Dat is 1 van mijn favorieten.Heb even gekeken, maar die is in mijn Super alleen in kartonnetjes met 6 flesjes te koop. Wel zag ik de volgende met losse flesjes: Hertog Jan Grand Prestige
Is dat ook wat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is 1 van mijn favorieten.Heb even gekeken, maar die is in mijn Super alleen in kartonnetjes met 6 flesjes te koop. Wel zag ik de volgende met losse flesjes: Hertog Jan Grand Prestige
Is dat ook wat?
In Nederland is het gebruikelijk in de super om dan een kartonnetje open te trekkenHeb even gekeken, maar die is in mijn Super alleen in kartonnetjes met 6 flesjes te koop. Wel zag ik de volgende met losse flesjes: Hertog Jan Grand Prestige
Is dat ook wat?

Het heeft geloof ik ook vele prijzen gewonnen. Er zijn ook vat gerijpte versies, die zijn alleen binnen een mum uitverkocht, daar moet je heel snel bij zijn en kan je op hun website bestellen.Geprobeerd:
Hertog Jan Grand Prestige - Had het niet verwacht, maar hiermee beklimt Hertog Jan toch met vlag en wimpel het podium der speciale bieren. Subtiel, neigt naar sterke drank. Die komt wel aan ja. Het proeven van het Kanon bewaren we maar even voor later...

Hertog Jan gold in mijn jonge jaren onder mijn uitgaanskameraden inderdaad als de betere pils.

Ja, vandaar mijn kwalificatie 'junkenbier'. Bier om zo snel mogelijk straalbezopen van te raken, maar echt genieten is er niet bij. Voor mij dan, smaken verschillen uiteraard. Ik zal hem niet door de gootsteen spoelen maar een favoriet is het zeker niet.Nee - het Kanon bevalt me niet. Het smaakt als een bier dat opzettelijk zwaar is gemaakt om maar een zwaar bier op de markt te kunnen brengen. Nap scheef ook al zoiets. Ik proef geen balans of evenwicht in het smaakpalet, het is meer een frontale aanval op de smaakpapillen. Na een slok of vier de rest vol afgrijzen door de gootsteen gespoeld.
Hier zit wel een kern van waarheid in, ik gooi het kanon ook eigenlijk nooit in mijn mandje, misschien wel daardoor. Ik heb zojuist een Wispe Quadrupel op. Ik werk in Weesp en de kerk (waarvan een paar jaar geleden de toren was af gefikt) is inmiddels omgebouwd tot de Wispe brouwerij, je kan daar ook heerlijk op het terras zitten langs het water genietend van een Wispe proeverij. Ze hebben onlangs de european beer challenge gewonnen, het is ook wel echt een lekker biertje, zeker een aanrader.Ja, vandaar mijn kwalificatie 'junkenbier'. Bier om zo snel mogelijk straalbezopen van te raken, maar echt genieten is er niet bij. Voor mij dan, smaken verschillen uiteraard. Ik zal hem niet door de gootsteen spoelen maar een favoriet is het zeker niet.
Ik woonde helemaal in het begin van mijn uithuizerigheid in een 'krachtwijk', daar stonden ze om 8:00 voor de lokale supermarkt al met hun halve liter blikken terwijl ik onderweg was naar het station voor school of werk. Living the dream...Je ziet inderdaad de zware bieren van goedkope merken vaak met traytjes tegelijk over de toonbank gaan de dag dat de uitkeringen weer uitgekeerd worden.
Dan kom je zo ongeveer op deze lijst uit (gek genoeg staat gulden draak daar in de top 3, vind ik toch wel een soort van beledigingJe ziet inderdaad de zware bieren van goedkope merken vaak met traytjes tegelijk over de toonbank gaan de dag dat de uitkeringen weer uitgekeerd worden.
) Zie onderstaande link:Dan kom je zo ongeveer op deze lijst uit (gek genoeg staat gulden draak daar in de top 3, vind ik toch wel een soort van belediging) Zie onderstaande link:
Een zoektocht naar het ultieme zwerverbier
Ik associeer het zwerversbier toch wel een beetje met het drinken van bier met zoveel mogelijk alcohol, om de zorgen weg te drinken, en dan zo goedkoop mogelijk. Misschien wel onterecht. Maar ik vind een Gulden Draak meer in het rijtje Belgische "genietbier" thuis horen. Tja misschien ook wel een onterechte perceptie van mij.Waarom zouden zwervers of "mannen met een kleine beurs" geen smaak kunnen hebben?