Soort dubtechnoachtig expirimentje

OpenHiHats

Ouwe rot
Véél te lang mee gekloot, klaar ermee en door naar het volgende.

Drums: Yamaha RY-30
Basslijntje: Alpha Juno 2
Al het andere: Yamaha SY22 door de filter en effecten van Dreadbox Typhon

Attachments

• dubex.mp3
    6,7 MB
lekker hoor! de dubstab klinkt hier wel iets te vol in het laag, dit kan misschien iets resonanter om de bas er iets beter uit te laten komen.

En de RY30 klinkt prima zo, als ik dat hoor vraag ik me altijd af waarom ik die van mij niet meer gebruik :)

lekker hoor! de dubstab klinkt hier wel iets te vol in het laag, dit kan misschien iets resonanter om de bas er iets beter uit te laten komen.

En de RY30 klinkt prima zo, als ik dat hoor vraag ik me altijd af waarom ik die van mij niet meer gebruik :)
Thanks! Ik zat enorm te kloten met die stab, heb er al een high pass opgegooid, maar de baslijn prikt er nog steeds niet helemaal lekker tussendoor, idd.
De baslijn was overigens eerst nog een stuk lager, wat op zichzelf redelijk bruut klonk, maar helaas werd het toen echt een potje in het laag.
Ik zal eens kijken of wat resonance de boel wat helpt, dank voor de tip!

Ben nu wat dingen op je soundcloud aan het luisteren, erg tof. (Wel van een behoorlijk tijdje geleden, dus?)

Leuk experimentje! De drone waar het mee begint klinkt tof en vormt een goede basis, ik miste deze wel in de rest van de track. Bij 0.40 gaat hij er vrij abrubt uit. Ik denk als hij er wel in gebleven was maar wat meer naar de achtergrond door de filter iets dicht te draaien dat de sfeer er meer in blijft. Verder goed geslaagd!

Mooie soundscapes en de dub-tech sound zit er goed in alleen:
veeeeeeeel meeeeeeer lange diepe reverbs en delays!!! het mag er in verdrinken met dub-techno
en natuurlijk zo'n machine zoem ruis grit op de achtergrond

Mooie soundscapes en de dub-tech sound zit er goed in alleen:
veeeeeeeel meeeeeeer lange diepe reverbs en delays!!! het mag er in verdrinken met dub-techno
en natuurlijk zo'n machine zoem ruis grit op de achtergrond
Dank! En heb je helemaal gelijk in! Had de dry/wet en feedback op de Tyhon delay wat meer kunnen gebruiken, het is vrij statisch. Zie hier ook het nadeel van een beperkte set up zonder een DAW te gebruiken. Send/return op de Zoom R16 is niet te doen, moet je met een wieltje gaan scrollen om iets naar de reverb/delay te sturen. Verschillende delays tegelijk gebruiken vind ik nog best lastig, snel maar eens meer mee kloten.

ja lekker opzet, alleen het lage stab chordje zit er iedere net naast qua timing. haakt een beetje. Misschien met opzet, maar stoort IMHO.
Thx! En hah, da's niet met opzet, maar ik merk wel wat je bedoelt. Wel vreemd, voor zoveer ik weet heb ik die zelfs nog handmatig gestepsequenced.

Back