Montfrooij
Gepokt en gemazeld
Thnx!Klinkt echt super goed!![]()
En de vraag: heb je een vooropgesteld plan bij het maken van muziek, of mag de 'gear' bepalen waar het heen gaat (inspiratie zeg maar) ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thnx!Klinkt echt super goed!![]()
Ik heb meestal een vooropgesteld plan bij het maken van muziek maar op de een of andere manier kom ik altijd uit bij het genre wat ik het leukst vind om te maken en te luisterenThnx!
En de vraag: heb je een vooropgesteld plan bij het maken van muziek, of mag de 'gear' bepalen waar het heen gaat (inspiratie zeg maar) ?

Thnx!
Ik merk dat ik me meestal laat 'dirigeren' door een patch / geluid etc. en de inspiratie die daarvan komt.Ik heb meestal een vooropgesteld plan bij het maken van muziek maar op de een of andere manier kom ik altijd uit bij het genre wat ik het leukst vind om te maken en te luisteren![]()
Lekkere mellow jam, echt iets voor een relaxte beachparty bijv.Ik was van plan een rustige ambient track te maken, maar de gear besloot anders.
Hier werd het uiteindelijk een zomerse house track die er in no time op stond.
(wat voor mij lang niet altijd geldt).
Ik jam weinig en meestal begin ik gewoon met een beetje pielen, een melodie, een sound of een loop en dan komen er dingen bij en zo wordt het dan soms een aardige track, ik bouw zoiets dan in Live.Hebben jullie dat ook, of is er een omlijnd plan voordat je begint?
Ik vind 'm prima zo, mooi standpunt en alles goed te zien.De gebruikte gear is in beeld, deze keer vanuit een wat hoger standpunt.
Ik ben nog niet tevreden over 'hoe' ik dat momenteel doe (een middenkolom van 1 statief bovenop een ander statief schroeven met een verloopje en dan je zware DSLR er op.....) maar ik vond het verder wel een fijn standpunt om vanuit te filmen.
Thnx!Lekkere mellow jam, echt iets voor een relaxte beachparty bijv.
Soms gaan de dingen zoals ze gaan en dan is het toch prima als je in de flow blijft.
Mijn meeste jams zijn 'fire and forget'. (dus ik ga alleen maar vooruit).Ik heb 't idee dat dit thema zich prima leent voor nog wel een jam met andere improvisaties, een break en dan weer een built up of zo.

Check. Ja, dat is ongeveer ook hoe ik werk. (alleen noem ik het jammen)Ik jam weinig en meestal begin ik gewoon met een beetje pielen, een melodie, een sound of een loop en dan komen er dingen bij en zo wordt het dan soms een aardige track, ik bouw zoiets dan in Live.
Maar het gaat niet altijd zoals ik het in m'n hoofd hoor want soms vind ik het lastig om dat dan ook voor elkaar te krijgen dus soms is het een benadering van en soms wordt het helemaal anders en verras ik mezelf, da's ook leuk hoor want zo is het echt een ontdekkingsreis.
Ja, vind ik ook. Alleen de bevestiging van de centrale kolom van een ander statief middels een verloopje op een groot statief (voor de extra hoogte) is niet zo stabiel.Ik vind 'm prima zo, mooi standpunt en alles goed te zien.
Jammen?Tja, koop een nieuwe computer met een nieuwe VST bibliotheek a 1,5 TB,
en begin met...![]()
Heel herkenbaar.zoiets...![]()

Hahahahahahahahahahaha.Jammen...
Ho wouw! wat een mooi geluid, meteen gebruiken...next...
Ho, wouw! wat een mooi geluid!, meteen gebruiken...
Afijn, 16 sporen later.... welke was nou het mooist? is niet te druk?
dynamisch ook oke? ik weet het niet meer...
Zoveel geluiden...
Zo, nu gaan we jammen...![]()
Ik dacht dat dat bij mij ook 'moest', maar merk dat het andersom ook werkt.. . . Een melodie en een ritmesnelheid die kun je van te voren bedenken.
Ik leerde dat de `spulletjes` naar mij moeten luisteren.
Ja, vocalen zijn voor mij nog een brug te ver voor m'n eigen muziek. Wel geprobeerd, maar ik kreeg het niet geloofwaardig. Ik ben gewend met 'echte' mensen muziek te maken en het invullen van zang via samples kan ik nog niet goed krijgen.Als de gear `nee` zegt dan haal ik eerst de gierput leeg om alles uit te proberen zodat het goed werkt.
M.a.w. Voor een stuk minder dan de helft laat ik me leiden door de willekeur van het moment om me mee te laten slepen door toevalligheden.
Om er een arrangement van te maken.
. . . Anderzijds probeer ik wel eens een leuke opeenvolging / combinatie te maken van meestal twee verschillende geluiden die eerder opgenomen waren.
Van korte samples Ć la een gemiddeld van drie seconden, net zoals een dj dat doet met de snelheid en of het zelfde ritme in opeenvolging.
En of de klanken een beetje matchen / combineren.
Als er gefaded wordt.
En dat om toch een beetje houvast te hebben.
Vanwege het gevaar van een eindeloze kakofonie.
Heldere vocale klanken zonder ruis blijven nu voor mij de grootste uitdaging.
Neuit vanneheurd.Behalve als je Robert Henke heet en met 1bit (oid) computers werkt![]()
eggt? Monolake?
Dit is zijn laatste project
eggt? Monolake?
Dit is zijn laatste project