Kan een ARP 1601 sequencer dienen om een Korg SQ10 te quantisen?

@TS; gaat het bij jou om een vintage MS-20, een re-issue of een MS-20m ?
Als er al MIDI ingebouwd zit zijn er toch wel simpelere oplossingen.

Ik heb ze alle 3 in 't rack, ik wil 'gewoon' koppig de sq10's gebruiken, old skool manier. Zo dawless mogelijk. Eventueel enkel transposen met een pro solo vanuit een DAW of zo (ik heb de indruk dat Robert Görl zijn laatste DAF plaat zo deed, ahv foto's van zijn studio tijdens het produceren vorig jaar)

Maar wel graag zodat ik er achteraf nog wat bij kan toevoegen qua pads, dus dient in 't gareel te lopen toongewijs.

IMG_2562.JPG

Zou toch niet uit moeten maken wat er uit de SQ-10 komt,
Inderdaad. Je kunt met de SQ-10 het voltage van elke synth aansturen, Hz/V of V/Oct. Elf jaar geleden heb ik een experimentje gedaan met de SQ-10 en een RS-260 quantiser van Analogue Systems en dat werkte. Als je per se een analoge sequencer wilt gebruiken en loepzuiver wilt stemmen, dan is die combinatie een oplossing, maar elke quantiser zou moeten werken.

Ja dat had ik ook al ergens gelezen op n forum dat 't zou moeten werken, de vraag is dan wat ik nog moet hebben naast zo'n quantiser, die dingen acidlab MS2 of alternatief zijn eurorack... Doosje en voeding dus?(lees: houten kistje dat ik zelf maak en voeding die ik koop?) Ik zou voor pakweg 2 a 3 omvormers gaan zoals de acidlab MS2. Wat is 't kleinste doosje met voeding dat zou volstaan.
Arp seq heeft 2 quantisers. In hoeverre die zijn werk doet is natuurlijk afwachten.
Ik wil geen eurorack doos op de groei want ik ga daar zo ver mogelijk van wegblijven :D

Die Acidlab MS2 is een omvormer van V/Oct naar Hz/V en die heb je helemaal niet nodig als je SQ-10 wilt quantiseren, zoals ik hierboven probeer duidijk te maken.
Een quantiser buiten het eurorekformaat vinden lijkt me lastig. Om verslaving te voorkomen zou ik een Doepfer "lowcost" LC-1 kastje kopen of wachten totdat Behringer met de 1601-kloon komt. Je zou dan het voltage van de SQ-10 via de quantiser van de 1601-kloon naar de MS kunnen leiden. Dat werkt ook. Ik zou het kunnen testen met mijn kloon van Anyware op een van de drie MS-synths, maar dat is niet nodig.

Mijn 1601 clone moet dan niet met de 02 meer naar de korg ms bedoel je? Dat zou geweldig zijn. Ik dacht dat de 1601 m “fout “ zou quantisen zonder omvorming. Is een test gewoon een kwestie van spanningen meten?

Ik ga het wel testen. Ik had de quantiser op de vco-frequency-ingang van de MS-20 aangesloten (zoals Vinnieq hierboven voorstelde). De modulatiediepte moest ik bijstellen. De waarde weet ik niet meer. Je MS-20M en je MS-50 hebben aparte V/Oct=ingangen, dus alleen voor de MS-20 en de MS-10 moet je een cv-mixer op de vco-frequency-ingang als je meer pitchmodulatiebronnen zoals lfo en wiel wilt gebruiken. Je SQ-10 sequencers hebben mixers en je MS-50 ook, dus die hoef je niet te kopen.
1646719288838.png

Ik was dit topic uit t oog verloren. Is die test er ooit van gekomen, @Akikaze ?

Ik heb ondertussen een heel lelijke veel te dure ms02 gekocht die ik nog moet testen. Misschien volgende week tijd maken 😁

Ik was dit topic uit t oog verloren. Is die test er ooit van gekomen, Akikaze?

Ik heb ondertussen een heel lelijke veel te dure ms02 gekocht die ik nog moet testen. Misschien volgende week tijd maken 😁
Nee, goed dat je me eraan herinnert. 29 oktober komt een vriend langs die de Anyware Inseqt wil uitproberen, dus dan kan ik twee vliegen in een klap slaan.

Back