MC-707 hard jam

Echt super. Treed je soms live op? Want dit nummer zou echt gaan als een banaan op de dansvloer. En ik vind het begin met de suggestie van Goa trance, maar die niet helemaal uitgewerkt wordt, echt heel fijn. De luisteraar op het verkeerde been zetten is altijd leuk.

Erg cool! Blijft de hele rit goed boeien
Thnx!
Goed om te horen!
Echt super. Treed je soms live op? Want dit nummer zou echt gaan als een banaan op de dansvloer. En ik vind het begin met de suggestie van Goa trance, maar die niet helemaal uitgewerkt wordt, echt heel fijn. De luisteraar op het verkeerde been zetten is altijd leuk.
Bedankt!
Nog niet in deze setting gedaan.
Ik ben wel met de band steeds meer met elektronische toevoegingen bezig.
Maar deze uitlaatklep om een vrij uurtje op te vullen bevalt me ook heel goed.
Hahaha. Ja soms loopt de jam ineens een andere kant op en bevalt het eigenlijk heel goed.
(en er is geen bandlid wat tegengas geeft, dus ik ben het met mijzelf eens dat we dan die kant op gaan ;) )
Klinkt echt super weer! Goede toevoeging die Yamaha piano synth :halleluja
Thnx!
De mogelijkheden worden ineens weer een stuk groter.
En hij vult een gat in m'n setup, dus ik verwacht dat hij mag blijven.

je best leuk. vind alleen die kick niet zo en het klinkt soms wat rommelig in het laag.
Maar de opbouw enzo is erg goed gedaan.
een leuk verhaaltje zo.

je best leuk. vind alleen die kick niet zo en het klinkt soms wat rommelig in het laag.
Maar de opbouw enzo is erg goed gedaan.
een leuk verhaaltje zo.
Ok, de kick vond ik zelf erg lekker voor de afwisseling.

En qua mix heb ik m’n best gedaan, maar dat is zeker niet m’n grootste talent (verre van)

Meer geluk dan wijsheid zeg maar.
ik probeer het wel aandacht te geven, maar vind het blijkbaar al (te) snel prima klinken.

Iig dikke schik gehad weer en daar doe ik het voor 😎

Ok, de kick vond ik zelf erg lekker voor de afwisseling.
Dat soort kick wel, maar dat kan een stuck mooier.
Deze klinkt wat statisch zo een sample uit de 707.

Probeer zoiets eens op je peak of je moog :)

Dat soort kick wel, maar dat kan een stuck mooier.
Deze klinkt wat statisch zo een sample uit de 707.

Probeer zoiets eens op je peak of je moog :)

Ah dat bedoel je.
Maar dan ga ik hem toch weer samplen en wordt het weer statisch
Ik wil m’n synth niet inzetten voor enkel een kick. Die heb ik nodig voor andere zaken.

Of ik moet 1 707 kanaal helemaal inzetten voor de kick met 16 samples en omstebeurten triggeren
Maar das ook weer een beetje zonde en irritant qua live performance .

Of met layers werken in de 707 en wat met random pitch doen. Maar echt analoog wordt dat nooit.

Ik heb gekozen voor een simpele setup qua drums, dus die beperking blijft. Er is nog ruimte voor 1 ‘ding’ in m’n XR18.
Ik verwacht dat dat een fx pedaal wordt (send return) dus meer kan er niet bij 😂

is maar een idee natuurlijk. We posten hiet toch voor feedback ?
Anyhow analoge distorted kick zijn soms om te smullen. Maar het is maar een detail.

is maar een idee natuurlijk. We posten hiet toch voor feedback ?
Anyhow analoge distorted kick zijn soms om te smullen. Maar het is maar een detail.
Ja zeker.
Waardeer ik ook enorm.

Beter word je niet van enkel complimenten 😎

Het komt ongetwijfeld niet goed over zo typend, maar dit is mijn ‘goedideemaarhoegaikditimplementeren’ stand.

Wie weet komt er ooit nog iets analoogs voor dit stuk.

Wederom een hele mooie live track.

Als je beperkt ben in twee a drie toets akkoorden zetten of spelen, (óf te verlegen...:o: :D)
dan kun je "schijn" akkoorden zetten met waveforms...
2 of 3 waveforms die qua pitch in een tone/preset die van elkaar verschillen...(idd chords)
(eenvingerige akkoorden, like a keyboard)
of akkoorden zetten via arpeggio's... ook gaaf!
Het is voor live even oefenen maar als je het door heb
dan spatten de ideeën out out your brain! Zowel live als achter de PC.

Heel mooi gedaan joh!
Smileys 2 3.jpg

Laatst gewijzigd:
Wederom een hele mooie live track.

Als je beperkt ben in twee a drie toets akkoorden zetten of spelen, (óf te verlegen...:o: :D)
dan kun je "schijn" akkoorden zetten met waveforms...
2 of 3 waveforms die qua pitch in een tone/preset die van elkaar verschillen...(idd chords)
(eenvingerige akkoorden, like a keyboard)
of akkoorden zetten via arpeggio's... ook gaaf!
Het is voor live even oefenen maar als je het door heb
dan spatten de ideeën out out your brain! Zowel live als achter de PC.

Heel mooi gedaan joh!
Bekijk bijlage 3830018
Thnx. Ik ben je even kwijt wat je bedoelt, heb je een voorbeeld ergens om te bekijken / beluisteren?

Back