zoek sound Sandra-in the heat of the night

cuba7000

Ouwe rot
herkend iemand de sound die in Sandra-in the heat of the night zit

het gaat om soort 80,s orchestral hit(achtig) sound wat boven op de bassline zit, luister voorbeelden

ik vermoed dat het uit een emulatorII komt, maar welke patch ? is volgens mij wel een bekende sound. (track is uit 1985)

Attachments

• Sound ?.wav
    1,2 MB
iets voor aan Espen Kraft te vragen misschien, hij antwoordde me al elke keer.

"Michael cretu synths" eens googlen. Heeft denk ook wel alles gehad wat er te hebben viel in de jaren 80 en 90. Van PPG's tot emu orbits in de 90'er jaren ... Kom je héél leuke foto's tegen van zijn setups door de jaren heen. Heeft wel enkele goede dingen gemaakt met Sandra hoor ! (hij is ook de man achter Enigma)

** iets voor aan Espen Kraft te vragen misschien, hij antwoordde me al elke keer.

ja das misschien een goede, ik check z'n video's regelmatig

zal ook even googelen op Michael cretu synths

Misschien dat dit je verder helpt, sowieso een leuke video. Die sound in Sandra klinkt idd als een stab, uit een wat gruizige sampler.

ja ga wel een doorstruinen op google. naar variaties fairtlight orch2 patches, in die Sandra track is net minder heftig ofzo... thanks alvast voor het meedenken

ik heb de Arturia vst gedownload, daar zit hij in , de orch hit, ,maar die uit de Sandra is meer gelikt, misschien beetje editen om in de buurt te komen dat het meer een normalere sound wordt ipv van z'n stab

iets voor aan Espen Kraft te vragen misschien, hij antwoordde me al elke keer.
ja hij heeft me geantwoord>
Hi David,

I have no idea what he used there exactly.
Best,

Espen

hij weet het ook niet...het is toch niet die bekende stab. haha, vermoed dat dit toch een moeilijk wordt

Ik heb de 12” versie eens geluisterd , is het niet het geluid wat je hoort op 2:50 , lijkt wel een beetje op een stab/ hit toch?

Vanaf 8.17 hoor je meer Sandra achtige stabs precies . Waveterm en emulator hadden die klanken waarschijnlijk ook

Back