GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

Ik was afgelopen week in de KaDeWe, zo'n dure merken warenhuis in Berlijn, daar verkopen ze kleuterkleding van €750 per item, schoenen van €3.000 en jurken, truien of jassen van €8.000. En die kun je na een paar seizoenen weggooien omdat ze versleten of simpelweg niet meer in de mode zijn. Lekker je kind van drie spaghetti laten eten met een Gucci setje van €2k aan. Dan koop je toch beter een synth. Veel synths.

Ik heb momenteel wel milde GAS voor de Frap Tools Magnolia, maar echt geen plaats en geen motivatie plaats te maken.

Laatst gewijzigd:
Al had ik miljarden, dan nog kocht ik niet dat soort onzin voor mijn kinderen. Uit een Moog One ben je niet gegroeid na 4 maanden.

Die winkels zijn ook niet voor jij en ik, ten eerste zijn we allemaal armoedzaaiers in vergelijking met dat soort clientéle, ten 2e het kan nog gekker, ik was vorige maand in München, liggen horloges van 250.000 euro en meer in de etalage zichtbaar vanaf de straat. Misschien zijn ze nep en krijg je een echte als je even pinned. De terrasjes gelegen tussen dat soort winkels, daar zaten een paar van die rijke lui met veel te knappe jongere meiden een beetje schaapachtig te lachen en interessant te doen. Ik denk dat die straat niet voor mij bedoeld was. Een stukje terug was het wel gezellig, alle terassen vol met mensen die het wel begrepen. Lekker gezellig zijn, drankje er bij, wat te eten en genieten van het samen zijn. Niet dat de rijken dat niet zouden kunnen, maar het kost hun wel veeeeeel meer geld en gezellig druk was het daar zeker niet dus of het echt zo leuk is allemaal daar, dat betwijfel ik.

Als ik ook maar 5 minuten door kan brengen met veel knappere jonge meiden, dan kan die gezelligheid van volle terrasjes heel snel t raam uit hoor 🤣

Het is niet dat ik als miljardair geen geld uit zou kunnen geven hoor. Ik zie huizen waar ik 10 miljoen aan zou kunnen geven, auto's waar ik een half miljoen aan zou kunnen geven, maar dan staat er iets tegenover die berg geld. Goudschilfertjes in mijn drankje, een ondergekotst Prada rompertje maat 56, wat kan dat mij nu schelen. Dat is echt gewoon duur doen om duur te doen, maar voel je je daar dan achteraf beter door? Hopelijk niet. Doe mij maar een fanta en een Hema rompertje.

De andere kant van het verhaal, dus niet de totaal zinloze excessen maar gewoon de kwaliteit: ik heb eindelijk geen moordende rugpijn meer nu ik een Auping bed van 5k heb. En dan is het wel heel sneu als je weinig geld hebt en even veel rugpijn, want dat soort pijnbestrijding zou toch niet weggelegd mogen zijn voor de ietwat happy few.

Gewoon die rug wat meer trainen had je veel geld kunnen besparen. Kom wat CS tillen zodat ik t stof er onder kan afdoen. Die hebben huizendikke zijkanten, ik weet hoe lekker je dat vindt. Jonge mooie grieten mogen ophoepelen. Vreet tijd en focus. Die krijg je nooit terug. Die hormoondrift ben je veel sneller alleen kwijt en hop je leven terug. En terug verder met wat echt boeit. Synths zeg ik 🥁

Ik dacht dat er vanaf was tijdens mijn vakantie, en dat die vakantie zichzelf zo zou terugbetalen. Heb ik net voor het einde een TE met korting gekocht en een keysynth gepreordered. En er was al vanalles onderweg. Dokter, help me dan toch !!!!!!!’

Ik dacht ook van het gas af te zijn en heb vele mooie aanbiedingen de laatste tijd bij diverse shops en hier laten staan.

Zojuist toch voor de bijl gegaan en een Prophet 5 rev4 gekocht hier op het forum.. misschien lukt het me om de uitbreiding met nog 5 stemmen te weerstaan.. misschien niet..

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Zojuist toch voor de bijl gegaan en een Prophet 5 rev4 gekocht hier op het forum.. misschien lukt het me om de uitbreiding met nog 5 stemmen te weerstaan.. misschien niet..
Was ook mooi prijsje. Die 5 voices erbij moet je wel natuurlijk, 5 is wel erg weinig op zo'n fijne poly.

Al tijden niks gekocht..toch maar de software update aangeschaft van de KORG Collection 5 naar 6 :). Was nu €50,-. Dat vond ik toch wel mooi om de Trinity (TR-Rack) ook digitaal te hebben en de SGX-2 piano uit o.a. de KRONOS.

Gisteren de MWave FM1, de Ali DX7, binnen gekregen. Geen idee wat ik er mee moet eigenlijk.

Wat ik niet gebruik gaat net zo makkelijk weer weg. Mijn GAS en Gear Riddance Readiness zijn redelijk in yin-yang.

... Maar die lege plek moet tuurlijk snel weer worden opgevuld!

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Wat ik niet gebruik gaat net zo makkelijk weer weg. Mijn GAS en Gear Riddance Readiness zijn redelijk in yin-yang.

... Maar die lege plek moet tuurlijk snel weer worden opgevuld!
Ja, dat heb ik ook. Heb weinig moeite met afstand doen van gear als ik er op uit ben gekeken of er iets anders voor in de plaats wil. Lege plekken kan ik ook slecht tegen.

Ik was afgelopen week in de KaDeWe, zo'n dure merken warenhuis in Berlijn, daar verkopen ze kleuterkleding van €750 per item, schoenen van €3.000 en jurken, truien of jassen van €8.000. En die kun je na een paar seizoenen weggooien omdat ze versleten of simpelweg niet meer in de mode zijn. Lekker je kind van drie spaghetti laten eten met een Gucci setje van €2k aan. Dan koop je toch beter een synth. Veel synths.

Ik heb momenteel wel milde GAS voor de Frap Tools Magnolia, maar echt geen plaats en geen motivatie plaats te maken.
Beter een synth dan een kind zeg ik altijd. Nou ja, eerste keer dat ik het zeg, en ik heb zelf 3 kinderen, maar het rijmde zo mooi.

Back