GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

285 pagina's tekst en uitleg is me net 284 en een halve pagina te veel tekst om te lezen.. 8D

Ik ga er van uit dat alles daar wel gezegd en uitgevogeld is.. maar chapeau voor de schrijver.

Ik heb geen gas. Nooit gehad. Ik lees “je ligt s nachts zwetend wakker” - overkomt Me nooit

Of badend in het zweet wakker worden omdat je droomt dat je een Timbre Wolf hebt gekocht. :dubbel:

Ik dacht eerst dat dit persiflage was.. maar ze zijn bloed serieus..

Dan snap ik de as1 koopsdrang. Ik vond m goed klinken, maar om de ob6 ervoor te hoiden als controller was zelfs voor klinkske er wat over 😅
Oooh ja dat kan dacht ik ook met de Prophet 6 die heb ik ook.
Maar de template voor de controller is beter want daar zie je ook gelijk de instellingen van de patch op.
Dat zie je met de p6 en ob6 niet.

Ik had overigens bijna een OG Prophet 1 te pakken maar vind het verschil zo klein met de AS1 en het filter is zo lekker dat ik het daar maar bij houd.

VSTs hamsteren is de weg naar krankzinnigheid. De ene GAME CHANGER na de andere, de ene EQ of compressor is nog meer 'authentic', 'vintage' en 'analoog' dan de ander en het houdt niet op en BONUS BONUS weer sale actie. Beperk je tot een set winnaars ipv een berg middenmoters en negeer de hype.

En dat zeg ik niet als elitaire snob, maar als ervaringsdeskundige.
Ik ben daar gelukkig nooit voor gevallen.
Heb wat dingen uitgekozen in category reverb, saturatie, channel strip, compressors en abbo op sexblaadjes.
Heb je gelijk minder last van keuze stress in je daw :)

Paradoxaal.Hoe meer spullen je hebt,hoe minder muziek je maakt.

Bij mij is sowieso altijd alles paradoxaal, als ik geen tijd heb ga ik muziek maken, heb ik wel tijd dan doe ik het niet. Koop ik hardware dan ga ik muziek met software maken en koop ik software dan ga ik muziek met hardware maken. Dit is overigens niet altijd zo maar in 50% van de gevallen precies andersom, dus ja, ik vind dat ik goed bezig ben.

Voor mij dus niet.
Heb geleerd om niet in plugins te verdwalen en eindeloos te tweaken.
Creatieve keuzes moeten snel en op gevoel gemaakt worden.
Daarnaast werk ik vaak met een subset aan hardware in een track.
Wat wel zo is is dat er tijd in spullen en instrumenten moet worden gestoken.
Als je dus allemaal spullen hebt staan waarvan je niet weet hoe ze werken wellicht wel.

Ik maak wat riffjes met een nieuw instrument en dan hup naar de volgende. Alles wordt geleid door de user interface ipv doorgronden een muzikale kennis. Wel leuk want het voelt als een puber in een school vol meisjes. Zou dat het zijn, dokter?

Denk dat ik nu echt oud aan het worden ben.De zilverrug van synthforum.
Ook daar zijn instrumenten voor:
1696404834646.png

Bij hem kun je op beginnersles:

Is niet zo. Ik koop enkel bij en heb de laatste jaren veel meer muziek gemaakt. Moet ook wel toegeven dat de helft van wat ik heb me onbekend is en 30 % in de kast zit.
Veel gear heb ik o’dat t op een bucketlist lijstje zit om aan te snijden bij een toekomstig project. Of dat allemaal er ooit van komt, zal afh zijn van hoe lang mijn vrouw nog met me wil leven als ik er in zou slagen halftime te gaan werken. Maar dat is sowieso nog 5 jaar weg

Nou niet zoveel plaatsen hier, hoor!

Ik krijg de popcorn niet aangesleept!! 😅

Back