GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

Ik heb vroeger regelmatig op het orgel in de Jacobuskerk in Den Haag gespeeld, die vertraging is enigszins variabel en hangt af van de gekozen registers. Hoe meer lucht er door een pijp moet hoe groter de vertraging is, maar het hangt ook van andere factoren af, zoals hoeveel pijpen tegelijk een geluid moeten produceren en welke.

In de praktijk valt het wel mee en valt er prima op te spelen.
Hoe zorg je dat dan het wel een beetje qua timing klopt?
En nou ligt dat bij kerkmuziek natuurlijk anders dan bij gewone muziek maar toch.

Die symfonie van Saint Saëns in zijn geheel is trouwens mijn favoriete klassieke muziek.

Zal het in alle rust nog 'ns beluisteren in z'n geheel. Lijkt me inderdaad wel wat hebben om daarmee vol op het orgel te gaan. ;)

Even zoeken op Kerkorgel les. Ik heb het 1x in Adam gedaan. Was heel gaaf en ik speel niet eens echt toetsen 🙂

Als je goed genoeg kan spelen, en je vraagt het, dan weet ik bijna zeker dat ze zeggen dat je mag komen.

Volgens mij vinden alle kerken het leuk als hun orgels bespeeld worden.

Als je goed genoeg kan spelen, en je vraagt het, dan weet ik bijna zeker dat ze zeggen dat je mag komen.

Volgens mij vinden alle kerken het leuk als hun orgels bespeeld worden.
Ik ben daar lang geleden verschillende camino routes gewandeld.Maar door een blessure kan ik dat niet meer aan.
Misschien op een oude dag met de bejaarden bij een bustripje.
Is dat niet een gedoe, opstart tijd en zo met die kerkorgels?

wij allemaal zeuren (wellicht overdreven statement, maar is altijd zoveel diskussie over) over latency, met een kerkorgel heb je toch een 'immense' latency, en toch (2 x toch)(nu 3x) speelbaar.
De latency komt niet van het orgel, maar omdat de orgelspeler niet de "dirigent" kan zien. Het is dus gokken wanneer je moet spelen.

Vroeger in mijn jeugd kwam ik nog wel eens in een kerk en vond die extreem slechte timing verschrikkelijk.

even wat anders, ik heb gemerkt dat je ook kunt neigen naar een verkoop verslaving, omgekeerde g.a.s. zeg maar. buitengewoon prettig om van de verzameling weinig gebruikte hardware af te komen; rust en ruimte op de werkplek. werkt voor mij inspirerend, niet alleen stoppen met dat hoarden/verzamelen maar gewoon alles de deur uit doen dat ik niet of nauwelijks gebruik. geïncasseerde bedrag natuurlijk toch weer ingezet voor nieuwe dingen, soft en hardware, maar ok sjieke RME in de plaats en geweldige nieuwe software erbij. best verrast dat vrijwel alles redelijk snel te verkopen valt op die grote marktplaats site.

Als je gear op een hoop gooien en 1 voor 1 in je hand pakken en afvragen; does this sparks joy ☺️ zo nee tijd voor mp
Heb je verschillende verblijven hier of in het buitenland,dan kun je je gear verdelen.😉

Was vorige week in Rome. Leverde wel wat keuzestress op
IMG_6695.jpg
IMG_6702.jpg
IMG_6705.jpg
IMG_6708.jpg
IMG_6709.jpg
IMG_6717.jpg
IMG_6718.jpg
IMG_6733.jpg
IMG_6743.jpg

Attachments

• IMG_6734.jpg
    IMG_6734.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 85
Overigens vrijwel geen synth gezien. Kwam alleen in een park een gast tegen met een MicroKorg en een keyboardversterker. Best goed!

Back