volgens mij zijn er meer 909 kicksamples dan zandkorrels in de sahara. Gewoon een andere pakken als een dc adjust het niet fixed. Je gaat hier toch geen tijd mee zitten verdoen, of je moet adhd / ocd getriggerd worden door zoiets ofzow.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit is toch niet zo moeilijk, niet ?zet zo'n samples eens effe online ??
), maar als het je eigenlijk alleen te doen is om ”een lekkere kick” te kunnen gebruiken in een track, dan lijk je hier toch aardig je doel (lees tijdverspilling) voorbij te schieten. Dit ziet er nou niet bepaald uit als een “once in your lifetime, most special ever encountered“ kick sample. Zoals eerder gezegd, zoek een andere sample of maak er zelf één.SOS artikel over asymetrische golven
Dit SOS artikel omschrijft dit fenomeen , dat dus bij bepaalde geluiden ook algemeen voorkomend is. Ook hoe je met allpass filters dit soms kan verhelpen.
Bij die oude Roland drummachines komt het in sommige klanken dus ook voor daar ze eenvoudige transistor VCA's gebruikten. Zo heeft een TR808 een swing VCA voor bpaalde klanken die verre van symetrisch golven genereert ...
het is volgens mij al gezegt.
"remove dc offset" zou de nul weer goed zetten en word de wave symetrisch.
.De Bassdrum ziet er wel iets minder asymmetrisch uit als in jouw voorbeeld. Ik denk dat dit per Tr909 ook kan verschillen door afwijkende componentwaardes daar de instelling van die transistor misschien wat verandert dan ... Bij hoge accent waardes zit die niet in z'n lineaire gebied lijkt me. SOS artikel over asymetrische golven
Dit SOS artikel omschrijft dit fenomeen , dat dus bij bepaalde geluiden ook algemeen voorkomend is. Ook hoe je met allpass filters dit soms kan verhelpen.
Bij die oude Roland drummachines komt het in sommige klanken dus ook voor daar ze eenvoudige transistor VCA's gebruikten. Zo heeft een TR808 een swing VCA voor bpaalde klanken die verre van symetrisch golven genereert ...
In contrast, natural waveform asymmetry cannot be 'corrected' with a high-pass filter, and a rather more complicated solution is required called a 'phase rotator'. Generally, there is no need to 'correct' a naturally asymmetrical signal, but occasionally the asymmetry can restrict how much the signal can be amplified because the stronger half of the waveform will reach the clip level before the weaker side. By using a phase rotator process to alter the harmonic phase relationships, a more balanced symmetry can be established, allowing slightly more gain to be applied before both sides reach the clipping level at the same amplitude. Asymmetrical waveforms can also sometimes confuse the side-chain level-detection circuitry (or algorithms) of some compressors, resulting in less effective compression than might be expected.
Jou sample is n.m.i. een 'zuivere' sinus. Dus harmonischen gaan verschuiven zit er niet in.De oplossing voor a-symmetrische waveforms staat in dit artikel: een 'phase rotator' dus.
Sluit ik me bij bij aan betere samples zoeken.Mss limiten op -4db met een extreem korte release time? Of gewoon dumpen en een betere kick zoeken...
Sluit ik me bij bij aan betere samples zoeken.