Trappist in de koelkast?

Zondagavond genoten van een heerlijk biertje gebrouwen door mijn broer.

20231009_123656.jpg
20231009_123804.jpg

Voor zover ik weet is het meer prive een paar maal per jaar komt ie met wat nieuws en krijg ik er een paar,deze zat qua smaak dicht tegen grand prestige (H.J) vorige richting Trappist Westvleteren 12.

ipa.jpg

Ik ben niet zo van de IPA's maar dit was een krijgertje en schijnbaar een speciale. Vind hem zeker niet slecht, maar ik ben nog steeds niet gewonnen voor het IPA kamp.

Voor wie de bieren van brouwerij De Leckere smakelijk vindt: sla er nog snel wat van in, want ik las net bij het kopen van wat speciale biertjes dat ze failliet zijn.

Ja, in juni al. De webshop lijkt nog wel te werken maar geen idee of dat werkelijk ook zo is. Tsja, beetje vertild met de investeringen. Jammer hoor. Ook voor Werkpoor.

In de lokale reform winkel hier zag ik nog genoeg biertjes van De Leckere staan, maar er hing wel een papier met een waarschuwing bij dat deze biertjes niet meer worden aangevuld zodra ze verkocht zijn. Om er nog aan te komen moet je dus denk ik nu snel bij de slijter of bij de beter gesorteerde supermarkt zijn. Want op = op.

Te vrezen valt dat meer brouwerijen gaan omvallen. :(

Ik zal het niet laten staan al wordt een flesje een paar dubbeltjes duurder. Maar ja - ik ben geen grootgebruiker. Zo nu en dan eentje bij het eten, meer is het hier niet.

Net de Gulden Draak 9000 quadruple geprobeerd. Is goed, maar heeft net iets minder smaak dan de Gulden Draak Classic Tripel.

De accijnsverhoging op alcohol valt minder hoog uit door een amendement dat in de nacht van afgelopen donderdag op vrijdag is aangenomen waarin deze wordt gehalveerd en accijns op kansspelen en tabak omhoog gaan om het verschil op te vangen. De ene zonde mag de andere dus financieren.

Maar ik verwacht ook geen dramatische effecten eigenlijk. Zolang een tranentrekkend duur bier als Westvleteren stijf uitverkoopt ongeacht de prijs zal ander bier ook niet zomaar van de aardbodem verdwijnen omdat het een paar procent duurder wordt, en al helemaal niet de speciaalbieren waar mensen toch echt even voor gaan zitten. Daar ga je niet op bezuinigen als liefhebber. Je kunt je ook afvragen hoeveel bieren de markt überhaupt aan kan. Het zijn er inmiddels zo verschrikkelijk veel, daar valt niet tegenop te zuipen. Inmiddels zit in ieder stadje groter dan een pisvlek wel een brouwerij of 5. Je zou denken dat er een keer een verzadigingspunt komt.

Eén Zundert heb ik geprobeerd, en die vond ik ook niet lekker.

Gisteravond de Zundert 8 tripel gehad. Die smaakte mij uitstekend, één van de betere. Wel is de nasmaak echt aan de bittere kant en het blijft ook even hangen, kan me voorstellen dat niet iedereen dat kan waarderen. Maar daar hou ik juist wel van. Deze Zundert komt voor mij zelfs (voorlopig) op de derde plaats in de ranglijst, van alles tot nu toe. :biertje:

@Disharmonic

Ja - dat is precies waar ik niet van houd. Er mogen voor mij tijdens het proeven allerlei smaken langs komen, maar het moet wel "goed" aflopen. Ik wil niet met een bittere nasmaak achterblijven. Ik denk dat je qua smaak toch net wat meer "gothic" bent dan ik. ;)

Zo zit ik nu ook aan een grote amandelletter...

@ProgHead : Haha, ja dat zou kunnen. :D Voor mij is het dan juist het contrast wat meetelt, deze biertjes zijn aan de zoetige kant als je een slok neemt, dat het daarna een bittere nasmaak heeft brengt het in balans. Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen. :)

Christoffel--Tripel.jpg

De St. Christoffel Tripel zag ik van de week bij Aldi. Valt erg tegen, één van de slechtere tot nu toe. Blinkt bijna nergens in uit, niet qua geur, niet qua smaak. Schuimt wel behoorlijk, dat is misschien nog het meest opvallende. Eerste en tevens laatste keer dat deze tripel hier in huis komt. De Steenbrugge die Aldi meestal voorradig heeft is goedkoper en een stuk beter.

NEt een westmalle tripel gedronken op kelder temperatuur bij mijn eten. Boehoe ik ben er zo zat van dat t belachelijk,is. Van eentje. Hebt er iemand n synth te koop? Ik neem m. Ik weet niet hoe lang t blijft duren. Haast je 😅

Laatst gewijzigd:
@Disharmonic

Ja - dat is precies waar ik niet van houd. Er mogen voor mij tijdens het proeven allerlei smaken langs komen, maar het moet wel "goed" aflopen. Ik wil niet met een bittere nasmaak achterblijven. Ik denk dat je qua smaak toch net wat meer "gothic" bent dan ik. ;)

Zo zit ik nu ook aan een grote amandelletter...
Hebben we het nog over bier?

Back