Moog one crash reboot issue

Ik weet zelf wel wat er vervangen moet worden. er zit bijna zeker 1 slecht voice bord tussen. zegt Moog zelf ook al.

Niet echt mijn probleem, ze lossen het maar op.

Ik wil helemaal geen geld terug.

Liefst deze hersteld terug en als het echt moet een andere.

Yep, zat al te denken om over 3 jaar, na de garantie een reserve voice bord te kopen en eventueel een moederbord.
Aan de andere kant, met wat geduld vinden we dat soort intermittend fouten ook wel als het moet.

Natuurlijk is dit geen slecht exemplaar, er is 1 van de 12tal pcb's niet helemaal goed, dat kan de fabrikant met veel ervaring toch makkelijk oplossen ?
Je weet niet hoe dat zit met de boards batch productie,wat er fout loopt dat er slechte voice kaarten instoppen op 'goed geluk'.

Met de Cirklon bvb heeft de bouwer mij toegegeven dat de eerste 250 boards heel slecht gemaakt waren maar heeft ze er toch ingestopt.
(hij moest wel toegeven ik had het ding meteen opengemaakt na dag 1 dat ik het had gekocht hij stuk was,heb zelf gezien dat de tin flux slecht gebeurt is,ik heb hem zelf gemaakt en gezegd dat zijn boards crap waren. (ik heb hem daarna nog 4x moeten herstellen op een periode van een jaar en amper gebruiken,daarna verkocht..)

Dus idem met die Moogs moet er soms iets mis gegaan zijn of eerder kan er iets mis gaan tijdens de productie omwille van de miniaturisering en besparing op kwaliteit en dat moeten ze weten.

Wat ik bedoelde met geld terug is vooral die synth dat je nu hebt moet je asap vanaf geraken,en koop je erna een geheel nieuw exemplaar,liefst met een serienummer veel hoger.

Aanvaard geen synth waar ze boards van moeten vervangen,je moet een geheel nieuwe hebben maar daar heb je geen controle over,het serie nummer op de kast betekend niets,dus helemaal weg, poos wachten en dan een hele nieuwe.

Dat is mijn advies.

Ga je advies volgen als ze het niet goed oplossen!
Er is geen enkele aanwijzing van slechte voice kaart batch of één of andere malafide praktijk.
Dit is een hardware foutje die door de burn in periode kan geraken.
Hij heeft hier ook 8 dagen prima gewerkt tussen event 1 en event 2.

Het is een heel hoog serienummer he, zomer 2021
Aanvaard geen synth waar ze boards van moeten vervangen,je moet een geheel nieuwe hebben maar daar heb je geen controle over
Ik heb geen recht op een nieuwe, heb recht op garantie.
Dat is toch waar ik voor betaald heb, niet meer dan dat.
Moog moet nu het probleem oplossen en daar zijn ze ook mee bezig.

Wordt vervolgd :biertje:

Bax is 120 dagen retourneren indien niet tevreden,daar kan je beroep op doen..staat los van Moog.

Dat ze hem herstellen en bijhouden,en koop je een andere veel later,tot je een stabiel exemplaar hebt.

Bax is 120 dagen retourneren indien niet tevreden,daar kan je beroep op doen..staat los van Moog.

Dat ze hem herstellen en bijhouden,en koop je een andere veel later,tot je een stabiel exemplaar hebt.
Dat is al weer een tijd geleden. Eerste Corona periode.
Nu terug naar 30 dagen.
En dan heb je vlg mij tijd genoeg gehad om te ontdekken of hij bij je past.
Ruimschoots meer dan wat je ‘in de winkel’ zou kunnen (waar die wettelijke 14 daagde periode voor bedoeld is bij ‘kopen op afstand’)

Het vervolg :biertje:

De Moog One was vorige week terug van herstelling maar faalde na 1 dag weeral.

Dus terug in de auto en naar Goes.
Mensen bij Bax waren heel vriendelijk en hebben me gelijk een nieuwe Moog One 16 gegeven.

Ben heel blij met de service van Bax. Top klasse :halleluja Vooral als je in persoon gaat, een winkel dat je niet moet ontzien, lekker bakje koffie en wat synths uitproberen in de winkel.

Dus ik heb nu een nieuwe One in de studio met een nieuwe garantie van 3 jaar.

De XY pad voelt anders aan, denk dat het een ander model is? materiaal lijkt wat gladder en beter :okdan:

Hij klinkt iets anders dan mn vorige, dat hoor ik vooral in de Init patch met vco2 ingeschakeld, hij is een ietsje strakker in tune. Jammer, hoop dat ie nog iets "detuned" met de tijd.

Kan je de VCO's niet licht detunen via settings?
Ja hoor, maar dat is dan toch anders.

Ben nogal gevoelig aan het basis klankkarakter van synths. het gaat wel snel weer wennen.
Ik ken de klank van mijn eigen synths door en door, tot op individueel voice niveau.

Over een paar dagen is dat gevoel, "dat het mijn synth niet is maar een nieuwe", wel weg.

wat ik dus zij,je hebt gelukkig helemaal een nieuwe...

Wees blij dat die strakker in tune is..,als de ene strakker in tune is dan de andere wijst dit erop dat deze die niet strak in tune zijn gefaald gebouwde exemplaren zijn,niet meer niet minder.

Ja hoor, maar dat is dan toch anders.

Ben nogal gevoelig aan het basis klankkarakter van synths. het gaat wel snel weer wennen.
Ik ken de klank van mijn eigen synths door en door, tot op individueel voice niveau.

Over een paar dagen is dat gevoel, "dat het mijn synth niet is maar een nieuwe", wel weg.
Een haardroger op enkele van de voices richten tijdens gebruik? :D

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back