Trappist in de koelkast?

Gefeliciteerd, je bent lid van de 17% van de bevolking waarvoor koriander naar zeepsop smaakt. Met het biertje is niks mis.
Ik lust wel koriander (wel met mate), maar ik vind het ook geen lekker bier.

Recent zag ik een optreden waar een nerd (eigen woorden) vertelde dat koriander enkel naar zeep smaakt voor de originele mens. Latere mutaties (of weet ik veel wat de term was) smaakt koriander niet als zeep. Mijn paps en ik zijn dus nog OG (old gangsta) want jakkie, bek vol zeep.
Ik lust trouwens ook geen koffie of tomaat. Of komkommer. Ha

Net een flesje wijn open gedaan dat vrouwlief meebracht. Ze kent niks van wijn, die 2022 was echt vreselijk. Ik proefde t en dacht 'dat was alweer vast goedkoop' :dubbel: - zo jong, dat moesten ze illegaal maken

Blijkbaar ben ik een latere mutatie dan, ik vind koriander erg lekker en zeker niet naar zeep smaken.

Korenwolf moet ik nog proberen maar ik las dat het biertje nogal bitter van smaak is, dan weet ik eigenlijk nu al dat het mijn bier niet is, evenals zure bieren of bieren met rook (of eigenlijk asbak) smaak. Getver wat is dat goor..

Wat is Zeeland toch goed in om te wonen.

We hebben strand, zee, Bax shop en natuurlijk de Drankgigant.. :D

Ik weet niet hoeveel biersoorten ze hebben staan, maar 't zijn er veel..

In ieder geval, ik heb een paar Westvleteren gescoord, beter geprijsd ook overigens dan de bedragen die ik hier of elders las.

Vanavond eens eentje proeven.

Btw, alles hieronder op de foto is bierrrr...

20230710_170015.jpg

Echt belachelijk dat we zelf in eigen land geen westvleteren kunnen kopen in de winkel en die kattepis (zo noemen we hier heineken) drinkers van het noorden wel 😂

Haha, ik moest toevallig in Vlissingen zijn dus dan is het wel te doen. Maar net zoals Bax verstuurt Drankgigant ook, dus als je niet rijden wil, kan dat ook. Alleen is de charme van het ontdekken van een biertje wel ver te zoeken dan.

Heb trouwens ook een Korenwolf meegenomen. Even wat adviezen opvolgen om mijn eigenwijsheid te verdoezelen.

Heb zelf ook een paar keer iets door de Drankgigant laten bezorgen waar ik anders maar moeilijk aan kon komen.

De Westvleteren is inderdaad goed, en nu er makkelijker aan te komen is ga ik die ook vaker doen.

Tijdens mijn zoektocht naar Ierse gin had ik de weg naar de Drankgigant ook gevonden. De naam is wel wat confronterend. Maar dat mag niet deren.

Naam is idd niet echt waar je je mee wil associeren. Maar goed, ze leveren wat we zoeken dus het moet maar.

Zojuist een Westvleteren achter de kiezen, op zich niet verkeerd maar toch niet helemaal mijn smaak, iets te veel prik en beetje zure bijsmaak, sowieso is de algehele zoete (drop?) smaak wel erg heftig. Leuk voor een keer, maar ik zal hem niet snel meer kopen tenzij als kadootje miaschien.

Zit ik nu aan de Gulpener Korenwolf en ja, dat is wel een erg smaakvol witbiertje. Een beetje een nieuwe smaak zit er aan voor mij wat ik niet helemaal kan thuisbrengen, deze ga ik nog wel eens halen. (Ik hoor net van mijn vrouw dat ze Korenwolf 30 jaar geleden al van de tap dronk in Rotjeknor, dus ik loop een beetje achter hier geloof ik, ze pikt zelfs mijn bier in nu)

Om even terug te komen op de Landerbrau, alle andere genoemde Weissbieren in dit topic smaken zeker wel beter. Maar voor 79ct vind ik hem beter dan veel andere bieren.

Ik ben woensdag in Zeeland, niet gek ver van Vlissingen. Misschien ook eens buurten.

Haha, ik ben er ook een klein stukje voor omgereden, wilde 't toch eens zien daar. Ben niet lang binnen geweest overigens, ik ben nogal doelgericht, en wat ik niet zoek, dat negeer ik, wat in dit geval waarschijnlijk het meest verstandig was.

Ik heb deze week Cornet Oaked geproefd. Grote fles gekocht (ze hadden geen gewone flesjes)
Het was ok, of ik t nog zou kopen? Misschien.

Lang geleden dat ik weer eens een Erdinger Weissbier heb gehaald, maar hij bevalt nog steeds goed. Het is eigenlijk ook geen weer voor Trappistenbier.

..

..

Toch ga ik er zo eentje open trekken. :D

Ik ken hem wel, ik weet alleen niet meer hoe die smaakt, waar zou dat toch aan liggen.. :D

Als ik niet meer weet of een biertje lekker was dan was ie niet mega speciaal... Zelfde voor synths , effects, dj's,

Back