Trappist in de koelkast?

Nu weer eens ECHT Trappisten nieuws!

Drie Trappisten brouwerijen, te weten La Trappe, Tynt Meadow en Zundert presenteren samen een nieuw bier: ‘Three Rules of Authentic Trappist’. Een speciale editie in de stijl 'Dubbel' met een alcoholpercentage van 7,4 graden. Gemaakt als ode aan de eeuwenoude tradities en waarden van de Trappisten (en voor de feestdagen natuurlijk ;-) )

Bij de Abdij Koningshoeven is 'ie al te koop. Flessen van 75cl voor 10 euro (Three Rules of Authentic Trappist ). Benieuwd of ze ook in de supermarkt verschijnen.

Fles-crop-640x640.png

Lijkt beetje een trend te worden, die 75cl flessen met kurk? Niet echt handig, imo.
Zie je vaker bij dit soort bewaar bieren. Betere afdichting tegen micro-organismen en het voorkomt uitdroging. Dit soort flessen met echte kurk (geen kunststof kurk) altijd liggend bewaren om te zorgen dat de kurk niet uitdroogt. Meestal geeft de brouwer wel aan of 'ie moet staan of liggen. Als de kurk uitdroogt komt er zuurstof bij en dat geeft oxidatie aan het bier. Dat wil je niet. Het heeft dus wel een echte reden om kurk te gebruiken.

Zie je vaker bij dit soort bewaar bieren.

Dat is het punt, heb niet zo'n behoefte om te bewaren. Gewoon één portie die je opdrinkt is handiger. Mag ook de 40cl zijn die je wel 'ns ziet bij andere bieren. Heb dan liever twee van zulke flesje, dan één van 75cl met kurk.

Bier in een fles met kurk komt ook wat protserig over, denk ik.

Hoe lekker bier ook is, kunnen we deze draad afsluiten aangezien deze niet (meer) voldoet aan de beschrijving van dit subforum? Graag oordeel mods.

Bovendien voldoet het wel aan de beschrijving van dit subforum:

"Discussieer hier over algemene zaken die niet direct met muziek of aanverwante elektronica te maken hebben maar wel passend zijn op een forum dat uitwisseling van informatie over synthesizers als doel heeft."

Het uitwisselen van informatie gaat een stuk prettiger met een biertje erbij als je bezig bent op het forum, logisch dat het dan ook gaat over het bier zelf. Heel veel mensen hier die ook tijdens een sessie met hun spulletjes een biertje drinken. En geen ranja. Kortom, het topic is heel passend op dit forum.

Die bovenstaande post heeft ook iets een "juffrouw, Pietje heeft kauwgom in z'n mond, dat mag toch niet in de klas volgens de regels, juffrouw?"- gehalte.

Dat is het gevaar van de regel dat alles hier op het Synthforum overduidelijk aan synths gerelateerd dient te zijn. Daarom was ik in een eerder topic ook geen voorstander van een dergelijke beperking. Als je zo'n regel consequent doorvoert gaan niet alleen de topics eraan die je om een of andere reden als niet synth-gerelateerd zouden kunnen tegenstaan maar ook alle andere uitweidingen die je wel bevallen.

Laatst gewijzigd:
Bovendien voldoet het wel aan de beschrijving van dit subforum:

"Discussieer hier over algemene zaken die niet direct met muziek of aanverwante elektronica te maken hebben maar wel passend zijn op een forum dat uitwisseling van informatie over synthesizers als doel heeft."

Het uitwisselen van informatie gaat een stuk prettiger met een biertje erbij als je bezig bent op het forum, logisch dat het dan ook gaat over het bier zelf. Heel veel mensen hier die ook tijdens een sessie met hun spulletjes een biertje drinken. En geen ranja. Kortom, het topic is heel passend op dit forum.

Die bovenstaande post heeft ook iets een "juffrouw, Pietje heeft kauwgom in z'n mond, dat mag toch niet in de klas volgens de regels, juffrouw?"- gehalte.

Het was niet pietleuterig bedoeld (maar kan zeker zo overkomen). Ik refereerde naar een andere thread waar het over levensbeschouwingen ging, die grandioos wordt getrolled en waarvoor de beschrijving van dit subforum specifiek werd aangepast. Persoonlijk voor mij kan er over alles gesproken worden, maar dan wel liefst consequent. Ik zou het jammer vinden mochten de luidste roepers het discours bepalen.

Ik ga hier ook verder geen punt van maken, maar dit moest er wel even uit.

Ik heb liever dat een (volgens mij) ongewenste regel soepel wordt gehanteerd dan dat dat consequent gebeurt. Dat laatste maakt meer slachtoffers.

Kerstbieren? Is daar iets speciaals aan dan behalve dat ze rond Kerst uitkomen? Kerstmuziek bijvoorbeeld is niet mijn kopje thee... :P

Kerstbieren? Is daar iets speciaals aan dan behalve dat ze rond Kerst uitkomen?
Ik heb ook niets met Kerst, maar dit zijn bieren die eenmaal per jaar door de Belgische brouwers worden gebrouwen. Vaak niet in de winkel verkrijgbaar. Zo'n 2300 bier genieters bepalen in twee dagen welk bier de titel beste Kerstbier 2024 krijgt. Beetje prestige projectje van de brouwers. Mooie bieren en heel gezellig zonder 'gezuip'.

Back