soundsample van npo uitzending

Ja als je op zeker wilt spelen dat contacteren van VPRO en/of Tegenlicht redactie sowieso goed.
Dat zal eerder een nee dan een ja opleveren, maar OK, dan speel je het in elk geval netjes.

Als je het echter gewoon maar probeert en YT (oid) merkt het op is zo'n blokkade natuurlijk niet meteen het einde vd wereld... je zult 't sample eruit moeten knutselen, maar je wordt niet meteen van je bedje getild en naar een concert van Guus Meeuwis strafkamp verplaatst.

Geen idee hoe het zit, maar raar dat de NPO copyright zou kunnen hebben op content die wordt gemaakt van/met belastinggeld.
Maar ik ben vast (te) simpel.

Edit: ik realiseer me dan snel dat ik de neiging heb enkel te denken uit goede intentie, bijvoorbeeld voor gebruik in het maken van iets nieuws en misschien wel bijzonders (vast de intentie van de OP). Ook informatie wil vrij zijn. Maar ja, zonder copyright kan elke minkukel er op incashen.

Laatst gewijzigd:

93ACF87C-A99D-48A0-B7F7-03FE9E8C690E.jpeg

Geen idee hoe het zit, maar raar dat de NPO copyright zou kunnen hebben op content die wordt gemaakt van/met belastinggeld.
Maar ik ben vast (te) simpel.

Ik snap de redenatie, maar als het werkelijk zo zou zijn zou het een beetje onbeheersbaar worden.

Om meteen maar naar een overdreven case door te schieten 8o) : ik zou dan bijv. zelf een DVD op de markt kunnen brengen van een film die door het Nederlands Filmfonds (belastinggeld) is gesubsidieerd.

Ik kan ook de gesproken Engelse tekst opschrijven en dit door een a.i. stem uit laten spreken en dan hup in mijn disting4 of wavetable mikken.
Wie weet een fijn programma of website waarmee dit kan? Ik probeer nu"Text-to-Speech"van Google....

Yep, die suggestie was er al, zo omzeil je het copyright van de opname. Of wie weet ken je iemand die lekker Engels spreekt.

Dan zit je nog wel met de content. Of je moet die tekst dermate wijzigen dat het een nieuw verhaal wordt. Maar dan ook wel echt iets anders, je wilt niet alsnog van plagiaat worden beschuldigd.

We beginnen nu wel benieuwd te worden naar dit bewuste sample! :D

Om meteen maar naar een overdreven case door te schieten 8o) : ik zou dan bijv. zelf een DVD op de markt kunnen brengen van een film die door het Nederlands Filmfonds (belastinggeld) is gesubsidieerd.

Niet op de markt brengen om eraan te verdienen, maar DVD's verspreiden tegen kostprijs zou dan eigenlijk wel moeten kunnen. In elk geval binnen Nederland, zodat elke Nederlandse belastingbetaler zonder opgeworpen drempels kan zien waar z'n geld naar toe is gegaan.

Niet op de markt brengen om eraan te verdienen, maar DVD's verspreiden tegen kostprijs zou dan eigenlijk wel moeten kunnen. In elk geval binnen Nederland, zodat elke Nederlandse belastingbetaler zonder opgeworpen drempels kan zien waar z'n geld naar toe is gegaan.

Nou dan nog maar meteen een doorgeschoten illustratie erbij:

Yep, en de distributie van die DVD's dan uiteraard met dienstauto's vd regering, tijdens vergaderingen van de ministerraad, 't zijn immers 'onze' auto's, en die staan dan toch maar stil. ;)

't Zou een (nog groter) zooitje worden! 8)

Copyright is een raar & complex ding, en inderdaad wellicht her & der te strikt.

Maak je het allemaal niet te moeilijk nu? 😄 Maak je nummer af, stuur de link naar de redactie van het programma en wacht rustig af. Mag het echt niet, dan hoor je dat snel genoeg.

In elk geval binnen Nederland, zodat elke Nederlandse belastingbetaler zonder opgeworpen drempels kan zien waar z'n geld naar toe is gegaan.
Daarom staat er ook heel veel gratis content op NPO Start, toch? En we hebben NPO Plus voor 3 euro in de maand, dat is heel schappelijk voor wat je allemaal krijgt.

Yep, en de distributie van die DVD's dan uiteraard met dienstauto's vd regering, tijdens vergaderingen van de ministerraad, 't zijn immers 'onze' auto's, en die staan dan toch maar stil. ;)

Kijk, met jou valt te praten! :okdan:

;)

En we hebben NPO Plus voor 3 euro in de maand, dat is heel schappelijk voor wat je allemaal krijgt.

Zou leuk zijn met de oplopende inflatie als ze dit nu gewoon gratis maken. Als we komende winter de verwarming niet aan kunnen doen en het stervenskoud is in huis kunnen we in elk geval met een deken op de bank kruipen en de tijd verdrijven met tv kijken...

Back