Omnisphere geluiden: Escape Velocity Preview

ja, viola, en zo steek ik bijna voor 90% in elkaar, maar geld is maar bijzaak, k heb budget snelheids meters, dus dagen van niks opdoen,
maar tja, met dat bitcoin kapitaal denken, en inflatie door de mekka olie bubbel
okey

ja, viola, en zo steek ik bijna voor 90% in elkaar, maar geld is maar bijzaak, k heb budget snelheids meters, dus dagen van niks opdoen,
maar tja, met dat bitcoin kapitaal denken, en inflatie door de mekka olie bubbel
okey
Jup. Ik vraag een beetje geld voor de tijd die ik erin gestoken heb. Een bank met 75 geluiden daar vraag ik 15 a 20 euro voor. Ik zie op internet bedragen voorbij komen van designers die 50 euro voor 30 geluiden vragen. Belachelijk!

Twaalf jaar geleden (30 april 2010) begon ik mijn geluiden voor Alchemy (Camel Audio) te verkopen. Ik verdiende er best aardig aan. Veel mensen kenden mijn geluiden. Mijn allereerste geluidenpakket dat ik maakte en verkocht heette Escape Velocity. Mijn eerste verkoopbare geluiden voor Omnisphere breng ik ook uit onder die naam :-)

Vandaag heb ik een preview filmpje gemaakt van wat geluiden. Wat vinden jullie er van?

Alchemy is voor mij nog steeds de nummer 1 plugin en gebruik deze nog steeds in de meeste nummers. En natuurlijk ook nog steeds geluiden uit Escape Velocity! :halleluja
Jammer dat het slecht afliep met Camel. De integreerde versie in Logic klinkt helaas nergens naar en ziet er ook niet uit vergeleken bij het origineel van Camel.
Gelukkig kun je de oude versie nog steeds tot op de dag van vandaag gebruiken in Logic.
Atmosphere had ik best graag willen hebben en zoek deze nog steeds.. is echter niet meer aan te komen. Zelfs niet tweedehands.

En natuurlijk ook nog steeds geluiden uit Escape Velocity! :halleluja
Serieus? :-) leuk dat jij mijn geluiden nog gebruikt :okdan:

Ik heb de afgelopen jaren een paar keer de vraag gekregen of ik mijn geluiden nog verkoop. Dat doe ik, maar ik meer ook niet. Ik help niet met installeren en zo. Je kunt ze nog kopen as they are.

Ik gebruik Alchemy niet meer zo. De synth staat nog op mijn systeem zodat ik mijn oude projecten makkelijker kan openen.

Ik vind het oerdom van camel Audio dat ze de synth aan Apple verkocht hadden want daarmee maak je de ontwikkeling van de synth dood. Jammer, maar Omnisphere vind ik een hele goede vervanger :-)

tja, atmosphere zijn '6' cd's of via een iso image gaat het ook, en een serial nummer, en enkel voor win of ppc mac, en online registratie
En die moest om de zoveel weken opnieuw geinstalleerd worden, wegens een vrs... zelfs de gekochte versie, pas jaren later gaf norton er een melding van

k denk wel dat de atmosphere presets bijna hetzelfde klinken in omnisphere, daar vind ik wel goeie presets bijzitten,
Aan de atmosphere bank in omnisphere kan ik nog aan uit, dat zijn ook al veel presets,

Atmosphere had ik best graag willen hebben en zoek deze nog steeds.. is echter niet meer aan te komen. Zelfs niet tweedehands.
Alle geluiden van Atmosphere zitten in Omnisphere en Omni kun je soms bij muziekwinkels voor een habbekrats kopen. Ik heb mijn versie voor 250 euris ooit gekocht. Spectrasonics stunt niet met zijn prijzen, maar overige winkels wel.

ja, de upgrade van Atmosphere naar omnisphere was ook nog zo iets, maar da's nog veel geld voor me,,

k denk wel dat de atmosphere presets bijna hetzelfde klinken in omnisphere, daar vind ik wel goeie presets bijzitten,
Alle geluiden van Atmosphere zitten in Omni. Ze klinken hetzelfde want ze maken gebruik van dezelfde engine. Omni gaat gewoon iets verder dan Atmos.

Serieus? :-) leuk dat jij mijn geluiden nog gebruikt :okdan:

Ik heb de afgelopen jaren een paar keer de vraag gekregen of ik mijn geluiden nog verkoop. Dat doe ik, maar ik meer ook niet. Ik help niet met installeren en zo. Je kunt ze nog kopen as they are.

Ik gebruik Alchemy niet meer zo. De synth staat nog op mijn systeem zodat ik mijn oude projecten makkelijker kan openen.

Ik vind het oerdom van camel Audio dat ze de synth aan Apple verkocht hadden want daarmee maak je de ontwikkeling van de synth dood. Jammer, maar Omnisphere vind ik een hele goede vervanger :-)

Ja ik gebruik je geluiden nog steeds. :okdan:
Ik heb destijds nog wel eens contact gehad met de man achter Camel (weet zijn naam zo even niet meer). Er ging later een gerucht dat hij ziek was en daarom Alchemy verkocht had aan Apple maar kan dit verder niet bevestigen.

ik heb jaren gekeken, en was veel te laat, voor omnisphere versie 1 of 2, om t kunnen gebruiken in lagere OSX 10.8

Alle geluiden van Atmosphere zitten in Omni. Ze klinken hetzelfde want ze maken gebruik van dezelfde engine. Omni gaat gewoon iets verder dan Atmos.
Okay ik begreep dat dit juist andere geluiden waren.
Klaus Schulze gebruikte Atmosphere in vrijwel al zijn latere werk en ik begreep uit een interview met hem een aantal jaren terug dat beiden juist verschillend waren.
In die zin dat Spectrasonics in de eerste instantie een moderne versie wilde maken met de oude banken, maar vanwege het grote succes besloten om hele nieuwe banken te maken.
Maar dat is dus niet zo?

Ik herken toch enkele atmosphere presets van de atmosphere library in omnisphere die ik heb gebruikt, jaren geleden
mss kan ik atmosphere nog installeren ? dan kan ik eens vergelijken,, maar 't is alleen op win, en 't zal wel iets anders zijn

Okay ik begreep dat dit juist andere geluiden waren.
Klaus Schulze gebruikte Atmosphere in vrijwel al zijn latere werk en ik begreep uit een interview met hem een aantal jaren terug dat beiden juist verschillend waren.
In die zin dat Spectrasonics in de eerste instantie een moderne versie wilde maken met de oude banken, maar vanwege het grote succes besloten om hele nieuwe banken te maken.
Maar dat is dus niet zo?

Ik kan niet zo heel veel vergelijken. Ik gebruikte heel vroeger de illegale versie van Atmosphere (ik had toen niet zo veel geld). Maar volgens mij zitten de geluiden van Atmos gewoon in Omni. Ze klinken voor mijn gevoel hetzelfde. Je kunt de Atmos-lib gewoon selecteren en de geluiden gebruiken (zie screenshot).

Attachments

• atmos.png
    atmos.png
    78,9 KB · Bekeken: 156
Ik kan niet zo heel veel vergelijken. Ik gebruikte heel vroeger de illegale versie van Atmosphere (ik had toen niet zo veel geld). Maar volgens mij zitten de geluiden van Atmos gewoon in Omni. Ze klinken voor mijn gevoel hetzelfde. Je kunt de Atmos-lib gewoon selecteren en de geluiden gebruiken (zie screenshot).
Als dat zo is dan zou dit in elk geval mooi zijn.

Eric Persing is een muzikant en sound designer. Hij heeft veel (zo wat alle) geluiden voor de D50 geprogrammeerd. Eric heeft Spectrasonics opgericht en is gewoon de grote baas van dat bedrijf. Hij houdt van kwaliteit. Ik ga er dus van uit dat de geluiden van Atmos gewoon in Omnis zitten (misschien nog wel beter).

Twaalf jaar geleden (30 april 2010) begon ik mijn geluiden voor Alchemy (Camel Audio) te verkopen. Ik verdiende er best aardig aan. Veel mensen kenden mijn geluiden. Toen Alchemy verkocht werd, verloor ik een beetje mijn interesse in sound design. Tot een paar dagen geleden. Toen had ik besloten om weer wat met sound design te gaan doen. Mijn allereerste geluidenpakket dat ik maakte en verkocht heette Escape Velocity. Mijn eerste verkoopbare geluiden voor Omnisphere breng ik ook uit onder die naam :-)

Vandaag heb ik een preview filmpje gemaakt van wat geluiden. Wat vinden jullie er van?

Erg nice :)

Beetje jammer dat je topic meteen vol staat met off-topic gezever.

Ik gebruik Omnisphere veel maar zal die Tom Wolfe die je noemde eens opzoeken om beter te worden in zelf patches maken want ik edit meestal bestaande patches :)

Erg nice :)

Beetje jammer dat je topic meteen vol staat met off-topic gezever.

Ik gebruik Omnisphere veel maar zal die Tom Wolfe die je noemde eens opzoeken om beter te worden in zelf patches maken want ik edit meestal bestaande patches :)
Offtopic? Mwa, het gaat over Omnisphere.

Hier is een tutorial van Tom. Hij legt uit hoe je een shimmering reverb effect (binnen in Omnisphere kunt maken). Hij legt uit wat shimmering is en geeft een mooi voorbeeld van hoe je dat binnen Omnisphere kunt doen.

ja, dat kon ook in PB, maar zegggg,,

Die granular is niks voor mij, dat snapt m'n brein niet, of al na 2 seconden vind het dat al boring,,

En als je iets van verkoops wetenschap leest, dan zie je dat de eric persing vooral een getraind verkoper is.

Ik wil omnisphere wel goed vinden, maar het gebruik ervan zegt iets helemaal anders, soit, weeral off topic, maar k 't komt nu toch in me op,,

Back