Artikel over ghostproducers

Haha.. geniaal gedaan.. :D Z'n stem ertussen uitgeknipt en er verder wat audio terreur ondergeplakt.. :D Als je tot beste DJ uitgeroepen wordt blijkt maar weer dat je veel haters op de koop toe moet nemen..
Hieronder de originele video..

Laatst gewijzigd:
En je hoeft verder niks te doen alleen heb ik hier op het forum nog nooit een track gehoord die voldoende niveau heeft om daarvoor overwogen te worden.
Er zijn wel een aantal forumleden die het echt ver geschopt hebben, alleen die hoor of zie je niet in dit soort topics...

Haha.. geniaal gedaan.. :D Z'n stem ertussen uitgeknipt en er verder wat audio terreur ondergeplakt.. :D Als je tot beste DJ uitgeroepen wordt blijkt maar weer dat je veel haters op de koop toe moet nemen..
Hieronder de originele video..

Ja heel erg flauw, maar ik hou er wel van.
Soort internationale lucky tv :D

Ik heb het ooit iemand die in het mainstream milieu zat heel er simpel weten uitleggen… .

Een ghost producer inschakelen zijn gewoon onkosten in je boekhouding 😂.
Gewoon een paar k€ voor een track betalen die je nadien kan gebruiken als visitekaartje en je hebt een gouden investering gedaan.

Ik heb wel ergens het gevoel dat als je sound zó generiek is dat je gewoon muziek van anderen kunt inkopen en relabelen alsof het van jou is zonder dat iemand het merkt

Ja, vroeger (toen alles beter was) kon je zo ongeveer horen [aan het geluid] uit welk land en misschien ook wel welke producer er achter zat. Nu lijkt alles op alles. :frons:

Wellicht moeten we gewoon af van het idee dat het iets met muziek of kunst te maken heeft .
Industrieel geluidsbakken gemaakt door muziekfabrieken voor massaconsumptie - sonische frikandellen bakken

En in die context maakt het dus helemaal niet uit wie wat gemaakt heeft. Dat er een meneertje die zich DJ noemt zichzelf er een status mee mag aanmeten is sneu maar ja, dat is die muziek zelf dus ook. Eigenlijk is een DJ Tiesto dus gewoon die vent die op het logo van Kentucky Fried Chicken staat of die clown van McDonalds.
Zeker een kern van waarheid hier, wat is kunst en wat is werk, ander voorbeeld; Zelfverklaard grafisch beeldkunstenaar versus Grafisch Ontwerper; het verschil tussen 'dit is geen werk maar een verlengstuk van m'n persoonlijkheid dus ik verdien creatieve ruimte want mijn inzichten doen ertoe blablabla, ik moet mijn expressie de vrije loop kunnen geven want iets anders kan ik niet en anders anders doet m'n tere weke zieltje huiliedehuil' versus 'een professionele vakbeoefening waarbij condities zijn afgezet tegen een afgesproken beloning, alleen levensvatbaar bij leveren van voldoende kwaliteit want anders wordt er simpelweg niet betaald'. Sowieso nooit begrepen waarom de een aan de lopende band subsidie krijgt voor z'n mislukte hobby en de ander het als zelfstandige maar uitzoekt want als je als Grafisch ontwerper niet rond kan komen ben je geen professional. Volgens mij is het enige verschil het labeltje dat je er vooraf zelf op hebt geplakt. Hierbij ook even mijn frustratie haha ;)

Laatst gewijzigd:
Zeker een kern van waarheid hier, wat is kunst en wat is werk, ander voorbeeld; Zelfverklaard grafisch beeldkunstenaar versus Grafisch Ontwerper; het verschil tussen 'dit is geen werk maar een verlengstuk van m'n persoonlijkheid dus ik verdien creatieve ruimte want mijn inzichten doen ertoe blablabla, ik moet mijn expressie de vrije loop kunnen geven want iets anders kan ik niet en anders anders doet m'n tere weke zieltje huiliedehuil' versus 'een professionele vakbeoefening waarbij condities zijn afgezet tegen een afgesproken beloning, alleen levensvatbaar bij leveren van voldoende kwaliteit want anders wordt er simpelweg niet betaald'. Sowieso nooit begrepen waarom de een aan de lopende band subsidie krijgt voor z'n mislukte hobby en de ander het als zelfstandige maar uitzoekt want als je als Grafisch ontwerper niet rond kan komen ben je geen professional. Volgens mij is het enige verschil het labeltje dat je er vooraf zelf op hebt geplakt. Hierbij ook even mijn frustratie haha ;)
Tsja...ik ben zelf niet zo'n voorstander van subsidie terwijl ik wel degelijk aan de kant van de creatieveling sta. Mijn probleem is dat ambtenaren bij uitstek gewoon geen bal verstand hebben van dergelijke zaken en dat subsudies dus verstrekt worden aan uitzonderlijk brave types die tevens wat connecties hebben. Mijn idee is vrij laten van de kunst doormiddel van het toestaan van gekraakte podia en eigen initiatieven en dan komt er vanzelf iets goeds bovendrijven. Als ambtenaren gaan bepalen wat kunst is dat is een dom plan.
Wat grafisch ontwerp betreft, mijn vader was graficus en zag zichzelf meer als vakman dan als kunstenaar, al was ie soms behoorlijk creatief. Daar heb je dus echt twee verschillen want de kuntsacademie graficus heeft een andere benadering dan de drukpersen graficus. Ik ken er eentje die verdient er zijn geld mee en die man is beroerd, maar kan netwerken als geen ander en heeft dus altijd wel opdrachten ook al is het niet om aan te zien. Maar een oprdracht is een opdracht, kunst zelf dient zijn eigen weg te gaan en door mislukking tot succes te komen, vandaar dat men kunstenaars laat prutsen waar anderen hun opdracht gewoon moeten vervullen. Ik zie persoonlijk subsidie nu juist niet als de manier de kunst te bevorderen omdat je de kunstenaar beloond voor zijn gepruts en niet voor zijn prestatie. Daarom ben ik dus voor het ruimte geven aan de kunst door kleine podia en ateliers zo veel mogelijk met rust te laten, niet mee bemoeien, geen belastingen, geen BUMA/STEMRA dieven, geen horecabelastingen etc etc.
Het Groninger springtij is een mooi voorbeeld van hoe dingen succesvol werken. Het was toen zo dat kroegen alleen snachts open mochten wanneer er livemuziek was. Gevolg was dat alle kroegen livemuziek wilden en bam - een explosie van bandjes uit de stad Groningen. Geen ambtenaar die even bepaalde welke bands wel en welke niet de moeite waard waren.

Ach ooit zocht een organisatie djs en elk die wou ging aan boord. Ik heb het 2 keer gezien… zero ervaring maar hop op t podium voor 100-1000 man…

Het ene stierf een stille dood. Het andere leeft nog steeds (20 jaar later) maar de dj’s zijn anderen nu.
Nu staan er ook bekende namen op de affiche.
Het waren wekelijkse events. Na weinig tijd weet t publiek ook wel wie goed is en wie niet. En komt dan afh vd line up.
Wat ik vooral ervaar: als hotshot x een plaat speelt juicht t publiek. Speelt onbekende y dezelfde plaat is er niemand alert. Maar als t publiek wil feesten, maakt t geen hol uit. Trainwrecking, kappen in de mix, van het ene genre naar t andere, lullen tussen elke plaat. Je gelooft je ogen niet wat publiek soms pikt

Laatst gewijzigd:
Back