Arturia V Collection 9 komt...

^ Klinkt goed. Zo rond 1:30 is de grand piano goed te beoordelen zonder teveel reverb.
Benieuwd of deze beter dan Pianoteq wordt gevonden.
Denk dat gesamplede piano VST's uiteindelijk nog steeds mooier zijn.

de engine komt van pianoteq voor piano v, dus pianoteq dsp, wellicht wat aangepast of oudere versie.

Ik ga hem kopen, no worries, maar ik zie hem dus nu al voorbij komen op de warezsites, das toch ook niet meer normaal.
Je kan het niet eens zo snel downloaden en uploaden in die tijd tussen release en rip zou je denken. Tjeemig de peemig

je blijft zo wel aan de gang met dat upgraden, maar dit is wel een vette upgrade weer, zucht.

maar alleen die piano v3 update vind ik het al waard, dat is 1 van mijn meest gebruikte plugins uit de suite v8 en die update is toch behoorlijk weer in v9.

Ja als ik piano wil, pak ik altijd deze rakker. Kan je lekkere Harold Budd tweaks mee maken.

Die Solina gebruik ik ook altijd als secondary string of pad layer, dat ding is ook super.

ik vind de piano uit v collectie ook echt mooi maar overweeg toch nog een echte.
Multi samples kunnen wel mooi zijn maar ik vind toch altijd wel issues in de transities tussen velocity layers.

Dus v9 heeft een betere piano dan v8 ?

Vanaf V8, Pigments en de complete FX2 collectie € 199 dus ik sla het maar een keertje over en wacht ook op bijv. een Black Friday deal o.i.d. In verhouding tot de aanbieding van het totale pakket vind ik de prijs voor een upgrade (te)hoog. Voor € 99 was ik overstag gegaan. Upgrade van bestaande producten zoals CS80 en Prophet dient m.i. voor bestaande (trouwe) gebruikers kosteloos te zijn, heet dat geen service?

In verhouding tot de aanbieding van het totale pakket vind ik de prijs voor een upgrade (te)hoog.
Ja, gezien wat er aan extra's bij komt vind ik de prijs ook best fors (voor mij is het ook €149,-). Ik zal wel overstag gaan, omdat je anders op een andere moment wel weer meer zal moeten gaan betalen. Dus het wordt dan toch eerder uitstellen van betaling...

Upgrade van bestaande producten zoals CS80 en Prophet dient m.i. voor bestaande (trouwe) gebruikers kosteloos te zijn, heet dat geen service?

Vind ik eigenlijk ook. Volgens mij heeft zo'n upgrade wel altijd een nieuwe versie aanduiding, dan wordt er meestal wel een bijdrage verwacht van de gebruikers.

ik vind de piano uit v collectie ook echt mooi maar overweeg toch nog een echte.
Multi samples kunnen wel mooi zijn maar ik vind toch altijd wel issues in de transities tussen velocity layers.

Ik heb hem net ingeladen, klinkt imho wel beter ja, wat meer weight, zeker in het laag
Je moet trouwens je keybaord callibreren bij aanvang (kan je later nog aanpassen btw) zodat je een goede velo respons krijgt. Ik zit alweer helemaal in The White Arcades sfeer hierzo met een lading verbs en shimmers :)

Ik had die Augmented Strings al op een verlanglijstje en die MS-20 is ook een mooie. Als ik die los had moeten kopen, was ik al ruim over de upgrade-prijs (149 in mijn geval). De CS-80 rebuild ziet er ook wel goed uit. Heb de prijs in twee delen gesplitst, haalt de sting er een beetje uit. :)

zonder eens een demo te hebben geprobeerd... en ik zit wat ondergedoken (gaat wat slechter en een zeer trieste 'gebeurenis').. ach waarom meld ik dit, zo heb het gekocht. wellicht, of zeker uit een soort van kompensatie gedrag, maar ook vanwege de MPE synths. en een blijkbaar laaiende ms 20, al vind ik tegenwoordig, sta er ook van te kijken.. de ps 20 van cherry audio ook erg lekker... heb ik er 3 ms 20 emulatoren..

en de cs 80 met mpe, volle ekspressie waar die synth eigenlik op drijft. vond de vorige al erg goed met poly aftertouch.

en de sq80 v kan ik verkopen, dus. ach.

en de prophets! ook mpe...

ze doen 2 revisies per versie nummer.. lijkt het..

Ja, gezien wat er aan extra's bij komt vind ik de prijs ook best fors (voor mij is het ook €149,-). Ik zal wel overstag gaan, omdat je anders op een andere moment wel weer meer zal moeten gaan betalen. Dus het wordt dan toch eerder uitstellen van betaling...

nee het wordt juist goedkoper, wanneer ze dezelfde strategie behouden. uiteindelijk 99 euri vanaf elke v collection.. maar dat is na een jaar?

dus wachten overslaan nog wachten van 6 naar 10 voor 99 euri, waarschijnlijk.... als voorbeeld...

Vind ik eigenlijk ook. Volgens mij heeft zo'n upgrade wel altijd een nieuwe versie aanduiding, dan wordt er meestal wel een bijdrage verwacht van de gebruikers.

de synclavier ging van v1 naar v2, gratis... en nog 1 andere dacht ik... maar dat was geen totale rewrite..

en pigments... die blijft met gratis updates lijkt het..

dus de rewrites, komplete, dat maakt het een nieuw instrument, reageert en klinkt anders.

de prijs van de gehele kollektie is sinds v 8 omhoog gegaan.

toch.kun je op een bepaald zie hierboven, zelfde post.

Ik heb hem net ingeladen, klinkt imho wel beter ja, wat meer weight, zeker in het laag
Je moet trouwens je keybaord callibreren bij aanvang (kan je later nog aanpassen btw) zodat je een goede velo respons krijgt. Ik zit alweer helemaal in The White Arcades sfeer hierzo met een lading verbs en shimmers :)

ik ga hem vanavond testen.

is die youtube demo van jou? Echt waanzinnig mooi dit zeg!

zonder eens een demo te hebben geprobeerd... en ik zit wat ondergedoken (gaat wat slechter en een zeer trieste 'gebeurenis').. ach waarom meld ik dit, zo heb het gekocht

Hey Vink, ook daar is hier ruimte voor. Als we je ergens doorheen kunnen slepen, vooral blijven praten!

Hey Vink, ook daar is hier ruimte voor. Als we je ergens doorheen kunnen slepen, vooral blijven praten!

ow lief! dat doet al zoveel. ik moet zeggen ik kan er veel slechter aan toe zijn, maar goed is anders en tegelijkertijd ondersteun ik iemand, kan even niet duidelijker zijn. wellicht laat het zich raden. dus kan er gelukkig nog zijn voor degene... maar ik was al door veel dingen te snel ...

ik kan het niet goed zeggen. ik heb het voorrecht, of beter geluk, omringd te zijn met erg goede vrienden, ook hier, jullie allemaal, de open brief was voor iedereen bedoeld.

SF is a beautiful place... die ik graag met.mijn muziek angst aanjaag...

dank! liefs!

de engine van piano v komt van pianoteq, waarom het zelf doen als om de hoek ze er al jaren jaren intens mee bezig zijn.

pianoteq is in mijn geval. nog..., geen optie, maar zeker de laatste versies zijn blijkbaar erg erg goed. wellicht eens een demo van pianoteq proberen?

Laatste tijd teveel de portemonnee getrokken dus deze gaat boven aan de black friday lijst.

Is piano V beter dan wat je bij analog labs krijgt? Waar zit het hem in? Analog labs is mijn go to als ik gewoon wat wil oefenen met piano spelen.

Laatste tijd teveel de portemonnee getrokken dus deze gaat boven aan de black friday lijst.

Is piano V beter dan wat je bij analog labs krijgt? Analog labs is mijn go to als ik gewoon wat wil oefenen met piano spelen.

de engines die analog lab gebruikt zijn identiek aan de losse instrumenten. dus dezelfde kwaliteit.

Ah, dus vooral meer mogelijkheden om het geluid naar wens te tweaken. Ik snap hem.

Back