Trappist in de koelkast?

Beroepswerklozen die liever lui dan moe zijn, en die voor gemakkelijk vertier naar de fles grijpen bestaan zeker. Maar er zijn zwervers in allerlei soorten en maten, waaronder ook ontwikkelde lieden die door een ongelukkige samenloop van omstandigheden aan lager wal zijn geraakt. Kunstenaars die een bohemien bestaan verkiezen boven huisje, boompje, beestje. En verder nog de nodige mensen met psychiatrische problemen. Dus zwervers zijn zeker niet allemaal onverschillige types zonder smaak of scholing.

Hoe is die lijst met "het beste gerstenat voor de man met de kleine portemonnee" tot stand gekomen?:
Het verre van objectieve testpanel: de VICE-redactie op een vrijdagmiddag. We hebben de meest gangbare budgetbieropties geproefd. Er was pils, en ook de wat zwaardere jongens werden aan onze kieskeurige smaakpapillen blootgesteld. Hier vind je alle bevindingen. Al het bier was lauw.

Juist ja... :frons:

Beroepswerklozen die liever lui dan moe zijn, en die voor gemakkelijk vertier naar de fles grijpen bestaan zeker. Maar er zijn zwervers in allerlei soorten en maten, waaronder ook ontwikkelde lieden die door een ongelukkige samenloop van omstandigheden aan lager wal zijn geraakt. Kunstenaars die een bohemien bestaan verkiezen boven huisje, boompje, beestje. En verder nog de nodige mensen met psychiatrische problemen. Dus zwervers zijn zeker niet allemaal onverschillige types zonder smaak of scholing.
Klopt helemaal, het is al erg genoeg, ik kon er eentje die in een plaatselijk winkel centrum elke dag te vinden was, al vroeg in de ochtend met de halve liters en een winkelwagen met zijn slaapspullen, tot de beste man daar niet meer wakker werd, triest verhaal. De beste man had waarschijnlijk ook wel betere tijden in zijn leven mee gemaakt.

Hoe is die lijst met "het beste gerstenat voor de man met de kleine portemonnee" tot stand gekomen?
Ik denk dat je het vooral met een korreltje zou moet nemen gezien de hilarische recensies die er achter staan. :bekdicht:

Over bier en techniek die toch wat met elkaar te maken hebben.:

Een afgeleide technologie die oorspronkelijk voor DCC is ontwikkeld, wordt nu gebruikt voor het filteren van bier. Siliciumwafers met gaten op micrometerschaal zijn ideaal voor het scheiden van gistdeeltjes van bier, omdat het bier door de siliciumwafer stroomt en de gistdeeltjes achterlaat.

OK - dan kunnen we als volgende stap binnenkort waarschijnlijk ook een bier-controled synth verwachten die door middel van het doorspoelen van verschillende typen bier te bespelen is? :D :mega:

Gisteravond eindelijk de Rochefort 10 aan de beurt. Die smaakte wel, maar heb liever de 8. De 10 is wat sterker en dat verdringt de eigenlijke smaak iets, denk ik. Met de 8 is het beter in balans.

Gisteravond eindelijk de Rochefort 10 aan de beurt. Die smaakte wel, maar heb liever de 8. De 10 is wat sterker en dat verdringt de eigenlijke smaak iets, denk ik. Met de 8 is het beter in balans.
De acht is mijn absolute favoriet. Heb al eens een Orval geproeft? Smaakt zeker niet 'als' een R8, maar heeft voor mij wel de zelfde "oh, dies lekker" vibe. :-D

De acht is mijn absolute favoriet. Heb al eens een Orval geproeft? Smaakt zeker niet 'als' een R8, maar heeft voor mij wel de zelfde "oh, dies lekker" vibe. :-D
Ik probeer de Orval om het jaar maar het lukt maar niet, ondanks het mooie flesje en glas.

Je zou denken dat in de belgische supermarkt op smaak is.

Dat is voor mij een beetje ver. :D

Moet het doen met wat ik hier kan kopen, het viel me op dat de data van de bieren die ik heb geprobeerd nogal uiteenlopen. Heb de exacte data niet paraat, maar de Westmalle had een datum van augustus aanstaande ofzo. Heb de indruk dat het dan niet echt recent uit de brouwerij kwam.

Had het lege flesje nog, de Westmalle heeft een datum van 15-11-2023, toch iets later. Met nog een andere datum erboven, 15-11-2021, dat is de productiedatum?

De Rochefort 10 die ik gisteravond had heeft een datum van 16-3-2027, dat is behoorlijk later.

Trappisten gisten vaak na op fles en dus is het ook de bedoeling dat ze niet direct na productie worden genuttigd, maar welke tijden daar precies voor staan weet ik niet.

Ik drink het 1 a 2x per jaar en dan vind ik het meestal erg lekker. Erg koud geschonken op het terras in een lekker zonnetje. Droge bittere hop met een licht zuurtje.

In mijn kelder nog wat 2019 of 2018 liggen die ga ik binnenkort eens naast een 2023 proberen 👍

Maar zeker geen bier wat echt super makkelijk weg drinkt en waar ik rustig een six pack van kan halen, bij de derde ben ik het echt beu.

In elk geval is het flesje mooi, en het bijbehorende bierglas nog mooier. Dus ook al spoel je het bier zelf door de gootsteen, wat maakt het uit... :D

Back