The Blender Dimension II _ track 03

stoter

.

Ik ben een nieuw album aan het samenstellen met muziek van (uit?) The Blender Dimension.

Deze track komt er wat mij betreft op. Benieuwd of jullie dat een goed idee vinden. :)

Het idee is dat deze langskomt, nadat we zijn afgetrapt. Vandaar track 03. Tracks 01 en 02 houden jullie nog even van me tegoed (mocht dit in de smaak vallen).

't Is een oud project, deze bevat dus nog Ableton stock synths, verder het Kontakt Analog Dreams pack, de Jomox Airbase, samples van radio-chatter uit vliegtuigen, opnames van live drums, akoestische gitaar, basgitaar, en vocalen. En een bak effecten voor de jus.

Feedback is welkom! Enjoy x

Hola Stoter,

Ik vind het wel wat hebben:okdan:
Maar kijk even naar de drums die vind ik af en toe uit de maat lopen,misschien Quantizen.

Groeten van andreos:)

Dank je wel, Andreos! Tof dat je 'm hebt beluisterd :)

De "lazy feel" heb ik op een aantal plekken expres zo gelaten, vooral tijdens de rustige stukken.. maar dat zou niet storend mogen zijn, eerder relaxed.. goed dat je 't aangeeft.

Had je er tijdens het hoogtepunt ook last van? Daar zou de timing goed moeten aanvoelen.

Vind de losse feel wel lekker en de opbouw is mooi alleen klinkt het voor mij wat meer als een jam die naar een climax toe gaat dan een track?
Het is daardoor een beetje richtingloos wat het ook wel spannend maakt omdat ik me zat af te vragen waar het naartoe ging.
Maar misschien dat het op je album wel goed erin past, daar heb ik geen idee van.

Vind de losse feel wel lekker en de opbouw is mooi alleen klinkt het voor mij wat meer als een jam die naar een climax toe gaat dan een track?

Sterker nog, dat is het ook gewoon. Weliswaar met edits achteraf.. maar wat je zegt klopt.

Om het alvast voor te zijn: dat ga je (straks) vaker horen, omdat het onderdeel is van The Blender Dimension. Niet altijd, omdat er toch ook wel een aantal "songs" zijn ontstaan.. maar toch..

Het is daardoor een beetje richtingloos wat het ook wel spannend maakt omdat ik me zat af te vragen waar het naartoe ging.

Ja, snap ik. 't Is die climax waar het naartoe gaat, wat je zelf al zegt - alleen weet je dat bij een eerste luisterbeurt inderdaad nog niet.

Groot compliment is dat je niet afhaakte. En hopelijk voelde de climax wél als een "pay-off".

Laatst gewijzigd:
dank, @vink! :okdan:

@krautrock1958 .. ik bedacht me nog iets, eigenlijk een tikkie bijdehand, maar niet zo bedoeld..

wat je omschreef, over dat het meer een jam dan een track is (hoewel spannend, dat zeg je er bij).. dat lijk je als kritisch puntje te benoemen (als je er zo als stand-alone track naar luistert).. maar toen bekeek ik je nickname nog eens.. heb je dat gevoel dan niet bij krautrock? is natuurlijk wel echt andere muziek, maar het schoot me zo te binnen.. (misschien heeft dat meer richting, ken het genre te slecht..)

Laatst gewijzigd:
Dank je wel, Andreos! Tof dat je 'm hebt beluisterd :)

De "lazy feel" heb ik op een aantal plekken expres zo gelaten, vooral tijdens de rustige stukken.. maar dat zou niet storend mogen zijn, eerder relaxed.. goed dat je 't aangeeft.

Had je er tijdens het hoogtepunt ook last van? Daar zou de timing goed moeten aanvoelen.
Dag stoter,

Het zijn maar een paar maten,omstreeks 1.35 en de rest helemaal goed:okdan:
bij jouw Lazy feel valt het mij dus juist op he,anders word het toch moeilijker!

groeten van andreos:)

Het zijn maar een paar maten,omstreeks 1.35 en de rest helemaal goed:okdan:
bij jouw Lazy feel valt het mij dus juist op he,anders word het toch moeilijker!

Ahh juist, nu snap ik je beter.

Haha ja dat stukje vond ik zelf ook slordig, maar lekker slordig - en de basgitarist vangt het zo mooi op.. maar kan je goed volgen.. ook een gevalletje verknocht raken aan "foutjes" als je er een lange tijd aan werkt, misschien..

Fijn dat je de moeite even nam om het aan te wijzen, thanks!

Laatst gewijzigd:
Heel mooi gemaakt! De minimalistische akoestische gitaar vind ik zeer geslaagd en past gewoon perfect bij het nummer. Het slepende organische ritme voel ik van begin tot eind. Goeie basgitaar ook!

Complimenten!

wat je omschreef, over dat het meer een jam dan een track is (hoewel spannend, dat zeg je er bij).. dat lijk je als kritisch puntje te benoemen (als je er zo als stand-alone track naar luistert).. maar toen bekeek ik je nickname nog eens.. heb je dat gevoel dan niet bij krautrock? is natuurlijk wel echt andere muziek, maar het schoot me zo te binnen.. (misschien heeft dat meer richting, ken het genre te slecht..)
Dat is bij krautrock ook zo natuurlijk in veel gevallen, lange tracks en zoals bij Can wil dat nog wel 'ns het jam gevoel oproepen alhoewel er dan nog wel een soort thema of een richting inzit. zoiets bijv
Het is ook niet dat ik dat afwijs, zeker niet want ik hou wel van een beetje experiment en ik kreeg bij de contest bij mijn track ook een aantal keren te horen dat het meer soundscapes dan een track was.
Maar ik had bij jouw track ook niet het idee dat er een idee van een thema of een bepaalde richting inzat maar meer een vrije jam die alle kanten op kan gaan.

Groot compliment is dat je niet afhaakte. En hopelijk voelde de climax wél als een "pay-off".
Ik haak niet zo snel af, zeker als het blijft intigeren en spannend blijft, een track die weinig uitdaagt en zichzelf veel herhaalt zet ik eerder af.
Maar de climax was idd wel een pay-off want dat was ook duidelijk een climax dus daardoor kreeg het wel een duidelijk einde.

Hey tof gedaan, echt zo’n live feel op een leuk festival oid. Leuk!

Thanks man! :) Zo had ik 'm nog niet eens bekeken, nice one..!

Heel mooi gemaakt! De minimalistische akoestische gitaar vind ik zeer geslaagd en past gewoon perfect bij het nummer. Het slepende organische ritme voel ik van begin tot eind. Goeie basgitaar ook!

Complimenten!

Dank u! :) Fijn om te lezen, en zal ze doorgeven! :okdan:

Ook dank aan de duimpjes-gevers, by the way!

zoiets bijv

Zo. Wilde het niet hap-snap checken, maar ben er effe lekker voor gaan zitten. En vond 'm errrg gaaf, dank voor deze.

't Is een helder voorbeeld. Deze is sneller "ergens".

Ik heb dat gevoel ook wel redelijk bij wat ik zelf postte, maar dat komt natuurlijk doordat ik 'm door en door ken, weet preciés vanaf de eerste tel waar het naartoe zal gaan.

ik had bij jouw track ook niet het idee dat er een idee van een thema of een bepaalde richting inzat maar meer een vrije jam die alle kanten op kan gaan.

Ja eens. Want dat was het ook, haha.. althans, voor de live muzikanten.. track starten en ze in het diepe gooien, kijken wat er gebeurt.. en dan is 't weer kijken wat ik daar mee doe.. die slingerbeweging..

Maar de climax was idd wel een pay-off

Ah, kijk. Mooi zo. :okdan:

lekkere track hoor, de manier waarop je drums gebruikt en die tempo wisselingen, echt mooi gedaan.

Ik zou nog wel even kijken naar de mix, met name in het laag, mijn ramen vlogen er hier zowat uit :D en het drukt best van je live gevoel weg nu, ik zou het live gevoel in de drums nog iets verhogen in jouw geval door middel van compressie en transients aanpassingen, maar mogelijk dat als je het laag wat aanpakt in je mix dat je daarmee de headroom voor je drums al voldoende vrijmaakt, dat is lastig te bepalen via zo'n online demo. Gewoon een beetje mee spelen en proberen :)

De opbouw vind ik fantastisch kwa arrangement.

Back