MacGyverGear
midi-life crisis
Ok.. interessant. Maar ik kom op de website eigenlijk geen optie tegen om em te kopen. Uit een eerder draadje begreep ik 440 euro maar hij zit nu op 549. (edit: is out of stock zie ik net.. )Nee, ik gebruik 'm juist alleen voor softsynths. Ik heb van een flink aantal synths (oa die van de Arturia Collection) templates gemaakt zodat je nagenoeg alle virtuele knoppen ook met echte knoppen (op de Electra) kunt bedienen. Of bijvoorbeeld de Bento van Gleetchlabs. Eigenlijk zit dan elke parameter (leesbaar!) onder een knop. Zeker als je een bepaalde syynth template wat meer gebruikt dan vlieg je er bijna net zo snel doorheen als op een hardware synth. Hij heeft misschien maar 12 knoppen maar dat is eigenlijk nauwelijks beperkend doordat alles snel te switchen is. En zeker voor live gebruik je waarschijnlijk toch maar een paar parameters, niet alle beschikbare.
De MP midi is 780 maar idd momenteel niet beschikbaar..Volgens mij is deze meer een leuk idee dan iets anders, ik geloof dat die überhaupt nog niet verkocht wordt? De Electra heeft een behoorlijk actieve (en enthousiaste) user base.
Shop | MP Controller Model 2A · €780 worldwide
Online Shop and Purchase Terms and Conditions of the MP MIDI. Buy the MP Controller Model 2A. €780 including worldwide express shipping via UPS / DHL / FedEx / EMS, from the EU or Hong Kong.
mpmidi.com
Als ik eerlijk ben zie ik meer potentie voor een JAM in Ableton met een controller zoals de Midi Fighter Twister.. die kun je binnen Ableton aan van alles en nog wat toewijzen.. ipv het device voor het geselecteerde kanaal.. Maar dan 'n controller met een display zodat je in een oogopslag ziet welke parameter je tweakt..
Kun je die Electra ONE bv ook binnen Ableton midi learnen?? en komt de parameter dan op het display te staan? Dat zou ideaal zijn.. Ik kom daar geen video's van tegen eigenlijk..
Laatst gewijzigd:

Ik ben blij met alle suggesties die ik krijg, zo krijg ik goed beeld van wat er allemaal op de markt is en wat de mogelijkheden zijn.