Zondagmiddaghobby

jserle

JS Jacques Serle
Middelharnis op de Zuid-Hollandse eilanden.

Gesynchroniseerd en met betere en mooiere kleuren.
De toetsenborden hebben een mooie ivoor kleur.
Een olifant van een gedoe om die vijf minuten er op te krijgen.
Improvisatie aan een stuk door.
Het geluid is iets meer Synthesizer - achtig dan de vorige orgel uitvoering.
Dan heb ik nog de mogelijkheid om de volumes voor de linker en de rechter hand apart aan te laten zwellen met een voetvolumepedaal.
Dat heb ik deze keer niet gedaan.
Een Synthesizer kost wel iets meer tijd om te doorgronden maar die heeft meer mogelijkheden dan een doorsneeorgeltje uit de jaren zeventig.
De prijs van aanschaf is ook nog goedkoper in verhouding met toen.

Laatst gewijzigd:
Sequential Prophet 10 (de oude versie)
had ook twee klavieren en was bijna ook net zo duur als een modern orgel.
Goed, dat waren wel 2 Prophet 5's en niet iedereen kon het betalen
en de bereikbaarheid van een orgel was natuurlijk veel makkelijker dan
even naar een muziekzaak gaan en ff een Prophet 10 te bestellen. "leg daor mar néér! Kost dá?":D

Ik vind dit een bijzonder filmpje. Mede door de openstaande magnetron, zonnebloemolie en citruspers.
Dat is ook het eerste dat mij was opgevallen in de video. :D Overigens staat er volgens mij ook nog een halfvolle pot honing van de LIDL op tafel. 8~

[openstaande magnetron, zonnebloemolie en citruspers e.d.]
Grappig het was mij nog niet opgevallen.
Vaak ben ik wel een beetje (erg) slordig vergeleken bij andere mensen.
Dan ben ik ook nog een enorme thee leuteraar die een aantal keren
thee drinkt uit nieuwe gebruikte `jampot-achtige-glazen` zie bureau.
Totdat het glas bruin wordt van de thee aanslag.
En dan gaat het de glasbak in.
Zo hoef ik mooie glazen (zoals het hoort) niet altijd gloeiend heet af te wassen totdat ze helder zijn.

Maar nu over muziek. !
De mensen van het keyboard-forum wat opgeheven wordt kunnen gewoon ook op hun bordje blijven spelen met een synthesizer zoals ik liet / laat zien.
Er zijn met een synth veel meer geluidsmogelijkheden die vanaf het begin van de basis opgebouwd kunnen worden.
En men wordt niet in een bepaalde hoek gedrukt betreft sfeer.
Want de sounds / het geluid dat is eindeloos variabel.
De creatieve mogelijkheden zijn enorm veel groter.
En wat de prijzen betreft valt het ook mee.
Twee master-keyboards alleen midi out gezamenlijk bij elkaar à +/- €250
Synth in dit geval een oude SH32 prijs?
Een midi merger en wat kabels.
In ieder geval veel minder dan het geld wat ik uitgaf in de zeventiger jaren voor een eenvoudig orgeltje.
Wat dat betreft kun je vergeleken met vroeger voor een `dubbeltje op de eerste rang` zitten.

Het gaat hier ook nog weer over een andere Johan die weer in de belangstelling is en die ik zelf mee maakte www.facebook.com/jacques.serle

Laatst gewijzigd:
Leuke liedjes hoor. :okdan:

Beetje knutselen met allerlei kabeltjes en zo...
zou dit werken? zou dat werken? ff uitproberen...
zo, ik leg het hier neer... en dat leg ik daar neer...
Goed... twee weken later... :D
ik herken het...:z

BandLab: Make Music Online

Dit zijn de reclame mailtjes die ik krijg.
Ze proberen klanten zo in hun wereldje te trekken.
Ze spelen in op het ego sentiment naar mijn idee. :
.

Ik ben het weer! Gelukkige :) Ik hoop dat het weer voor jou net zo mooi is als voor ons!
De update van deze week zal iets anders zijn dan normaal. Ik ben hier om een klein geheimpje van Beige Records met je te delen waar een paar van onze best presterende artiesten gebruik van maken, en het heeft te maken met onze aangepaste pakketten. Als ik deze pakketten eerder heb genoemd, weet je hoe ze werken - je selecteert een volgeling die je wilt bereiken (bijvoorbeeld - "Ik wil 1.000.000 volgers bereiken") en in plaats van zelf de specifieke afspeellijsten te kiezen terwijl je op het beste hoopt - WIJ zorgen ervoor dat je track naar de best presterende lijsten in ons netwerk wordt gestuurd.

Dus wat ik nog niet heb genoemd, is hoe onze toppresteerders profiteren van deze pakketten. Wat ze zullen doen, is een groot pakket pakken en vervolgens de prestaties volgen van de afspeellijsten waarop ze worden geplaatst. Nadat hun 30 dagen promotie voorbij is, kunnen ze de absoluut best presterende afspeellijsten selecteren - en zich elke maand DIRECT op die afspeellijsten abonneren. Muziek is subjectief, dus het is moeilijk om te weten welke fanbase het beste bij je track past. Daarom is het zo effectief om er zoveel mogelijk tegelijk uit te testen - en vervolgens uw toppresteerders te selecteren. Als trouw lid van de familie verdient u een inside scoop over wat het beste presteert.

Ik heb hieronder een aantal van onze best presterende pakketten op een rijtje gezet. Bekijk ze hieronder en laten we je muziek het bereik geven dat het verdient. Als je hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen.

Dit zou ongeveer in 1988 geweest moeten zijn. In de tussentijd heb ik wel een wat beter gevoel voor ritme / maat en toetsengevoel gekregen. Zelf verzonnen deuntjes met akkoorden. De combinatie met een orgel en en een synthesizer.

Ik kreeg een soort uitgebreide computer het schijnt een oude IBM 1961 te zijn.
Het lijkt op een modulair.
Ik heb er geen verstand van.

1961  IBM 088 Collator.jpg

Back