem terugkomt als hij wat warmer draait?

kan natuurlijk een éénmalige firmware software issue zijn geweest.

oooefp das wel pittig. Maar goed ze gaan je toch wel helpen. heb je effe wat meer tijd voor je Prologue :)
De prologue krijgt veel aandacht hoor, het is een beetje mn solo synth geworden in die speelhoek.
Moog one strings, scheuren op de Prologue met de VirusC in de achtergrond support met de nodige wierdness 8):baco:

Gisteren hadden we een Jam sessie met 2 vrienden, maar tijdens de demonstratie van de Moog One ging ie stuk. :(:o: Shame shame.
Gelukkig synths zat voor improv jams. :biertje:

De Moog one staat nu 10uur aan.
De Fan speed staat nog steeds op low, heb verder nog een apparaat of 60 a 70 aangezet, het is nu 26°C in de studio.

Heb vermoeden dat het toch een Software issue /Bug was. De hardware lijkt me OK.

straks eens Full kalibreren. duurt 4 tot 8 uren.

Djeezes man. Zo een pokke dure synth. Ik werd gek denk ik.
(de nieuwste Roland JX-08 besteld. Die klinkt echt super en lekker goedkoop en jouw Moog zie ik intussen al voor 4.5K, een pak minder dan de nieuwprijs)

De software van de moog1 is gewoon nog niet af. vermoed dat ik in 1 of andere bug/loop ben gesukkeld.
100% zorgen-vrije synths zijn nagenoeg onbestaande he, vroeg of laat is er wel wat mee.

het lijkt nu opgelost met de update.
alle software functies inclusief Kalibreren wil ik alles over leren, daarom verdiep ik me daar even in nu.

JX van roland klinkt goed hoor, ga je veel plezier aan beleven.
Heb zelf nog mn oude JX10 met een programmer.

Djeezes man. Zo een pokke dure synth. Ik werd gek denk ik.
(de nieuwste Roland JX-08 besteld. Die klinkt echt super en lekker goedkoop en jouw Moog zie ik intussen al voor 4.5K, een pak minder dan de nieuwprijs)
Ja daar hebben we wat aan. Goede voornemens kunnen nog t/m Driekoningen. Zet ‘m op.

Het antwoord van moog na mijn omschrijving van het probleem:

"This could be indicative of a connection coming loose, SOM overload, or a voice card failing. I recommend setting up and RMA (Repair Merchandise Authorization) if the issue returns. Please let me know if you have any other questions."

Ik weet niet waar SOM voor staat? iets met system memory of zo?

Maar goed, hij doet het niet meer

Gisteren begon het probleem weer.
Bij veranderen van patch crasht de synth en start opnieuw op.

Heb het enkele keren kunnen filmen en ben met filmpjes en synth vandaag naar bax gestapt.
Vriendelijke gast, die gaf wel aan dat ik hem een week of 3 zal kwijt zijn.

Hoe moet ik dat nu overleven =( die ga ik missen.

Klinkt (weer) als een hardware probleem en niet echt software,als het software is moet het meer voorkomen bij iedereen,je hebt dus vermoed ik helaas een slecht exemplaar.

Dit kan een prettige hel worden als volledige boards vervangen moeten worden en vooral als ze zelf niet weten wat te moeten vervangen.

Hoop dat het goed af loop.

In ieder geval de Moog One zal er hier niet snel komen.

Weet niet of het nog kan maar ik zou geld terugvragen en synth voorgoed inleveren want je zit met een slecht exemplaar,zie dit als een gouden tip.

Een verwittigd man is er twee waard..

Ik weet zelf wel wat er vervangen moet worden. er zit bijna zeker 1 slecht voice bord tussen. zegt Moog zelf ook al.

Niet echt mijn probleem, ze lossen het maar op.

Ik wil helemaal geen geld terug.

Liefst deze hersteld terug en als het echt moet een andere.
Een verwittigd man is er twee waard..
Yep, zat al te denken om over 3 jaar, na de garantie een reserve voice bord te kopen en eventueel een moederbord.
Aan de andere kant, met wat geduld vinden we dat soort intermittend fouten ook wel als het moet.

Natuurlijk is dit geen slecht exemplaar, er is 1 van de 12tal pcb's niet helemaal goed, dat kan de fabrikant met veel ervaring toch makkelijk oplossen ?

Back