klassieke plugins, bestaan ze al? #koffie-praat

Synth1
Sauce Fattener
Camel Audio Crusher*
Camel Audio Alchemy*
Pro 53
FM7
FM8*
Absynth
Massive

*Camel Audio gebruik ik regelmatig, FM soms.

De eerste M-Tron van GForce is al meer dan 20 jaar oud. Ik gebruik de in 2009 uitgebrachte M-Tron Pro nog steeds regelmatig. Klassieker!

De originele M-Tron gebruik ik trouwens ook nog met jBridge. :okdan:

m-tron.jpg

Die heb ik ook gekocht toen... een van de eerst retro sampler plugins. Het was die plugin kopen, of doorsparen voor een SP-1200 :)

STX-1260 klinkt toch weer een beetje anders dan andere vergelijkbare plugins (de toekomstige klassieker RC-20 bijvoorbeeld) en biedt in sommige opzichten (bijvoorbeeld het laden van je eigen noise bestanden) zelfs ook meer, dus is daarom voor mij nog steeds relevant in 2022.

Sylenth1 +1 👍 Die heeft de tand des tijds heel goed doorstaan.

FM8 gebruik ik ook nog veel, hoewel de interface gedateerd is. En een persoonlijke klassieker is Albino 3 van Rob Papen. Die heb ik destijds helemaal platgebruikt 😄

Ik heb hem ook weer draaiend op mijn W10 PC. Heeft echter wel regelmatig de bug dat nieuw geselecteerde presets niet werken.
Welke versie? 1.55 ? Ik geloof dat ik dat opgelost heb door de presets aan te passen, zit iets in de xml.
Ik heb alle bestaande libraries en het werkt allemaal.
Kan evt later eeen voorbeeld zoeken.

Wow, wat een hoop mooie reacties... Dank voor de herinneringen :) Dblue Glitch, Rebirth, Ohmicide.. heerlijk.. Maar ook behoorlijk wat die ik nog niet kende. Leuk, dank!

Schoot me er nog een te binnen. Ik heb rond 2005 Daedalus van een CD-ROM geplukt, die bij tijdschrift Interface zat. Nooit verwijderd en vond altijd wel de weg wel naar m'n projecten... heerlijke vst. Win-only.

Had eigenlijk verwacht nog wat namen uit de Waves-collectie hier te lezen.. L2/L3, MaxxBass.. maar goed, dat was destijds knetterduur.. en we deden niet aan torrents.. heus niet..

Had eigenlijk verwacht nog wat namen uit de Waves-collectie hier te lezen.. L2/L3, MaxxBass.. maar goed, dat was destijds knetterduur..
Ik heb in 2001 ofzo de Gold bundle aangeschaft, de Renaissance Compressor (hoewel die uiteraard wat geupdate is) gebruik ik nog steeds regelmatig. Simpel, maar degelijk.

Vroegha heb ik de vsti minimoog van Arturia gekregen. Leuk ding. Gebruik het soms nog wel.

Als je zegt “gratis gekregen” kijkt eigenlijk niemand verwonderd op. Das wel grappig eigenlijk.

Ik breek een lans voor Paul's extreme sound stretch, ook al ouder dan 10 jaar en gratis en mapt ook makkelijk de controls zodat ie ook nog 'ns hands on is, lekker hoor!
Lekker voor ambiënt en fx en allerlei sounds, echt een fijne plugin voor niets.
De al eerder genoemde G Force M tron en Camel Alchemy zijn ook nog steeds hele goede vst's vind ik.

Gebruik nog steeds weleens de Waldorf Attack. Hier was ook een rack versie van, best zeldzaam.

Back