Arturia V Collection 9 komt...

ik ga hem vanavond testen.

is die youtube demo van jou? Echt waanzinnig mooi dit zeg!
Nee was het maar waar, maar dat is van Harold Budd. Een meesterlijke pianist die veel met Eno, Cocteau Twins enzo heeft gewerkt. Ik heb er stapels CD's van.
Als ik piano speel probeer ik hem een beetje na te doen. Lekkere improv muzak.

Heb je de MS-20 ook al geprobeerd?

heeft 2 filter types, eindelijk een emulatie met de 2 filters. goed. pas over een tijdje kan ik uitprobeert. korg + arturia... en sequencer en mpe... de demo's klinken al erg goed.

maar ik was niet degene die een antwoord moest geven.

ben benieuwd naar voorbeelden!

Heb je de MS-20 ook al geprobeerd?
ik hang nog steeds aan de piano

Eerst nat (met efx) daarna droog, zonder fx dus

Laatst gewijzigd:
de engine van piano v komt van pianoteq, waarom het zelf doen als om de hoek ze er al jaren jaren intens mee bezig zijn.

pianoteq is in mijn geval. nog..., geen optie, maar zeker de laatste versies zijn blijkbaar erg erg goed. wellicht eens een demo van pianoteq proberen?
dat wist ik niet dat het de pianoteq engine was. Ik wist wel dat het physical modeling was, maar niet dat het pianoteq was wat er onder draaide.

Ik heb hier behoorlijk veel piano sample libraries (onder andere alle beschikbare van Native instruments en die van alicia keys), maar ik vind de arturia piano V toch de meest leuke en goed klinkende om te gebruiken. Wat ik met name mooi vind is dat je de piano kwa sound design helemaal naar je eigen idee kan afstellen. Dat is ook waar ik het meest gebruik van maak.

In die update zitten volgens mij nog steeds dezelfde 12 piano modellen als die van de V2, maar V3 zal ongetwijfeld beter klinken dan V2 nu ze die nieuwe effecten en programmeer omgeving hebben overgenomen in V3 die ze ook in pigments en obx-va en zo hebben zitten.

Ik kan niet wachten om er vanavond eens uitgebreid voor te gaan zitten :)

Die MK1 variant van het VCF v/d MS20 trekt wel je CPU leeg :) Je krijgt zelfs een popup om monofoon te gaan.
Maar ratelt en knarst wel een heel stuk realistischer dan de MK2 variant

Handig is wel dat de potvalues een beetje geel worden als een soort LEDring eromheen, wel sjiek de paris

Mm, die optie om HPF en LPF omgekeerd evenredig te koppelen is ook erg 'swell' te noemen

Laatst gewijzigd:
net even een uurtje de piano V3 getest, ik had de v2 en de v3 naast elkaar draaien, ik ben het helemaal met septic eens, de sound is met name in het laag behoorlijk verbeterd, maar overall klinkt het gewoon vele malen dikker en meer aanwezig (zelfs bij beide default templates is een groot verschil te horen kwa sound.)

Als je ze side by side vergelijkt dan is het verschil toch wel erg groot vind ik.

Eerste indruk is dus geweldig voor deze piano update.

En wat zijn die nieuwe presets mooi zeg in die piano, er zit er eentje in: Celluloid Noir
Als je die speelt dan valt er niet meer te stoppen met spelen, wat een smooth new age piano is dat zeg. Super mooi!

arturiapiano.JPG

Neem aan dat je dan eerst de update moet aanschaffen en je vervolgens 2x SQ80 V op je account hebt waarvan je er eentje kan verkopen?

ik had de upgrade naar v collection 8 in de oktober sale gekocht samen met sq80 v.

de sq80v staat dan als aparte licentie in mijn account.

nu ik ook de upgrade naar v collection 9 heb gedaan, heb ik nu ook de sq80 v via v collection 9...

en staat er nog immer een aparte licentie voor de sq80 v. zoals gekocht. die is te verkopen.

ik had de upgrade naar v collection 8 in de oktober sale gekocht samen met sq80 v.

de sq80v staat dan als aparte licentie in mijn account.

nu ik ook de upgrade naar v collection 9 heb gedaan, heb ik nu ook de sq80 v via v collection 9...

en staat er nog immer een aparte licentie voor de sq80 v. zoals gekocht. die is te verkopen.
Goed idee, ik heb hem er ook apart in staan, ik overweeg het ook 👍

die arturia versie van de korg ms20 klinkt echt wel veel beter dan de korg versie zelf, maar wat een cpu gebruik, zelfs mijn pc schiet naar de 60 procent toe als je die mk1 filter settings gebruikt, maar goed, dat hoor je ook wel terug aan de sound. Ook leuke 'nieuwe' features in die ms20.

Ik heb me toch ook weer laten verleiden :D, gisteravond even vluchtig de Augmented Voices geprobeerd, ik vind deze geweldig klinken en volgens mij zijn de mogelijkheden zeer uitgebreid. Er zijn ook veel meer synths geupdate met MPE, ik zag de setting al staan in de Juno en ook in de Emulator II.

Pff, door jullie reacties heb ik me toch ook weer laten overhalen om de nieuwe versie aan te schaffen. :) Tja dat plan om een modulair systeem (casing) te bouwen zal weer ff moeten wachten.

Ook leuke 'nieuwe' features in die ms20.
Ook leuk dat ze de SQ-10 er in hebben gedaan! Op eerste gehoor klinkt hij (uiteraard) dik in orde. Ik zal misschien eens een keer alle drie de VST's die ik heb (Korg, Cherry Audio en Arturia) eens vergelijken met mijn originele. Ben toch wel benieuwd hoe zich die een beetje verhouden. Qua visuals wint die van Arturia het sowieso van de andere twee VST's.

Ook leuk dat ze de SQ-10 er in hebben gedaan! Op eerste gehoor klinkt hij (uiteraard) dik in orde. Ik zal misschien eens een keer alle drie de VST's die ik heb (Korg, Cherry Audio en Arturia) eens vergelijken met mijn originele. Ben toch wel benieuwd hoe zich die een beetje verhouden. Qua visuals wint die van Arturia het sowieso van de andere twee VST's.
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen ten opzichte van de echte ms20 (deze heb ik zelf helaas niet, de korg vst wel).

Ik ben gisteravond nog dieper gedoken in de korg ms20 arturia synth. Dat is toch wel een werkpaard van hier tot tokyo zeg. Ik ben een behoorlijke fan van de korg sound en had de korg ms20 al via de korg software suite. Maar deze synth is voor mij geen korg ms20. Dit klinkt voor mij als een hele andere synth en om eerlijk te zijn, ik vind hem veel beter klinken dan de ms20 van de korg software pass zelf.

Dat komt met name door de MK1 filter model, zeker in mono retrig mode en 1 van die arturia interne distortion effecten (bijvoorbeeld model Germanium) kun je zulke heerlijke overstuurde en saturated sounds halen waarbij de body van de sound volledig overeind blijft en de sound niet compleet gedestroyed wordt, dat soort dingen haal ik niet uit de ms20 van korg zelf (de software versie uit hun korg vst suite), maar na wat studie werk in de arturia versie komt die synth echt helemaal tot leven.

Mijn upgrade van V8 naar V9 is ook ingeladen. Maar ik zit FF met een klein probleempje (denkfoutje?). Als iemand het weet hoor ik graag.

Een voorbeeld: in mijn CS-80 V3 heb ik 627 presets, waarvan 66 in de 'liked' map. Bijvoorbeeld Africa Main Brass 1 en 2 (soort Toto brassjes). Als ik CS-80 V3 open zie ik die allemaal staan. Als ik in Analog Lab V naar CS-80 ga en ik klik op 'liked' komen ze ook tevoorschijn. Tot zover gaat het goed.

Als ik CS-80 V4 open zie ik maar 201 factory presets. Moet ik dan al mijn presets van V3 naar V4 exporteren, of moet ik gewoon versie V3 en V4 naast elkaar gebruiken? Beetje vreemd als dat zo werkt.

Heb er bij de vorige upgrade van V7 naar V8 ook nooit bij stilgestaan. Meestal delete ik gewoon de oude versie van een synth, maar dit was me niet eerder opgevallen. Zo ook bij Piano 2 vs Piano V3.

Mijn upgrade van V8 naar V9 is ook ingeladen. Maar ik zit FF met een klein probleempje (denkfoutje?). Als iemand het weet hoor ik graag.

Een voorbeeld: in mijn CS-80 V3 heb ik 627 presets, waarvan 66 in de 'liked' map. Bijvoorbeeld Africa Main Brass 1 en 2 (soort Toto brassjes). Als ik CS-80 V3 open zie ik die allemaal staan. Als ik in Analog Lab V naar CS-80 ga en ik klik op 'liked' komen ze ook tevoorschijn. Tot zover gaat het goed.

Als ik CS-80 V4 open zie ik maar 201 factory presets. Moet ik dan al mijn presets van V3 naar V4 exporteren, of moet ik gewoon versie V3 en V4 naast elkaar gebruiken? Beetje vreemd als dat zo werkt.

Heb er bij de vorige upgrade van V7 naar V8 ook nooit bij stilgestaan.
Ik heb dit ook, ik heb ook de Vangelis packs maar die zijn niet zichtbaar in V4, ik ben bang dat de oude presets alleen in V3 zijn te gebruiken, ik hoop het echter niet.

@LupkeII de cs 80 v3 en v4 zijn eigenlijk twee verschillende instrumenten of eigenlijk.. dat zijn ze... net als jup v3 en v4..

EDIT dus ook de presets hebben een andere indeling... en een v3 preset al zou het kunnen worden overgezet zal anders klinken..

@LupkeII de cs 80 v3 en v4 zijn eigenlijk twee verschillende instrumenten of eigenlijk.. dat zijn ze... net als jup v3 en v4..

EDIT dus ook de presets hebben een andere indeling... en een v3 preset al zou het kunnen worden overgezet zal anders klinken..

Blij dat ik er nu achter kom! Ben al vaker zelfgemaakte presets kwijtgeraakt. Net als Jason31 hierboven zie ik inderdaad ook mijn soundpacks niet in CS-80 4.

Inderdaad een denkfoutje. Gelukkig heb ik van alles back-ups, dus ik ga wat 'oude' versies herinstalleren.

Dank!

Back