korg wavestate (native), opsix (native), modwave

Ik ga zowiezo afwachten op een reductie, zonder korting nu terwijl ik die andere 2 al heb en korg collection 4. Ik lees dat ie ok veel cpu verbruikt. Dat deden de andere 2 ook bij innitiele release. Dus je betaald meer voor minder werkende software. Ik wacht wel even af, 100 is al duur zat.
waar lees je dat van die CPU, bij mij gebruikt die nauwelijks cpu namelijk, wel is het zo dat bij sizes groter dan 100 procent hij iets cpu onzuiniger is, dat komt door dat alle graphs in de release versie in realtime geupdate worden, dus hoe je wavetable position en morphing en zelfs de mod zie je in realtime in elke graph nu veranderen. Dat kost wel iets kwa cpu. Dat zie je niet in mijn videos, want die zijn gebaseerd op een eerdere build.

Maar dat van die cpu herken ik dus niet, die is bij mij in mijn configuratie echt wel laag (al helemaal als ik het vergelijk met bijvoorbeeld pigments)

Citaat:
Seriously, no discount for those who own the other two native ports?! Also uses more CPU than Serum or Icarus 2.

Citaat:
Seriously, no discount for those who own the other two native ports?! Also uses more CPU than Serum or Icarus 2.
net even getest,
Serum: een modulated Pad sound in Serum gebruikt 12 procent cpu bij mij.
Modwave native: een modulated pad sound (de factory sound cassini wat 1 van de zwaarste cpu gebruikers is in de modwave) gebruikt 13 procent cpu

Dus op mijn systeem is dat niet echt het geval, waarbij ook nog rekening gehouden moet worden dat serum 2 oscs gebruikt en de modwave 4 oscs.

Ja, je betaalt voor het gemak van geen keyboard en alle extra ruimte die je overhoudt. Al die lucht mag wat kosten 8o), kennelijk. Hebben ze moeite voor gedaan.

Ja, je betaalt voor het gemak van geen keyboard en alle extra ruimte die je overhoudt. Al die lucht mag wat kosten 8o), kennelijk. Hebben ze moeite voor gedaan.
plus dat je in plaats van 1 hardware model eigenlijk een oneindig aantal modwave natives hebt (zolang je pc het trekt)

Ik begrijp dat de kwaliteit van de hardware (behuizing, keyboard, controls) ook niet bepaald om naar huis te schrijven is en dat de basis van deze reeks Raspberry PI's zijn? Dan is het niet zo gek dat de hardware niet veel duurder is. Al moet ik zeggen dat ik €100 voor een Wavestate plugin een stuk lekkerder vond landen dan €600+ voor de hardware versie.

Ik begrijp dat de kwaliteit van de hardware (behuizing, keyboard, controls) ook niet bepaald om naar huis te schrijven is en dat de basis van deze reeks Raspberry PI's zijn? Dan is het niet zo gek dat de hardware niet veel duurder is. Al moet ik zeggen dat ik €100 voor een Wavestate plugin een stuk lekkerder vond landen dan €600+ voor de hardware versie.
daar heb je helemaal gelijk in, die hardware van de korg wavestate, modwave en opsix zijn echt budget kwaliteit, dat zie je ook aan de prijs van de hardware. Dat geldt niet voor de synth engines zelf, die zijn echt fantastisch naar mijn mening, maar sinds ik de korg wavestate native, de opsix native en de modwave native kan gebruiken als VST staat al die hardware hier uit (staat niet eens meer stroom op :D).

Ik gebruik die VST's 100 keer liever dan de hardware en gebruik dan mooi daarvoor mijn native komplete keyboard en ableton push2 midi controller voor de handson, dat is echt veel betere kwaliteit op hardware gebied. Kwa geluid hoor ik overigens geen verschil tussen de modwave hardware en de modwave native vst.

ik heb een first look video gemaakt met wat uitleg hoe je de basis onderdelen in de modwave native kunt gebruiken.

onderwerpen in deze video:
00:00 intro
00:26 cassini performance
01:26 basic elements of this performance
01:51 kaos physics
02:29 changing Kaos Preset
03:10 changing programs
04:56 changing wavetables
05:06 detailed edit pages
06:16 librarian
07:00 how to start creating a sound (init performance)
10:17 using your own wavetables
11:12 QR examples with custom wavetables
14:18 outro

Het lijkt er heel sterk op dat er binnen enkele weken hier een Wavestate in huis staat. Hardware, want ik ben niet van de software. :) Tweedehands, dan is het veel synth voor een beperkte prijs.

Die transponerende melodie in deze patch, is dat met een pitch lane gedaan die aan het klavier is gekoppeld of een arpeggiator?

Die transponerende melodie in deze patch, is dat met een pitch lane gedaan die aan het klavier is gekoppeld of een arpeggiator?
in dit voorbeeld is het gedaan met de pitch lane (hij is vergeten sync notes te activeren hoor ik).

Je kunt het op 2 manieren doen, via de pitch lane, een simpel voorbeeld heb ik hierin gemaakt kwa tutorial:

De bassline van jean michel jarre song is een step sequenced pitch lane. Deze kun je vervolgens koppelen aan je keyboard zodat je die in elke key kunt spelen (deze tutorial laat zien hoe)

Je kunt ook de Arpeggiator gebruiken en deze herprogrammeren, hier zijn 2 voorbeelden waarin ik een standaard arpeggiator geherprogrammeerd heb naar een arpeggiator die unieke arps uitspuugt. Hier gebruik ik in dit voorbeeld een polymeter techniek voor (afwijkende lengte binnen een 4 / 4 maat)

Dit is een meer simpelere variatie waarin de 2e noot steeds 7 noten gepitched wordt.

Al deze technieken zijn overigens in tutorials op mijn youtube kanaal te vinden.

Laatst gewijzigd:
hier een nieuwe demo waarin ik 2 modwave native's gebruik voor een piano song.

De piano is gemaakt met behulp van de factory samples in de modwave native. De sound effecten in de piano is een envelope op filter en amplitude op een cymbal achtige sample.
De Emulator II choir pad sound is gemaakt met behulp van 3 eigen gemaakte wavetables en 1 ondersteunende factory sample.

Dat vind ik het mooie van de Native VST's, in plaats van 1 hardware synth heb je er gewoon nu oneindig veel (zolang je computer het trekt).

Prachtig hoor! Als mijn Wavestate binnen is ga ik ook aan de slag met jouw tutorials en voorbeelden om dit soort piano's te maken (de Wavestate tutorials dan, uiteraard :)). Want mijn conclusie is dat a) een pure, realistische vleugelpiano eigenlijk nooit uit een synth komt (ik heb Nords gehad maar het verbleekt gewoon naast de kracht van een echte Bösie) en b) ik in mijn muziek toch meer nut heb voor dit soort new age achtige piano's, zeker ook met regelbare padjes, koortjes en strijkertjes onder. Dus één van de eerste taken als de Wavestate hier landt: pianootjes maken! In eerste instantie zonder custom samples, gewoon met wat er aan boord al is. Ik heb in jouw tutorials gehoord dat daar al heel veel mee te doen is.

Prachtig hoor! Als mijn Wavestate binnen is ga ik ook aan de slag met jouw tutorials en voorbeelden om dit soort piano's te maken (de Wavestate tutorials dan, uiteraard :)). Want mijn conclusie is dat a) een pure, realistische vleugelpiano eigenlijk nooit uit een synth komt (ik heb Nords gehad maar het verbleekt gewoon naast de kracht van een echte Bösie) en b) ik in mijn muziek toch meer nut heb voor dit soort new age achtige piano's, zeker ook met regelbare padjes, koortjes en strijkertjes onder. Dus één van de eerste taken als de Wavestate hier landt: pianootjes maken! In eerste instantie zonder custom samples, gewoon met wat er aan boord al is. Ik heb in jouw tutorials gehoord dat daar al heel veel mee te doen is.
ben ik helemaal met je eens, dit soort new age piano's kan prima, maar een bosendorfer, dat gaat natuurlijk nooit lukken :D

De piano in de demo is gemaakt met de interne factory samples, dit kun je exact zo maken op een wavestate die dezelfde sample library aan boord heeft als een modwave native.

nergens geen korting voor hardware modwave gebruikers, hadden ze toch ook gedaan bij uitbrengen van de Wavestate VST? of ben ik mis

nergens geen korting voor hardware modwave gebruikers, hadden ze toch ook gedaan bij uitbrengen van de Wavestate VST? of ben ik mis
als je de nieuwe firmware voor de modwave hardware download en de nieuwe editor dan kun je weer een 49 euro code genereren, net zoals bij de wavestate.

als je de nieuwe firmware voor de modwave hardware download en de nieuwe editor dan kun je weer een 49 euro code genereren, net zoals bij de wavestate.
juist ja, thanks! ik moet hier toch ook nog is de modwave is laten opwarmen, beide waves staan idd bij mij ook niet dikwijls nog aan.

Back