Trappist in de koelkast?

Bekijk bijlage 3841798

Van de week zag ik deze staan bij Lidl, ook maar 'ns proberen. Viel niet tegen, met 11% een wat zwaarder biertje die een prettige smaak heeft. Bij andere bieren had ik soms het gevoel dat een hoger percentage de eigenlijke smaak van het bier wat in de weg zit, met deze niet. Het is wel behoorlijk zoet en een bittere nasmaak ontbreekt bijna volledig. Aan eentje heb ik daarom ook wel genoeg. Wie een biertje zoekt met een hoger percentage, dat zoet van smaak is zonder noemenswaardige bitterheid, deze kun je 'ns proberen.
Gulden Draak is ook prima zoet. Kasteel Donker is bovendien fantastisch als je het tien tot twintig jaar in een kelder laat liggen, dan wordt het een soort port. Er waren een tijdje (misschien nu nog wel) bij de betere bierboer NOS flessen van 10-20 jaar oud te vinden. Heerlijk!

De Gulden Draak staat nog op het lijstje. Ik dacht dat Lidl die (soms?) ook had? Heb ik niet gezien toen ik er vorige week was.

Deze laatst ook meegenomen van Lidl:

vizir-backjack-stout.jpg

Viel niet tegen, smaakte best aardig. Met 6% is het vrij licht, wat zwaarder zou best mogen. Binnenkort maar weer 'ns naar de slijterij, ook om te kijken wat nog meer van dit soort bier verkrijgbaar is.

Volgens de Wikipedia is het erg bitter, dus waarschijnlijk niet mijn ding. Heeft wel een respectabele geschiedenis...

Die Imperial kennelijk wel, de Vizir die ik gisteravond had trouwens helemaal niet, qua bitterheid kun je die gerust 'ns proberen.

Het is ook bijna onmogelijk zonder uit te gieten, Duvel schuimt nogal makkelijk. Tijd niet gehad. In de verleiding een treetje te halen :D

Ik schenk het gewoon in twee etappen in het glas: na de eerste keer inschenken drink ik er al wat van op en dan schenk ik er voor de tweede etappe nog iets bij. Het onderste laagje met de droesem gaat ook hier weg door de gootsteen.

Ik schenk het ongeveer zo als de man in het filmpje, maar dan met vochtig glas. Niet doen dus. Zo'n nette schuimkraag als hij maakt lukt me niet altijd. Droesem giet ik er meestal bij. Is ook bier :D

Ik zit ook covid uit te dampen deze week, maar daar helpen biertjes prima bij hoor. Zojuist de logistiek opdracht gegeven Duvel te halen.

Back