GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

Is er synth's na de dood?
Kunnen de koopverslaafden lustig verder gaan.
Hoop dat er niet enkel harps zijn daar.😄

1697612672726.png

Magnifiek wat die gast allemaal voor elkaar krijgt! :okdan:
Ja mooi, volgens mij krijgt ie alles aan de praat en het zou me niet verbazen als ie op een gegeven moment nog allemaal van die flurry beesten op het orgel monteert die dan worden aangedreven met lucht en dan bij elke toon gaan bewegen of zo. :D

Ik heb mezelf beloofd dit jaar 0 nieuwe plugins of synths te kopen. Het is inmiddels halverwege oktober en ik houd het nog steeds vol. Hoewel mijn handen af en toe jeuken 😉 Het beste is om gewoon geen YouTube-reviews te bekijken.
En volgend jaar?20,30?🤤

Ik heb mezelf beloofd dit jaar 0 nieuwe plugins of synths te kopen. Het is inmiddels halverwege oktober en ik houd het nog steeds vol. Hoewel mijn handen af en toe jeuken 😉 Het beste is om gewoon geen YouTube-reviews te bekijken.
Heb je trouwens nog na je vraag om hulp bij het uitkiezen van de uitbreiding van je liveset iets gekocht?

En volgend jaar?20,30?🤤
Niet 0, maar wel weinig. Ik streef nu een bepaalde sound na, en het kan zijn dat ik daar nog wat dingen voor nodig heb. Maar dan koop ik heel bewust en alleen als ze in de aanbieding zijn.
Heb je trouwens nog na je vraag om hulp bij het uitkiezen van de uitbreiding van je liveset iets gekocht?
Nee, ik kwam er niet goed uit en het gaat toch om een paar honderd euro. Ik heb ook nog lang niet alles uit de Push en Live gehaald, maar het blijft wel enorm trekken. Het liefst zou ik qua DAW helemaal overstappen op Live, maar dat is weer zo'n switch. Ik heb het een avond geprobeerd en toen ben ik uit frustratie weer teruggegaan naar Studio One. Daar kan ik mee lezen en schrijven.

Wellicht dat dit soort dingen de kerk een boost kunnen geven en dat jongeren dan wel met of zonder pilletje komen dansen.

Wel tof zeg!

Een keertje zo'n enorm kerkorgel laten blazen en bulderen in een grote kathedraal (waar dan verder niemand is :D) da's toch wel een droom van mij.

Ik weet niet wat er waar van is, maar bij die grote oude orgels schijnt er vaak aardig wat tijd te zitten tussen het moment dat je de toets aanslaat en je het geluid hoort... en dan niet enkele miliseconden zoals bij een audio interface maar een halve second ofzo. Dat maakt het bespelen extra lastig.

Ik heb vroeger regelmatig op het orgel in de Jacobuskerk in Den Haag gespeeld, die vertraging is enigszins variabel en hangt af van de gekozen registers. Hoe meer lucht er door een pijp moet hoe groter de vertraging is, maar het hangt ook van andere factoren af, zoals hoeveel pijpen tegelijk een geluid moeten produceren en welke.

In de praktijk valt het wel mee en valt er prima op te spelen.

Mijn favoriete stuk om op zo'n orgel te spelen, het laatste deel van de derde orgel symfonie van Camille Saint Saëns.

Oh en deze natuurlijk. :W

Laatst gewijzigd:
Yup! Zijn meerdere covers van gemaakt. :)

Die symfonie van Saint Saëns in zijn geheel is trouwens mijn favoriete klassieke muziek.

Back