Seva Randeep
Curator of Noise
Ik zie het als een service: anderen inspireren :-)tja, ik vind dat heel triestig, "om er commercieel iets mee te doen"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie het als een service: anderen inspireren :-)tja, ik vind dat heel triestig, "om er commercieel iets mee te doen"
Jup. Ik vraag een beetje geld voor de tijd die ik erin gestoken heb. Een bank met 75 geluiden daar vraag ik 15 a 20 euro voor. Ik zie op internet bedragen voorbij komen van designers die 50 euro voor 30 geluiden vragen. Belachelijk!ja, viola, en zo steek ik bijna voor 90% in elkaar, maar geld is maar bijzaak, k heb budget snelheids meters, dus dagen van niks opdoen,
maar tja, met dat bitcoin kapitaal denken, en inflatie door de mekka olie bubbel
okey
Twaalf jaar geleden (30 april 2010) begon ik mijn geluiden voor Alchemy (Camel Audio) te verkopen. Ik verdiende er best aardig aan. Veel mensen kenden mijn geluiden. Mijn allereerste geluidenpakket dat ik maakte en verkocht heette Escape Velocity. Mijn eerste verkoopbare geluiden voor Omnisphere breng ik ook uit onder die naam :-)
Vandaag heb ik een preview filmpje gemaakt van wat geluiden. Wat vinden jullie er van?

Serieus? :-) leuk dat jij mijn geluiden nog gebruiktEn natuurlijk ook nog steeds geluiden uit Escape Velocity!![]()
Alle geluiden van Atmosphere zitten in Omnisphere en Omni kun je soms bij muziekwinkels voor een habbekrats kopen. Ik heb mijn versie voor 250 euris ooit gekocht. Spectrasonics stunt niet met zijn prijzen, maar overige winkels wel.Atmosphere had ik best graag willen hebben en zoek deze nog steeds.. is echter niet meer aan te komen. Zelfs niet tweedehands.
Alle geluiden van Atmosphere zitten in Omni. Ze klinken hetzelfde want ze maken gebruik van dezelfde engine. Omni gaat gewoon iets verder dan Atmos.k denk wel dat de atmosphere presets bijna hetzelfde klinken in omnisphere, daar vind ik wel goeie presets bijzitten,
Serieus? :-) leuk dat jij mijn geluiden nog gebruikt
Ik heb de afgelopen jaren een paar keer de vraag gekregen of ik mijn geluiden nog verkoop. Dat doe ik, maar ik meer ook niet. Ik help niet met installeren en zo. Je kunt ze nog kopen as they are.
Ik gebruik Alchemy niet meer zo. De synth staat nog op mijn systeem zodat ik mijn oude projecten makkelijker kan openen.
Ik vind het oerdom van camel Audio dat ze de synth aan Apple verkocht hadden want daarmee maak je de ontwikkeling van de synth dood. Jammer, maar Omnisphere vind ik een hele goede vervanger :-)
Okay ik begreep dat dit juist andere geluiden waren.Alle geluiden van Atmosphere zitten in Omni. Ze klinken hetzelfde want ze maken gebruik van dezelfde engine. Omni gaat gewoon iets verder dan Atmos.
Okay ik begreep dat dit juist andere geluiden waren.
Klaus Schulze gebruikte Atmosphere in vrijwel al zijn latere werk en ik begreep uit een interview met hem een aantal jaren terug dat beiden juist verschillend waren.
In die zin dat Spectrasonics in de eerste instantie een moderne versie wilde maken met de oude banken, maar vanwege het grote succes besloten om hele nieuwe banken te maken.
Maar dat is dus niet zo?
Als dat zo is dan zou dit in elk geval mooi zijn.Ik kan niet zo heel veel vergelijken. Ik gebruikte heel vroeger de illegale versie van Atmosphere (ik had toen niet zo veel geld). Maar volgens mij zitten de geluiden van Atmos gewoon in Omni. Ze klinken voor mijn gevoel hetzelfde. Je kunt de Atmos-lib gewoon selecteren en de geluiden gebruiken (zie screenshot).
Twaalf jaar geleden (30 april 2010) begon ik mijn geluiden voor Alchemy (Camel Audio) te verkopen. Ik verdiende er best aardig aan. Veel mensen kenden mijn geluiden. Toen Alchemy verkocht werd, verloor ik een beetje mijn interesse in sound design. Tot een paar dagen geleden. Toen had ik besloten om weer wat met sound design te gaan doen. Mijn allereerste geluidenpakket dat ik maakte en verkocht heette Escape Velocity. Mijn eerste verkoopbare geluiden voor Omnisphere breng ik ook uit onder die naam :-)
Vandaag heb ik een preview filmpje gemaakt van wat geluiden. Wat vinden jullie er van?

Offtopic? Mwa, het gaat over Omnisphere.Erg nice
Beetje jammer dat je topic meteen vol staat met off-topic gezever.
Ik gebruik Omnisphere veel maar zal die Tom Wolfe die je noemde eens opzoeken om beter te worden in zelf patches maken want ik edit meestal bestaande patches![]()