Ken weinig mensen die zoiets uit een mpc toveren door gewoon wat te jammen.
Of ze 'gewoon wat jammen' weet je natuurlijk nooit. Er zit mogelijk best wat uurtjes in de voorbereiding.
Heb een aantal video's bekeken van dergelijke jammers over 'how to make a jam for youtube blablabla'
(je moet toch wat om je youtube kanaal levend te houden

)
En ze waren allemaal wel wat uren bezig voordat er op 'rec' gedrukt werd.
Dat zal bij een Syntakt niet anders zijn denk ik.
Als ik naar mijzelf kijk, dan is het zeker 2 avonden voorbereiden en dan pas live jammen.
(nu ben ik maar een part time jammer natuurlijk)
Heb zelf een mpc en vind die werkwijze toch compleet anders. Die elektron spullen zien er meer performance geörienteerd uit en zijn daar precies wel echt goed in.
Absoluut. Elektron 'koop' je volgens mij vooral vanwege het live aspect, de sequencer en efficiënte workflow. (beperkt tov van MPC, maar wel heel goed)
De geluiden zijn 'best goed' (in het geval van Syntakt), maar ik kan niet alles waarderen wat er uit komt (vooral hats, snares en cymbals niet)
Alles staat of valt met de kwaliteit van de analoge en digitale engine die ze gebruiken en hoe diep menu'tjes zijn. Het lijkt me een soort drumsynth met tal van beperkingen en echt geen uitgebreide sequencer.
T.o.v. de MPC is het zeker minder uitgebreid, maar dat is (volgens mij) juist de kracht van deze bakjes (voor mensen die er van houden)
Maar wel een soort van "best off" electro techno knalbak die ook in andere genres verrassende dingen kan doen. Je hoort precies ook dat het een pak muzikaler werkt dan bv. een Rytm/cycles/... alleen. De meeste Rytm demo's blijven wat hangen in een soort van dezelfde monotoonheid .
Ja, die demo / jam die ik deelde bewijst dat zeker.
Die syntakt heeft ook zeker z'n eigen geluid maar vind het allemaal wel leuk klinken om dan ook nog uit zo'n klein bakje te komen ... MPC kopen
Die laatste zin snap ik niet. Wat bedoel je?