De ik heb (af)gebouwd in 2022 draad

schema
quad atten offset SCH.png

LA67 T-ZED VCO (an analogue through-zero oscillator with integrated waveshaper)
Super makkelijk, je hoeft alleen nog pots en jacks en trimmers te solderen. De rest is SMD en al gedaan.
Eigenlijk is het iets te makkelijk om echt DIY plezier uit te halen, maar het scheelt leuk in de prijs tov de factory build : )

Ik heb de kit gekocht via Exploding Shed DIY & Modular Synth Onlineshop uit Duitsland.

tzed.png

MS3370.jpg

Na 3 jaren is hij eindelijk klaar. Mijn MS-3370. Alle modules zijn clones van de MS-20, MS-50, 770 en PS-3300
Specs:
6 x Korg MS-50 VCO
3 x Korg MS-50 portamento
3 x Korg MS-50 divider
3 x Korg MS-50 inverter
3 x Korg MS-20 external signal processor
3 x Korg MS-20 white noise + pink noise
3 x Korg MS-20 LFO
3 x Korg MS-50 LFO
3 x Korg MS-20 HPF + LPF MKI (korg 35)
3 x Korg MS-20 HPF + LPF MKII (LM13600)
3 x Korg MS-50 diode ring LPF
3 x Korg 770 HPF+LPF (FK1 version with vactrols)
13 x Korg MS-50 mixer
3 x Korg MS-50 ring modulator
3 x Korg 770 ring modulator
3 x Korg MS-20 envelope generator
3 x Korg MS-50 envelope generator
3 x Korg MS-50 diode ring VCA
12 x Korg MS-50 vactrol VCA
3 x Korg MS-50 +5v/-5v voltage supply
16 x junction
3 x Korg PS-3300 sample & hold
3 x Korg PS-3300 resonators
3 x Korg PS-3300 amplitude modulation
1 x Korg PS-3300 vactrol signal mixer
1 x Korg PS-3300 voltage processor
1 x Korg PS-3300 general envelope generator
1 x Korg MS-50 external audio amplifier
1 x Korg MS-20 switch
2 x Korg MS-02 trigger processor
1 x Korg MS-02 HZ/V ->oct/V log amp
1 x Korg MS-02 oct/V -> HZ/V antilog amp
1 x Korg mono/poly VCO detune
24 attenuverters

Indrukwekkend! Die faceplates zijn echt groot, vergt veel planning denk ik.
Ik heb wat kleins gemaakt wat mooi voor het contrast is hier;
20220409_151048.jpg

Een eurorack power rail indicator, DIY. +12, -12 en +5 volt. Volts
20220409_141102.jpg

Ik heb een floating socket toegevoegd opdat je geen busboard socket hoeft op te offeren.

Screenshot_20220409-172348_WhatsApp.jpg

Midi clock output module, geeft een clockpuls en een indicator als de clock loopt.
Ik had alleen niet goed opgelet omdat ik dacht dat er behalve de clock ook nog andere midi data over deze lijn ging ( vandaar de thru 🙈

Deze is vandaag afgebouwd. Prototype van de BananaKastle,
een groter formaat variatie op de Bastl Kastl met banana patchbay, dual LFO, 4 ext in/out, 2 stereo out en extra WS2 MOD potmeter.
Ik draai de refactored VCO & remastered LFO code.

Die dual FLO is al meteen leuk om mee te spelen, chaotische en verschuivende patronen!

De uiteindelijke versie krijgt een frontpanel met tekening en headers die niet zoveel uitsteken :)
WIN_20220409_19_22_39_Pro.jpg

WIN_20220408_17_24_33_Pro.jpg

WIN_20220408_17_16_06_Pro.jpg

Passief lief, 5 crossfaders en 6 attenuaters (of 2 fancy mults)
Bamboe behuizing, deze kocht ik als zijnde bestekbak. De rails zijn zoals gewoonlijk gordijn rails. Cheapo!
Bekijk bijlage 3823222

Ziet er goed uit!

Schuif je een threaded insert in de gordijnrails of gewoon losse moertjes?
Passief lief, 5 crossfaders en 6 attenuaters (of 2 fancy mults)
Bamboe behuizing, deze kocht ik als zijnde bestekbak. De rails zijn zoals gewoonlijk gordijn rails. Cheapo!
Bekijk bijlage 3823222

Ziet er goed uit. Mag ik vragen hoe jij jouw panels bedrukt/maakt? Ben al een tijd aan het rommelen met wisselende resultaten, meer info is altijd welkom :-)

Wat een indrukwekkende builds! Zelf sta ik op het punt te beginnen aan een Doepfer DIY synth in een koffertje, en het is bemoedigend om te zien wat er mogelijk is als ik op dit pad blijf. wie weet heb ik over 10 jaar ook de skillset om zo'n machtige semi-modular te ontwerpen en te bouwen, of het geduld en de routine om een complexe poly als deckards dream te voltooien. Als m'n doepfer AKS af is, zal ik het zeker hier melden!

Schuif je een threaded insert in de gordijnrails of gewoon losse moertjes?

Ziet er goed uit. Mag ik vragen hoe jij jouw panels bedrukt/maakt?
Ikzelf gebruik glijmoeren, bij mijn gordijn rails kan je ze van boven toevoegen/verwijderen.

Deze panels zijn gemaakt van FR4 (PCB materiaal); je ontwerpt ze net zoals een PCB. Ik maak ook wel zelf panels van alu, die spuit ik dan en bedruk ze met inkjet decal papier, ik vind dat wel een lastige methode maar met geduld en oefening kan je best wel pro resultaten boeken.

De originele thread die deze mogelijk maakte is blijkbaar in 2014 opgestart, en ben er zelf sinds 2017 mee bezig maar heb'm enkele weken terug eindelijk af kunnen werken :

SEM-4.jpg

SEM-3.jpg

Met dank aan ambi-j voor de pcbs!

Heb ook nog voor de lol wat gitaarpedaaltjes gebouwd die voornamelijk gaan dienen om synths door te knallen :

Pidals 2.jpg

Al enkele geweldige builds gezien hier dit jaar trouwens! :okdan:

Attachments

• SEM-1.jpg
    SEM-1.jpg
    720,5 KB · Bekeken: 162
Uit interresse: vanwaar die 82K weerstand op de ingang? De LM324 heeft een ingangsweerstand van ongeveer 100K. Met die ingangsweesrtand verzwak je dus het signaal behoorlijk. Is dat zo bedoeld?

Uit interresse: vanwaar die 82K weerstand op de ingang? De LM324 heeft een ingangsweerstand van ongeveer 100K. Met die ingangsweesrtand verzwak je dus het signaal behoorlijk. Is dat zo bedoeld?
In de datasheet van de LM324 lees ik dat de ingangs-impedantie 10Mohm//0.1pF bedraagt, dus die verzwakking zal meevallen.
De resistor heb ik daar geplaatst omdat deze module door verschillende racks gebruikt wordt, en het kan dan gebeuren dat er een ingangsspanning is zonder dat deze module gevoed wordt.
De waarde van die weerstand is triviaal, als deze maar hoog genoeg is.

Laatst gewijzigd:
Back