Moog Subsequent 37 sidechain patch.

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Nou ja, sidechain, als je alles flat 4x4 houdt, werkt dit heerlijk.
En omdat het einde van Jamuary nadert, heb ik de aanwezige Peak en 707 ingeschakeld om er een korte jam omheen te brouwen.
De 707 patches komen uit gekochte soundpacks. Voor € 0,99 per soundpack is dat eigenlijk geen geld.
Mocht je interesse hebben in de Subsequent 37 patch, ik heb een download link in de video omschrijving.
(stel dat je toevallig doorbreekt met deze patch.... dan hoop ik dat we samen een biertje of 2 gaan drinken :) )

Lol, vond het een fijne jam, mooie patches, lekkere patterns, gewoon lekkere vibe. Meer doen in deze stijl!
Ga ik proberen. Tijd en inspiratie komen en gaan, dus daar hangt het wel van af.
De volgende wordt i.i.g. rustiger denk ik (althans, het volgende project was rustiger).

Maak jij bewust geen video's van je jams?

Ik moet dat nog eens uitvinden hoe te doen
Heb wel een iphone en kan m'n audio gewoon in m'n mixer opnemen
maar dan m'n iphone video in m'n windows krijgen, de audio sync erbij muxen en dan nog wat ondertiteling / editinng erbij geen idee hoe dat te doen,
Heb Windows 11 en MacOS Monterey maar geen idee welke standaard software hiervoor te gebruiken .

Ik moet dat nog eens uitvinden hoe te doen
Heb wel een iphone en kan m'n audio gewoon in m'n mixer opnemen
maar dan m'n iphone video in m'n windows krijgen, de audio sync erbij muxen en dan nog wat ondertiteling / editinng erbij geen idee hoe dat te doen,
Heb Windows 11 en MacOS Monterey maar geen idee welke standaard software hiervoor te gebruiken .
Ja, iPhone en Windows zijn geen vriendjes.
Dat wil zeggen, ze maken het (bewust) minder makkelijk dan je zou hopen.

Ik film vaak met m'n 'gewone' camera. Maar de laatste tijd ook vaker met m'n iPhone (shorts zijn erg populair, dus die maak ik nu ook wat vaker).
Werken met de iPhone heeft de volgende workflow bij mij.

- Geluid neem ik op via de interface in de DAW.
- Film via iPhone camera app.
- Na het starten van de opname in de DAW en camera app sla ik hard op een pad op de 707 met een drum track (kick oid) actief.
- Dit geeft 'straks' een hoorbare en zichtbare piek op beide opnames, zodat ik de audio van de iPhone met de audio van de DAW kan uitlijnen.
- Jammen, als het fout gaat, opnieuw beginnen.
- Als de opname gelukt is, iPhone connecten aan m'n Laptop via USB
- Dan komt hij 'vaak' als locatie in de verkenner en kan ik op zoek naar de opname (dit is een gedoe helaas)
- CTRL + C - CTRL + V om het bestand te kopiëren naar de PC. (dit gaat vaak fout, de beste resultaten heb ik, als ik m'n iPhone scherm aan laat)
- Hierna staat er dus een .MOV file in windows en die laad ik in Davinci Resolve.
- Daar kun je een hele studie aan wijden, maar voor standaard werk, gaat dat redelijk makkelijk.
- Video + geluid + ondertiteling renderen naar een nieuw bestand (exporteren) en dat kun je dan uploaden in youtube.

Probeer het eerst met een kort filmpje van een 20-30 seconde. Dat je niet 15 minuten jamt en er dan achter komt dat het niet gaat werken :)

Ik ga er van uit dat de Mac workflow beter werkt, maar ik heb (nog) geen Mac.

Mooie jam! Handig om op die manier te side chainen. Conga patroontje werkt ook erg goed. Goeie vibes!

Mooie jam! Handig om op die manier te side chainen. Conga patroontje werkt ook erg goed. Goeie vibes!
Thnx!
Ik kon iig wel uren doorgaan. Vaak is dat een goed teken :)
Volgende stap zou zijn om die sidechain via de 707 te sequencen. Maar die ramp up krijg je volgens mij dan niet zo smooth als met de LFO. (707 kan helaas de LFO niet uitsturen als CC)

Back